Eurorent Sp. z o.o., właściciel SIXT Polska, sfinalizował przejęcie SIXT Słowacja, poszerzając swoje portfolio o kolejny rynek Europy Środkowo-Wschodniej.
Sixt AG, jest międzynarodowym dostawcą usług mobilnych. Firma powstała w 1912 roku. Obecnie posiada ponad 4000 punktów usługowych w około 100 krajach. Sixt jest liderem na niemieckim i austriackim rynku, specjalizującym się w wynajmie samochodów i jedną z większych, niezależną od producentów, firmą oferującą pełne usługi leasingowe. Operatorem licencji SIXT na Polskę od 2002 roku jest firma Eurorent Sp. z o.o..
Przejęcie SIXT Słowacja przez Eurorent zostało sfinalizowane we wrześniu 2024 roku, to dla polskiej firmy strategiczna ekspansja, ale także możliwość dalszego rozwoju usług, które odpowiadają na rosnące potrzeby rynku międzynarodowego.
Jak pokazują dane z ostatnich miesięcy, oba rynki różnią się pod względem preferencji i zachowań klientów, co stanowi zarówno wyzwanie, jak i szansę na wprowadzenie nowych rozwiązań. W Polsce aż 89 proc. klientów, którzy decydują się oddać wynajęty samochód w innym miejscu, wybiera lokalizację na terenie kraju. W przypadku Słowacji dominują rezerwacje transgraniczne – aż 61 proc. takich najmów kończy się poza granicami kraju, z czego Wiedeń jest najpopularniejszym kierunkiem, odpowiadając za 33 proc. rezerwacji.
– Przejęcie SIXT Słowacja to dla nas kluczowy krok w realizacji wizji rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej. Łącząc siły na dwóch rynkach, zyskujemy możliwość lepszego wykorzystania synergii i wdrażania innowacyjnych rozwiązań, które odpowiadają na oczekiwania naszych klientów – komentuje Łukasz Żurek, Prezes Zarządu SIXT Polska. – Już teraz, analizując pierwszy kwartał naszej pracy na Słowacji widzimy pozytywne efekty tego połączenia, zarówno pod względem operacyjnym, jak i w zakresie oferty. Na bieżąco monitorujemy i porównujemy preferencje klientów na Słowacji względem tych w Polsce tak, aby sprostać unikalnej charakterystyce oby rynków – dodaje.
Popularność poszczególnych segmentów samochodów różni się w obu krajach, co wymaga elastycznego zarządzania flotą, a jednocześnie stwarza okazję do bardziej skutecznego wykorzystania dostępnych zasobów. Połączenie działań na obu rynkach pozwala również na bardziej efektywne zarządzanie sezonowością popytu, co przekłada się na wzrost wydajności operacyjnej i optymalizację kosztów.
Komentarze