Wyłoniono najlepszy serwis blacharsko-lakierniczy roku

12 stycznia 2016, 14:04

Po raz trzeci ukazał się ranking „Lider Serwisu Blacharsko-Lakierniczego”, przygotowywany przez miesięcznik “Dealer”. Zwycięzcą tegorocznego rankingu – podobnie jak w 2014 r. – została firma Summit Motors Poland z Warszawy, a konkretnie jej Autoryzowany Zakład Naprawy Nadwozi Auto Plaza, posiadający autoryzacje Forda i Hondy.


Nagrodę odebrali: Yuichi Ono – Dyrektor Generalny Grupy, Robert Grzelec – Dyrektor Generalny Summit Motors Poland, Sławomir Graliński – Szef Działów Posprzedażowych Summit Motors Poland i Marek Cichowski – Zastępca Kierownika Autoryzowanego Zakładu Napraw Nadwozi.

Nagrodzona blacharnia-lakiernia znajduje się w Warszawie przy ul. Popularnej. Na zaplecze serwisowe stołecznego dealera składa się między innymi 477-metrowa blacharnia i 490-metrowa lakiernia, w których realizowanych jest ponad 300 napraw miesięcznie. Udaje się to przy zachowaniu bardzo niskiego wskaźnika reklamacji, który wynosi znacznie poniżej 1 proc. Na drugim stopniu podium znalazła się katowicka blacharnia-lakiernia należąca do Grupy PGD, jednego z największych polskich dealerów. Niezmienna, w zestawieniu z ubiegłoroczną edycją rankingu, została również obsada trzeciego miejsca. Ponownie przypadło ono w udziale firmie Toyota Marki, która w ostatnim czasie znacząco zmodernizowała swoje zaplecze blacharsko-lakiernicze.

Blisko podium była Grupa Wróbel, posiadająca blacharnię z autoryzacjami marek Mercedes i Mazda. Ostatecznie zajęła ona czwarte miejsce. Na piątym znalazła się firma Super Cars Ciesiółka z Leszna, która po raz kolejny udowodniła, że aby zdobywać czołowe lokaty, nie trzeba posiadać serwisu w największych aglomeracjach. Kolejne miejsce przypadło blacharni-lakierni należącej do firmy Renault Retail Group zlokalizowanej w Warszawie przy ul. Puławskiej.

Firma Mojsiuk z Koszalina, która dysponuje największym serwisem w całym zestawieniu, zajęła 7. miejsce. Dealer posiadający m.in. autoryzację Mercedesa, dzieli swoją lokatę z innym dealerem z zachodniej Polski – poznańską firmą Auto Watin, która od lat związana jest z Fordem. Na miejscu 9. sklasyfikowano warszawską firmę Auto-Blak (autoryzacje serwisowe SEAT-a, Skody i Volkswagena). Czołową dziesiątkę zamyka zaś krakowska firma RM Filipowicz, współpracująca z markami azjatyckimi.

Miejsca 11-15, zostały w tym roku zdominowane przez dealerów Toyoty, którzy obsadzili 4 z 5 kolejnych pozycji. Najbliżej TOP10 była firma Toyota Wałbrzych Nowakowski, tuż za nią uplasowała się Toyota Katowice. 13. miejsce przypadło w udziale kieleckiej firmie ASO M. Romanowski. Kolejne miejsce zajęła blacharnia-lakiernia należąca do firmy Toyota Ukleja, czyli innego bardzo doświadczonego dealera japońskiej marki. Również na 14. miejsce sklasyfikowano firmę Auto Special, która dysponuje jednym z najnowszych zakładów w Krakowie.

Wyniki tegorocznego rankingu „Lider Serwisu Blacharsko-Lakierniczego” pokazują, że część biznesu dealerskiego, jakim jest blacharnia-lakiernia, stale się profesjonalizuje. Świadczą o tym wypracowywane wskaźniki dotyczące ilości napraw i praktycznie całkowite wyeliminowanie reklamacji. Dealerzy dużą uwagę zwracają na poprawę organizacji pracy, inwestowanie w nowe technologie, które ułatwiają pracę i pozwalają dbać o środowisko, a także na edukację kadry pracowniczej.

Metodologia rankingu

Aby dany zakład blacharsko-lakierniczy mógł ubiegać się o tytuł Lidera Serwisu Blacharsko-Lakierniczego, musiał spełnić kilka wymogów. Przede wszystkim zgłaszany serwis musiał znajdować się w strukturze firmy dealerskiej. Dodatkowo zgłaszający musiał uzasadnić, czemu – jego zdaniem – tytuł miałby powędrować właśnie do niego. Na uzasadnienie składały się dane dotyczące wskaźników, jakie osiąga dany zakład. Podobnie jak w latach ubiegłych wymagane były informacje dotyczące: efektywności i aktualnej liczby zleceń (pod uwagę brane były dane z okresu od stycznia do września 2015 r.). Po raz pierwszy w historii rankingu pod uwagę brane były także: procentowa dynamika wzrostu ilość zleceń w stosunku do roku ubiegłego oraz udział reklamacji we wszystkich naprawach. Na tej podstawie kandydatury były kwalifikowane do kolejnego etapu.

W drugim etapie najważniejszą rolę odegrała Kapituła nagrody, składająca się z firm współpracujących z dealerami w zakresie napraw blacharsko-lakierniczych. Skład jury tegorocznej edycji utworzyli przedstawiciele 13 firm: A.S. Consulting, Akzo Nobel, Allianz, ASE Global, Audatex, Benefia, DAT Polska, Ergo Hestia, Generali, PPG Industries, Proama, PZU i Warta. Każdy z członków Kapituły miał możliwość zgłoszenia jednej – dodatkowej – firmy, która jego zdaniem powinna znaleźć się w zestawieniu.

Ostatecznie do finału tegorocznego rankingu zostało zakwalifikowanych 25 firm. Członkowie kapituły mogli przyznać punkty 10 kandydatom, którzy ich zdaniem, w największym stopniu zasługiwali na wyróżnienie. Jury kierowało się zasadą, że za miejsce 1. dla najlepszego dealera przyznaje się 10 punktów, za 2. miejsce – 9 punktów., za miejsce 3. – 8 punktów itd., aż w końcu – za 10. miejsce – 1 pkt. Dodatkowe punkty – łącznie maksymalnie 30 – każda firma mogła uzyskać za wypracowane wskaźniki. Zasada była identyczna jak przy punktacji jury. Po 10 punktów można było otrzymać – osobno – za dynamikę wzrostu zleceń, efektywność i udział reklamacji. Po uwzględnieniu zdania jury i punktów uzyskanych za wypracowane wskaźniki opracowano ostateczne wyniki zestawienia.

Dowiedz się więcej

Finał konkursu Top Gun Junior
Finał konkursu Top Gun Junior

Top Gun Junior to konkurs, który jest zwieńczeniem kilkuletniego projektu współpracy AkzoNobel ze szkołami zawodowymi pod hasłem: „Dobry start – chwyć kolory jutra”. Ma na celu popularyzację zawodu lakiernika samochodowego oraz zwiększenie poziomu fachowej wiedzy lakierniczej i umiejętności praktycznych uczniów. Projekt realizowany jest w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). AkzoNobel już od lat aktywnie działa […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 12 stycznia 2016, 23:43 0 0

Gratulacje :)

Odpowiedz