Wysoka jakość, niższa cena. Program Bosch eXchange dla wtryskiwaczy Common Rail.

21 marca 2023, 15:46

Wtryskiwacze są ważnym, ale też bardzo narażonym na zużycie elementem układu wtryskowego Common Rail w silnikach Diesla. Przy ich wymianie warto skorzystać z programu Bosch eXchange (BX). Fabrycznie regenerowane produkty BX to wysoka jakość w niższej cenie. Dowiedz się, jak krok po kroku przeprowadzany jest proces regeneracji fabrycznej.

Wtryskiwacze – ważny element układu Common Rail

Wtryskiwacze są nieodłączną częścią układu wtrysku paliwa Common Rail silników wysokoprężnych. To one podają odpowiednią dawkę paliwa pod właściwym ciśnieniem do komory spalania i zapewniają jego rozpylenie. Niestety podczas pracy są poddawane znacznym obciążeniom, wynikającym między innymi z wysokich temperatur i bardzo dużego ciśnienia. Dobrym sposobem naprawy tych części, zarówno pod względem jakościowym jak i ekonomicznym,  jest zastosowanie regenerowanych fabrycznie wtryskiwaczy Bosch eXchange.

Opłacalna wymiana w programie Bosch eXchange

Program wymiany Bosch eXchange (w skrócie BX) zakłada sprzedaż naprawionego przez firmę Bosch urządzenia oraz zwrot zużytego urządzenia w otrzymanym, oryginalnym  opakowaniu (tzw. „back in box“). Za każde zakupione w programie wymiany urządzenie klient ma prawo do zwrotu jednego, zużytego urządzenia – jest to zasada „sztuka za sztukę“. Wszystkie produkty programu wymiany BX regenerowane są w fabrykach firmy Bosch przy użyciu oryginalnych części zamiennych, przy czym 100 % części eksploatacyjnych podlega wymianie na nowe. Pozostałe części weryfikuje się szczegółowo pod kątem dalszej przydatności w procesie regeneracji. Dzięki temu uzyskuje się bardzo wysoką jakość, równą nowym częściom produkowanym na pierwszy montaż (original equipment – OE). Jednocześnie cena części BX jest dużo korzystniejsza dla klienta.

BX – to się opłaca!

Warto wybierać fabrycznie regenerowane produkty BX, ponieważ:

  • Są zazwyczaj znacznie tańsze od nowych części,
  • Przechodzą rygorystyczne testy, takie same, jakim podlegają ich nowe odpowiedniki,
  • Ich wybór pozwala zmniejszyć zużycie surowców naturalnych, a więc chroni środowisko.

Części regenerowane fabrycznie – jakość OE

Cały proces regeneracji fabrycznej rozpoczyna się w punkcie selekcji w Polsce. Pierwszym etapem jest wyjęcie rdzenia z opakowania, zeskanowanie etykiety z opakowania oraz kontrola wizualna części. Po gruntownym wyczyszczeniu powierzchni zewnętrznej rdzenia następuje jego kompletny demontaż.

Na kolejnym etapie czyści się poszczególne elementy wtryskiwacza, aby zweryfikować, czy spełniają wszystkie wymogi techniczne. Jeśli jakiś podzespół wtryskiwacza nie spełnia kryteriów, to wymienia się go na nowy. Dodatkowo elementy zużywające się (w przypadku wtryskiwacza są to przede wszystkim końcówka wtrysku oraz zaworek sterujący) są zawsze wymieniane na nowe, oryginalne części Bosch. W kolejnym kroku przeprowadza się montaż, taki sam jak montaż fabryczny, z uwzględnieniem udoskonaleń wprowadzonych w produkcji seryjnej. Na koniec przeprowadzane są rygorystyczne testy – dzięki nim wiadomo, że część regenerowana spełnia dokładnie te same wymagania, jak część nowa przeznaczona na rynek OE.

Zużyte urządzenie zwracane w ramach programu BX musi spełniać ściśle określone kryteria. Listę kryteriów znajdziesz na stronie www.boschbx.pl. Pamiętaj, że przypadku spełnienia tych wymagań punkt zwrotu nie może odmówić przyjęcia zużytej części.

Korzystaj z programu BX i ciesz się wysoką jakością w korzystnej cenie!

Artykuł sponsorowany Bosch

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!