Naprawy pojazdów bez wychodzenia z domu w warsztatach ProfiAuto

29 kwietnia 2020, 13:07

Polscy programiści pracują nad pierwszym w kraju rozwiązaniem, dzięki któremu siedząc na kanapie skorzystamy z usług warsztatu samochodowego. Kontakt, wycena, wybór terminu odbioru i dostarczenia auta przez serwis oraz płatność, wszystko to będzie można załatwić zdalnie, za pośrednictwem aplikacji ProfiAuto. Twórcy deklarują, że sprawdzi się jako alternatywa w czasach #zostańwdomu, a kiedy sytuacja ulegnie zmianie, użytkownicy będą mogli docenić wygodę.

Aplikacja to projekt, który funkcjonuje już od dłuższego czasu. Do tej pory umożliwiała m.in. zlokalizowanie najbliższego serwisu, umówienie terminu naprawy i ustalenie szczegółów – wszystko online. Teraz wzbogacona zostanie o funkcjonalności, które pozwolą klientowi przeprowadzić całość naprawy zdalnie, bez wychodzenia z domu.

– Sytuacja związana z koronawirusem pokazuje, że wszyscy musimy szybko przystosowywać się do zmian. Nowa odsłona aplikacji, nad którą intensywnie pracujemy pokaże, że naprawianie też może być zdalne – z punktu widzenia klienta warsztatu, stosującego się do zalecenia #zostańwdomu. To ważne zarówno dla kierowców, którzy poszukują teraz bezpiecznych alternatyw, jak i warsztatów samochodowych, które jak wiele innych biznesów, muszą się mierzyć ze skutkami ekonomicznymi pandemii – podsumowuje Łukasz Kopiec, dyrektor marketingu ProfiAuto.

Za pośrednictwem aplikacji, kilkoma kliknięciami na smartfonie, bez konieczności wizyty w warsztacie, będzie można nawiązać szybki kontakt z serwisem samochodowym, otrzymać wycenę usług, wybrać termin naprawy, odbiór i zwrot auta przed dom oraz płatność – kartą, BLIK-iem lub szybkim przelewem online. Aplikacja automatycznie wybierze także najbliższy warsztat świadczący interesujące usługi.

Zdalna usługa możliwa jest dzięki opcji „Door to door” wybieranej z poziomu aplikacji. Po samochód we wskazane miejsce zgłosi się wtedy przedstawiciel warsztatu. Po skończonej naprawie lub innej czynności serwisowej auto zostanie zdezynfekowane, wyczyszczone i odstawione z powrotem. Alternatywą jest opcja „Zaparkuj samochód w serwisie”. Działa ona podobnie z tą różnicą, że to kierowca przywozi samochód do warsztatu w wyznaczone miejsce i zostawia bez kontaktu bezpośredniego z obsługą. Mechanicy wykonują zlecone zadania, a następnie informują kierowcę o możliwości odbioru pojazdu z parkingu lub dostarczają go we wskazane miejsce. Za pośrednictwem aplikacji można też skorzystać z naprawy tradycyjnie – przywożąc i odbierając samochód samodzielnie, w bezpośrednim kontakcie z pracownikami serwisu.

– Z pełnymi funkcjonalnościami startujemy już w maju. Początkowo pilotaż obejmie kilkanaście miast w Polsce. To moment intensywnych napraw samochodów po zimie, część klientów dopiero teraz decyduje się na wymianę opon. Cieszy nas, że będziemy mogli odpowiedzieć na bieżące potrzeby kierowców – dodaje Łukasz Kopiec.

Aplikację można pobrać w Google Play i AppStore i poczekać na jej majową aktualizację. Więcej szczegółów dotyczących aplikacji i najaktualniejsze informacje znajdują się na stronie www.profiauto.pl/aplikacja.