DAYCO APV i ATB: Napinacze i rolki paska wielorowkowego oraz rozrządu

11 maja 2018, 14:43

Wzrost osiągów silnika, a także coraz większa ilość wyposażenia dodatkowego spowodowały znaczny postęp w projektowaniu i wyborze materiałów przeznaczonych dla wszystkich części sztywnych.

Części sterowania rozrządem i wyposażeniem dodatkowym, zarówno z napinaczami stałymi, jak i automatycznymi, muszą spełniać wymagania konstruktorów, a są to między innymi:

  • Coraz bardziej ograniczona przestrzeń robocza
  • Wysokie ciśnienia wtrysku
  • Wysokie temperatury
  • Wysokie przeciążenia
  • Wydłużanie się dystansu pomiędzy kolejnymi wymianami części

Właśnie dlatego napinacze (stałe lub automatyczne) muszą spełniać niezwykle wysokie wymagania jakościowe.

Podstawowe rodzaje napinaczy to:

  • napinacze stałe. Naprężenie końcowe paska otrzymane na koniec montażu pozostaje niezmienione w czasie. Naprężenie paska uzyskane jest w chwili samego założenia.
  • napinacze automatyczne, sprężynowe lub hydrauliczne. Są to napinacze dynamiczne, ponieważ po założeniu są one w stanie dostosować się i zoptymalizować naprężenie paska w zależności od obciążenia silnika, w każdych warunkach działania.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!