NGK Spark Plug wprowadza na rynek nową gamę zaworów EGR. Uzupełni ona ofertę producenta w ramach marki NTK Vehicle Electronics. Nowa gama zaworów EGR pod względem jakości odpowiadać będzie oryginalnym referencjom. Zostanie ona wprowadzana na rynek stopniowo w ciągu trzech lat, docelowo zaspokajając zapotrzebowanie dla 153 milionów samochodów produkowanych w regionie Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu.
Zadaniem zaworów EGR jest obniżenie zawartości tlenu w powietrzu dostarczanego do komory spalania, a tym samym obniżenie temperatury i spowolnienie procesu spalania oraz obniżenie emisji tlenku azotu (NOx). Wydajność emisji spalin zgodnie z deklaracjami producenta spełni restrykcyjne europejskie normy “EC Euro”. Poszczególne referencje nowych zaworów EGR marki NTK Vehicle Electronics poddawane są testom w ekstremalnych warunkach, np. badanie szoku termicznego w temperaturze od -40°C do 150°C, testy szczelności zaworów, komór i układu chłodzenia, a także oporu elektrycznego i cyklu życia. Odpowiednio oznaczone opakowania pozwolą klientom na łatwą identyfikację produktów, uproszczony system zarządzania zapasami, kontrolę i skanowanie. W zestawie producent umieszcza również niezbędne akcesoria – uszczelki i/lub o-ringi.
Nowa oferta zaworów EGR ma na celu uzupełnienie oferty firmy NGK SPARK PLUG dla rynku wtórnego oraz zapewnienie klientom obsługi w zakresie wszystkich potrzeb związanych z czujnikami samochodowymi.
– Wraz z premierą zaworów EGR zapewniamy naszym klientom pełną kompleksowość i wygodę. Nowy asortyment zaworów EGR to oferta od lat oczekiwana przez rynek. Teraz zapotrzebowanie to zostanie przez naszą firmę w pełni zaspokojone, dzięki czemu nasi klienci będą mieli w jednym miejscu dostęp do wszystkich rozwiązań związanych z elektroniką pojazdu – mówi Frank Massia, Dyrektor Marketingu Aftermarket EMEA NGK SPARK PLUG EUROPE GmbH.
Podstawową funkcją układu recyrkulacji spalin (zaworów EGR) jest zmniejszenie ilości tlenku azotu (NOx), który powstaje podczas procesu spalania gdy wysoka temperatura umożliwia połączenie azotu i tlenu obecnych w mieszance paliwowo-powietrznej. Zawory EGR występują obecnie na rynku w trzech różnych rodzajach – pneumatyczne, elektryczne i elektryczne wyposażone w jednostkę chłodzącą. Działają one poprzez pobieranie gazów spalinowych z kolektora wydechowego, a następnie ponowne wprowadzanie tych gazów do kolektora dolotowego, mieszając je ze świeżym powietrzem.
Zawory EGR, pierwotnie opracowane na początku lat 70-tych, zaczęto stosować w Europie w latach 90-tych w celu obniżenia emisji spalin zgodnie z normami “Euro 1”. Obecnie w zawory EGR standardowo wyposażone są wszystkie samochody z silnikiem diesla oraz szacunkowo używane są one także w ok. 40% pojazdów benzynowych. Zgodnie z deklaracjami producentów w przyszłości większość nowych modeli pojazdów będzie wyposażana w dwa rodzaje zaworów EGR (niskociśnieniowy i wysokociśnieniowy). Oznacza to, że rynek części zamiennych dla takich rozwiązań będzie rósł.
NGK Spark Plug planuje wprowadzenie pełnego asortymentu zaworów EGR marki NTK Vehicle Electronics w czterech etapach:
- Do końca 2022 roku wprowadzone zostaną 84 referencje, które zaspokoją zapotrzebowanie dla 125 milionów pojazdów w regionie EMEA.
- W 2023 roku do oferty dołączy kolejne 46, zapewniając pokrycie 132-milionowego parku samochodowego.
- W roku 2024 marka NTK Vehicle Electronics będzie posiadać w ofercie 170 modeli zaworów EGR, które zaspokoją łącznie zapotrzebowanie aż 153 milionów pojazdów.
- W końcowym etapie – w 2025 roku – firma skoncentruje się na konsolidacji gamy zaworów EGR oraz identyfikacji nowych jednostek magazynowych (SKU). Na tym etapie przewidywane jest pokrycie potrzeb ponad 75% rynku dla zastosowań w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi.
Komentarze