Firma CORTECO jako operator na rynku wtórnym Grupy Freudenberg od kilku lat jako jedyna firma oferuje uszczelniacze silnikowe o obniżonym współczynniku tarcia klasy ESS. Genezą powstania tych uszczelniaczy są rosnące światowe wymogi dotyczące ograniczania emisji dwutlenku węgla do atmosfery poprzez silniki spalinowe.
Innowacja Freudenberg w celu redukcji emisji CO2
Producenci samochodów na różne sposoby dążą do zmniejszenia ich wagi wraz z poprawieniem sprawności silników spalinowych i układów napędowych. Jednym z elementów, który powoduje powstawanie tarcia, chociaż w bardzo minimalnym stopniu, jest uszczelniacz wałów obrotowych, powszechnie określany jako Simmerring – w nawiązaniu do innowacyjnego rozwiązania stworzonego w firmie Freudenberg w roku 1926 przez zespół dr. Waltera Simmerra.
Uszczelniacz promieniowy wału – bo taka jest jego nazwa techniczna – jest odpowiedzialny za nieprzenikanie medium, np. oleju silnikowego, z przestrzeni, w której pracuje (wnętrze silnika) przy obracającym się lub przesuwającym wale na zewnątrz. Uszczelnienie jest realizowane na dwa sposoby:
- poprzez mikrofilm olejowy (do 0,01 mm w zależności od lepkości oleju),
lub
- poprzez styk krawędzi uszczelniającej z powierzchnią wału.
Stosowane współcześnie oleje syntetyczne o lepkości klasy 0W oraz 5W są na tyle rzadkie, że utworzenie mikrofilmu olejowego jest obarczone ryzykiem wypłynięcia oleju na zewnątrz (wynik jego własności fizyko – chemicznych). Od wielu lat stosuje się rozwiązania uszczelnienia na obracającym się lub przesuwającym wale za pośrednictwem krawędzi stykających się z powierzchnią wału. Stosowany w ostatnich latach materiał PTFE pozwala na zredukowanie oporów uszczelnienia w porównaniu do rozwiązań tradycyjnych z elastomerów nawet o 35%. Skutkuje to zmniejszeniem zużycia paliwa o ok. 1 – 1,5%. Wadą tego rozwiązania jest stosunkowo nieduża odporność materiału na uszkodzenia mechaniczne, w tym trudny montaż.
Inżynierowie i technolodzy Freudenberg wykorzystując ponad 80-letnie doświadczenie w produkcji uszczelnień od wielu lat tworzą materiały posiadające jeszcze mniejszy współczynnik tarcia suchego o znacznie zwiększonej od PTFE odporności mechanicznej. Duża elastyczność materiału pozwala na bezpieczny i szybki montaż w zasadzie bez ryzyka podwinięcia się krawędzi. Uszczelniacze zrobione z materiałów w technologii ESS są produktami będącymi najnowszym osiągnięciem inżynierii materiałowej w zakresie produkcji uszczelnień. Cechy tych materiałów przekładają się w sposób oczywisty na korzyści dla całej motoryzacji:
- mniejsze tarcie = zwiększona żywotność
- innowacyjne materiały = stosowanie z najnowszymi technologiami olejowymi oraz Bio-paliwami
- zwiększona powierzchnia = skuteczność uszczelnienia
- innowacyjna konstrukcja = wyższe parametry pracy
Jednym z najbardziej wymiernych wskaźników jest znaczna redukcja zużycia paliwa, a Co za tym idzie emisji CO2, szczególnie, gdy weźmie się ją w skali makro.
Przy założeniu, że po drogach Europy porusza się 120 mln pojazdów zużywających 2,4 Mld litrów paliwa, to przy założeniu średniego zużycia paliwa 10 l/100 km, przy przebiegu 20 000 km rocznie oraz przybliżonej średniej cenie 1,5 € / 1 l uzyskujemy oszczędność 2% Co daje efektywnie 12 mld € rocznie.
CORTECO stawia sobie za cel redukcję emisji CO2.
CORTECO jako organizacja Aftermarket w grupie Freudenberg specjalizującej się w produktach uszczelniających, jest w stanie zaoferować zaawansowane rozwiązania technologiczne dla potrzeb jutra. Innowacyjny pakiet uszczelniający do redukcji emisji CO2, unikalny w skali rynku wtórnego, pozwala na zmniejszenie w naszych pojazdach:
- zużycia paliwa
- emisji zanieczyszczeń
Komentarze