Pierwsze hybrydowe Porsche 918 Spyder, które może pochwalić się całkowitą mocą 887 KM, jest napędzane silnikiem, w którym iskry generowane są przez świecę zapłonową NGK.
Porsche 918 Spyder jest modelem wyprodukowanym z karbonowego włókna wzmacnianego plastikiem. Jego silnik ma pojemność 4,6 litrów i moc 608 KM oraz moment obrotowy 540 Nm. Może osiągać aż do 9 150 obr./min. Auto posiada dwa silniki elektryczne – jeden z przodu i drugi na tylnej osi. Razem dają one dodatkowe 210 kW (286 KM). Dzięki temu 918 Spyder rozpędza się do 100 km/h w 2,8 sek., a maksymalna prędkość jaką może uzyskać to aż 345 km/h. Jednocześnie charakteryzuje się średnim spalaniem 3,3 l/100 km.
Na oryginalnym wyposażeniu tego sportowego modelu montowana jest wyłącznie świeca zapłonowa SILMFR8A8G firmy NGK. Do produkcji tego modelu świecy zastosowano materiały najwyższej jakości oraz najnowocześniejsze dostępne technologie.
Długi i cienki gwint M10 świecy SILMFR8A8G pozwolił na uzyskanie w silniku większej przestrzeni na przewody chłodzące. Z kolei długi izolator i połączenie „kubkowe”, wprowadzone przez NGK w roku 2011, zapobiegają przebiciom nawet przy ekstremalnie wysokich poziomach napięcia zapłonowego, na jakie narażona jest świeca w silniku Spydera 918. Sam izolator został wykonany z ceramiki, która zapewnia odporność na przebicia elektryczne. Z kolei charakterystyczny kształt izolatora znacznie poprawia właściwości świecy w zakresie startu zimnego silnika.
Kształt elektrod świecy SILMFR8A8G również należy do najnowocześniejszych. Elektroda środkowa ma średnicę jedynie 0,6 mm i jest wykonana ze stopu irydu, co chroni ją przed erozją nawet przy najwyższych wartościach napięcia zapłonowego i temperatury w cylindrze. Po stronie masy firma NGK umieściła tzw. Square Platinum Electrode (elektrodę platynową) ze zwężonymi brzegami oraz małą, prostokątną platynową płytką. Metal szlachetny gwarantuje świecy niemal zupełną odporność na erozję. Ponadto sam kształt świecy pozwala na lepszy dostęp mieszanki do iskry zapłonowej. Z kolei wyposażenie elektrody masy w miedziany rdzeń pozwala na lepsze odprowadzanie ciepła z komory spalania.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 31 lipca 2014, 13:01 0 0
"Z karbonowego włókna wzmacnianego plastikiem" - ????
Odpowiedz