Nowa opona Kleber Hydraxer

22 marca 2006, 0:00

Opona Kleber Hydraxer reprezentuje segment opon wysokich osiągów (High Performance) i przeznaczona jest do samochodów o dużej mocy i pojemności silnika. Charakteryzuje się bardzo dobrą przyczepnością na mokrych nawierzchniach, odpornością na zjawisko aquaplaningu i wysokim poziomem komfortu.

Nowa opona Kleber Hydraxer powstała w odpowiedzi na rosnące oczekiwania klientów w zakresie parametrów jezdnych na mokrych nawierzchniach i poziomu komfortu podczas jazdy.
Zastępuje ona dwa rodzaje bieżnika: oponę Kleber Dynaxer HP wprowadzoną na rynek w 1999 roku oraz Kleber Dynaxer DR dostępną od 2001 roku.
]1L[
W konstrukcji bieżnika opony Kleber Hydraxer zastosowano innowacyjne rozwiązania będące efektem złożonej pracy inżynierów Michelin. Sprzyjają one poprawie parametrów, w szczególności lepszej przyczepności wzdłużnej i poprzecznej na mokrej nawierzchni oraz odporności na zjawisko aquaplaningu. Opona ta znacząco podnosi poprzeczkę w dotychczasowych standardach ogumienia dla samochodów osobowych o wysokich osiągach.


Centralną częścią bieżnika jest wzdłużne żebro, które w standardowych rozwiązaniach jest lite. W oponie Kleber Hydraxer zostało ono ponacinane, a wyodrębnione w ten sposób klocki zapewniają lepszą przyczepność bieżnika z nawierzchnią.
W celu zredukowania efektu aquaplaningu zadbano o bardziej efektywne odprowadzanie wody. Zapewniają to m.in.: dwa szerokie wzdłużne kanały umiejscowione po obu stronach centralnego żebra.
]2P[
Aby woda z tych kanałów była skuteczniej odprowadzana do rowków poprzecznych, wewnętrzne krawędzie klocków są ostro zakończone w formie dziobu łodzi.
Badania z zakresu hydrodynamiki pokazały, że zawirowania wody w rzeźbie bieżnika czynią oponę podatną na aquaplaning.
Aby je wyeliminować, w nowej oponie Kleber Hydraxer zastosowano innowacyjne rozwiązanie w postaci specjalnych mostków w obrębie krzyżujących się rowków.
Na poprawę osiągów opony Kleber Hydraxer w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni wpływa również duży stopień koncentracji krawędzi i ich jednorodność na całej powierzchni bieżnika. Lepsze przyleganie do podłoża zapewnia zoptymalizowana pozycja rowków w strefie barkowej opony.


W efekcie tych rozwiązań Kleber Hydraxer zapewnia bardzo dobrą przyczepność wzdłużną, np. podczas hamowania oraz poprzeczną zwiększającą bezpieczeństwo przy nagłych manewrach zmiany pasa ruchu. W porównaniu do Kleber Dynaxer DR droga hamowania została skrócona o 2 metry.


Nie bez znaczenia dla komfortu podróżowania i tym samym bezpieczeństwa biernego jest poziom hałasu emitowanego podczas jazdy przez opony samochodu. W oponie Kleber Hydraxer dwie połówki bieżnika są przesunięte względem siebie, rowki poprzeczne mają zoptymalizowany kształt, a klocki bieżnika zmienną wielkość. Przekłada się to na zredukowanie poziomu wibracji opony i tym samym zmniejszenia szumu w samochodzie o 0,6 dB w porównaniu do Kleber Dynaxer DR i o 1 dB w stosunku do opon konkurencyjnych. Do tak dobrego efektu przyczynia się również zastosowanie nowej mieszanki gumowej „Absorber” zdolnej do – jak wskazuje sama nazwa – absorbowania wibracji i drgań.
Nowa mieszanka gumowa „Absorber” zapewnia oponie także lepsze osiągi, większą precyzję prowadzenia pojazdu, lepszą przyczepność. W połączeniu z innowacyjną konstrukcją bieżnika opona Kleber Hydraxer bardziej równomiernie zużywa się wydłużając znacznie czas jej eksploatacji.
]3L[
Opona Kleber Hydraxer posiada nowe wzornictwo oznaczenia boku. Umieszczono na nim piktogramy symbolizujące zastosowanie (np. pojazdy typu sedan, monospace, coupe), podwójne oznaczenie rozmiaru dla lepszej widoczności oraz strzałkę pokazującą kierunek toczenia.
Dodatkowo, niezależnie od rozmiaru, opony te posiadają rant chroniący felgę przed uszkodzeniami.

Zalety opony Kleber Hydraxer:
– Oddalenie występowania granicy zjawiska aquaplaningu
– Krótsza droga hamowania na nawierzchniach mokrych
– Komfortowe prowadzenia auta



W 2006 roku opona Kleber Hydraxer dostępna będzie w 22 pozycjach asortymentowych:
















































 


seria 55

seria 50


seria 45


seria 40


15 cali


 


195/50R15 82V


195/45R15 78V


 


205/50R15 86V


16 cali


205/55R16 91W

205/50R16 87V


195/45R16 84V XL


 


515/55R16 93W


205/50R16 87W


205/45R16 83W


225/55R16 95V


225/50R16 92V


225/55R16W


225/50R16 92W


17 cali


 


205/50R17 89V


215/45R17 97W XL


205/40R17 84W XL


205/50R17 89Y

225/45R17 91Y


225/50R17 94W


225/45R17 94V


235/45R17 94


245/45R17 95Y

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!