Uhonorowanie jubileuszu 25-lecia firmy Moto-Profil i 10-lecia marki ProfiAuto, podsumowanie roku i przekazanie partnerom planów na najbliższą przyszłość – to najważniejsze założenia tegorocznej Konferencji Partnerów Handlowych firmy Moto-Profil oraz spotkania partnerów ProfiAuto.
W tym roku Moto-Profil zaprosił swoich partnerów handlowych i dostawców do siebie – na Śląsk, gdzie 25 lat temu rozpoczęła się historia firmy. Ze względu na jubileusz, wydarzenia zaplanowane na 22 września wyróżniały się na tle wszystkich dotychczasowych imprez organizowanych przez dystrybutora części i wyposażenia warsztatowego. Jako miejsce porannej konferencji wybrano wieżowiec Altus w Katowicach, natomiast wieczorny bankiet odbył się w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w stolicy Śląska.
Poranna konferencja była okazją do spotkania partnerów zrzeszonych w sieci ProfiAuto. Wzięli w niej udział właściciele ponad 220 największych hurtowni i sklepów motoryzacyjnych z Polski, Czech i Słowacji.
Fotios Katsardis, prezes stowarzyszenia Temot International zrzeszającego największe światowe firmy z sektora automotive, swoje przemówienie poświęcił perspektywom konsolidacji w branży motoryzacyjnej oraz strategii na poszczególnych rynkach. Akcentował także znaczenie dokonywanych przez ProfiAuto inwestycji w nowoczesne rozwiązania informatyczne i komunikacyjne. Kolejnym prelegentem był Sławomir Błaszczyk, przewodniczący Rady Programowej ProfiAuto, który przybliżył gościom sposób funkcjonowania tego organu, powołanego, aby dać partnerom możliwości wspierania, wytyczania i opiniowania kierunków rozwoju sieci.
O działaniach poza granicami Polski mówił z kolei Jindrich Krejci – dyrektor ds. rozwoju marki ProfiAuto w Czechach i na Słowacji, który podkreślał, że bazując na polskich doświadczeniach, silna marka sieci budowana jest także na tych rynkach.
Szczegóły na temat tegorocznych, najważniejszych inicjatyw podjętych przez sieć ProfiAuto przekazał w swojej prezentacji Michał Tochowicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju marki. Podczas przemówienia poruszał tematy rozwoju sieci i projektu ProfiAuto Serwis, nakładów inwestycyjnych, frekwencję specjalistów podczas tegorocznego ProfiAuto Show, rozwoju autorskiego projektu ProfiAuto PitStop, szkoleń ProfiRacing Cup czy projekty komunikacyjne.
Kolejne przemówienie wygłosił Andrzej Brylak – pełnomocnik Zarządu Moto-Profil ds. rozwoju biznesu, który mówił zarówno o oczekiwaniach właścicieli warsztatów, jak i klientów końcowych oraz o tym, jak wpisują się w nie rozwiązania takie, jak aplikacja ProfiAuto czy program komputerowy dla warsztatów ProfiAuto F2100. Na koniec Marcin Franc z firmy DotConnet zaprezentował uczestnikom konferencji wynalazek, który przeniósł ich do motoryzacyjnej wirtualnej rzeczywistości – skaner warsztatowy, czyli urządzenie służące do tworzenia cyfrowej dokumentacji pojazdu w czasie krótszym niż dwie minuty. System oparty o sztuczną inteligencję jest aktualnie testowany w wybranych serwisach ProfiAuto.
– Od początku stawialiśmy na odważne, a nawet szalone pomysły, które były biegunowo różne od trendów rynkowych. Udało się, ponieważ fundamentami naszej działalności zawsze były trzy piękne wartości: partnerstwo, współpraca i lojalność. Mamy świadomość dużej odpowiedzialności za pracowników i partnerów, bo naszą siłą są ludzie. To zresztą największy i jedyny dobrze działający motor biznesu – mówił Piotr Tochowicz, prezes Moto-Profil.
W wieczornej gali wzięło udział ponad 1100 osób. Jubileuszowemu bankietowi towarzyszył program artystyczny. Rozpoczęła go gala „Filmowe hity 25-lecia na 25-lecie Moto-Profil” w wykonaniu Orkiestry Symfonicznej pod batutą Tomasza Szymusia, z udziałem zwycięzców i finalistów programu The Voice of Poland. Całość poprowadzili Maciej Orłoś oraz Patrycja Tomaszczyk-Kindla. W trakcie gali zarząd firmy wyróżnił pracowników, którzy mogą poszczycić się stażem 15, 20 oraz 25 lat pracy w Moto-Profilu.