Wszystkie zespoły biorące udział w rajdzie, których pojazdy zajęły pierwszych 13 miejsc w klasyfikacji rajdu Dakar 2015, były wyposażone w wały napędowe i półosie marki GKN.
Tegoroczny rajd zakończył się 17 stycznia po przejechaniu ponad 9 000 kilometrów. Start i meta znajdowały się ponownie w Buenos Aires, stolicy Argentyny, skąd rajd Dakar wystartował po raz pierwszy w roku 2009.
Od wielu lat specjalista w dziedzinie napędów, firma GKN, wyposaża wielu uczestników rajdu w półosie, wały napędowe i inne części. W tym roku specjaliści firmy w dziedzinie sportów motorowych wyposażyli 70% biorących udział w rajdzie samochodów osobowych w najnowszą technikę napędową.
Półosie i wały napędowe zaopatrzono w najnowszą generację przegubów SX Countertrack. Tak wyposażone wały zajmują mniej miejsca w pojeździe i w porównaniu ze stosowanymi do tej pory przegubami Rzeppa gwarantują o 60% poprawianą wydajność. Sprawdzone w ekstremalnych warunkach rajdu umiejętności, a także zdobyte na tej podstawie doświadczenie GKN wykorzystuje do produkcji półosi i wałów napędowych do naprawy samochodów osobowych, pojazdów z napędem na 4 koła, SUV-ów i lekkich pojazdów użytkowych. SPIDAN i LÖBRO są znanymi markami, pod którymi te części zamienne trafiają do niezależnych warsztatów naprawy samochodów.
Komentarze