Firma NGK Spark Plug Europe wprowadziła na rynek wtórny dwie nowe świece zapłonowe: ZKBR7A-HTU, instalowaną na oryginalnym wyposażeniu modeli BMW od rocznika 2006, oraz LKR7B-9, która jest dedykowana do drugiej generacji Smarta fortwo, który wszedł na rynek 4 lata temu.
Świeca zapłonowa ZKBR7A-HTU (o numerze zamówieniowym 91785) została stworzona jako oryginalne wyposażenie do seryjnej produkcji BMW. Ten model świecy z trzema elektrodami, iskrą półślizgową oraz nakrętką pod klucz 14mm bi-hex to dobry wybór do 4-i 6-cylindrowych silników BMW N43 i N53 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Pod częściowym obciążeniem silniki te spalają ubogą mieszankę, natomiast pod pełnym obciążeniem przechodzą na mieszankę stechiometryczną.
Aby zapewnić niezawodność zapłonu, świeca ta charakteryzuje się wysuniętą końcówką elektrody, sięgającą w głąb komory silnika. Dodatkowo specjalnie zaprojektowany izolator zapewnia optymalne spalanie mieszanki. Półślizgowy typ świecy zapobiega gromadzeniu się nagaru, który jest często problemem silników z bezpośrednim wtryskiem, dzięki jego spalaniu również poniżej temperatury samooczyszczania świecy.
Świeca zapłonowa ZKBR7A-HTU dedykowana jest do około 40 modeli BMW, m.in.: 116, 320i i 530i oraz 630 CI.
Druga z wprowadzonych na rynek wtórny świec zapłonowych NGK to LKR7B-9 o numerze zamówienia 5847. Świeca ta oferowana jest do drugiej generacji Smarta fortwo. LKR7B-9 charakteryzuje się daleko sięgającym, 26,5-milimetrowym gwintem o średnicy 12 mm. Pozwoliło to na zaprojektowanie obszerniejszych kanałów chłodzących w silniku. Ponadto nakrętka pod klucz 16mm ułatwia instalację świecy pomimo wąskiego dostępu do komory silnika.
Szczegółowe informacje o świecach ZKBR7A-HTU i LKR7B-9 można znaleźć w informacjach serwisowych NGK dostępnych u dystrybutorów lub w formie pliku PDF po zalogowaniu się na stronie www.ngk.de/pro.
Komentarze