Shell najlepszym dostawcą środków smarnych, takie dane spływają z raportu firmy badawczej Kline&Company, firma Shell okazała się najlepsza po raz 16. z rzędu. Doroczny raport „Global Lubricants: Market Analysis and Assessment” ukazał się po raz 20.
Opracowanie dotyczy danych za rok 2021 i obejmuje rynki w istotnych krajach, gdzie sprzedawane są środki smarne. Zestawienie uwzględnia segmenty rynku, typy oraz rodzaje produktów i formulacje. Shell utrzymuje pozycję numer jeden we wszystkich trzech kategoriach środków smarnych analizowanych przez Kline w rankingu: „consumer automotive” (środki smarne przeznaczone do stosowania w samochodach osobowych), „commercial automotive” (środki smarne do pojazdów użytkowych) i „industrial” (środki smarne stosowane w przemyśle).
– Utrzymywanie przez Shell pozycji globalnego lidera sektora środków smarnych odzwierciedla nasz sukces w ciągłym rozwijaniu podstawowej działalności, w której skupiamy się na wartości marki Shell, jakości premium oraz zróżnicowaniu asortymentu produktów. Jednocześnie kontynuujemy budowanie unikalnych relacji biznesowych i dbamy o rozwój technologiczny. Ponadto, obecnie koncentrujemy się na przekształceniu naszej działalności z wiodącego globalnego dostawcy środków smarnych na wiodącego dostawcę środków smarnych oraz innowacyjnych rozwiązań, w tym produktów i usług mających zastosowanie w przyszłości – powiedział Łukasz Radzymiński, Dyrektor Sprzedaży w Dziale Olejowym Shell Polska.
Nowe technologie środków smarnych
Shell w 2019 rok wprowadził na rynek portfolio płynów E-fluids, wykazując technologiczną gotowość i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom producentów OEM. Shell dostarcza również bardziej zrównoważone rozwiązania oraz produkty. Innym priorytetem jest pomoc klientom w zmniejszeniu ich śladu węglowego. W swojej działalności Shell zmniejsza ilość odpadów poprzez rozwój zrównoważonych opakowań i elementów gospodarki cyrkularnej. Udostępnia także gamę produktów i rozwiązań biodegradowalnych oraz specjalistyczne usługi techniczne, pozwalające m.in. w czasie rzeczywistym monitorować pracujące w układach środki smarne.
Shell zwiększa udział w rynku
Według najnowszego raportu Kline&Company, Shell powiększył swój udział w rynku w stosunku do kolejnego największego dostawcy o 0,6% – do 11,6%. Całkowita ilość sprzedanych przez Shell środków smarnych wyniosła około 4.500-4.700 kiloton, co odpowiada około 4,9-5,2 miliarda litrów. Światowa sprzedaż w trzech analizowanych segmentach rozłożyła się podobnie, jak w poprzednim roku. Produkty do stosowania
w samochodach osobowych stanowiły 34% zbytu, produkty stosowane w przemyśle 36%, a 31% produkty do pojazdów użytkowych.
Komentarze