Czy odczuwasz brak targów? Opinia wystawców.

12 kwietnia 2021, 11:11

Jak wykazała nasza ankieta, uczestnikom rynku motoryzacyjnego w czasie pandemii wyraźnie brakuje wydarzeń takich jak targi motoryzacyjne. Czy ten sam pogląd podzielają targowi wystawcy, czyli osoby współorganizujące te wydarzenia? Sprawdziliśmy to w osobnym sondażu.

Nasza ankieta wykazała, że targowi wystawcy, w większości podobnie jak odwiedzający, odczuwają brak publicznych imprez motoryzacyjnych. W tej grupie mamy jednak do czynienia z mniej nostalgicznym podejściem do tej kwestii. Odpowiedzi twierdzącej na nasze pytanie udzieliło łącznie ponad 57% badanych (w przypadku odwiedzających było to 71%). U wystawców mamy także do czynienia ze sporo szerszą grupą osób, które nie tęsknią za udziałem w targach (35,2% w porównaniu do 21,7% u odwiedzających).

Osoby, które udzieliły twierdzącej odpowiedzi na powyższe pytanie zapytaliśmy dodatkowo o to, jakich elementów tradycyjnych targów brakuje im najbardziej? Było to pytanie wielokrotnego wyboru, w którym można było wskazać maksymalnie trzy odpowiedzi. Okazało się, że najczęściej wybieranymi odpowiedziami były rozmowy biznesowe z kontrahentami oraz bezpośredni kontakt z klientem. Niewątpliwie właśnie te elementy publicznych wydarzeń motoryzacyjnych są najważniejsze z punktu widzenia prowadzących biznes. Nie bez znaczenia dla wystawców jest także możliwość zapoznawania się z ofertą konkurencji podczas targów oraz po prostu możliwość spotykania znajomych. W znacznie mniejszym stopniu wystawcy tęsknią za organizowaną podczas targów rozrywką.

Odpowiedzi osób, które zadeklarowały, że brakuje im targów motoryzacyjnych w tradycyjnej formule

Wystawców, którzy w ankiecie stwierdzili, że nie odczuwają braku targów motoryzacyjnych w tradycyjnej formie, zapytaliśmy o ich stosunek wobec tego typu imprez. Okazało się, że dla większości “targo-sceptyków”, kluczową kwestią jest opłacalność udziału w targach. 67% badanych stwierdziło, że są one zbyt drogie w organizacji i uczestnictwie. Z kolei 63% badanych z tej grupy uznało, że targi nie przynoszą ich firmom spodziewanych korzyści. Jedna trzecia wystawców niechętnym targom uznała, że nie są one potrzebne w dobie powszechnej dostępności informacji w Internecie, a prawie 40%, że imprezy tego typu są zanadto nastawione na rozrywkę, kosztem merytoryki.

Odpowiedzi osób, które zadeklarowały, że nie brakuje im targów motoryzacyjnych

Wyniki ankiety na ten sam temat, przeprowadzonej wśród branżowych profesjonalistów (potencjalnych odwiedzających targi) można znaleźć tutaj.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

radlin, 12 kwietnia 2021, 12:45 1 -3

Czegoś nie rozumiem.
Czy brakuje ci targów - 44,4% odpowiada że zdecydowanie tak
a potem 67% odpowiada że udział jest byt kosztowny, 64% że nie przynoszą korzyści
To chcą targów bo są bez sensu tak?

Odpowiedz

Czytanie ze zrozumieniem, 12 kwietnia 2021, 12:53 7 0

Kolego, czego nie rozumiesz, jak wszystko masz napisane? "Wystawców, którzy w ankiecie stwierdzili, że nie odczuwają braku targów motoryzacyjnych w tradycyjnej formie, zapytaliśmy o ich stosunek wobec tego typu imprez". Jak zaznaczyłem odpowiedź 'tak, brakuje mi targów' to dostałem pytanie, czego najbardziej mi brakuje. Nie dostałem pytania o mój stosunek do targów - to pytanie dostali Ci, którzy zaznaczyli w pierwszym pytaniu odpowiedź negatywną.

Odpowiedz

Rozumny, 15 kwietnia 2021, 8:19 0 -1

Potwierdzam zadanie "radlin"; masz rację, trzeba rozważać sprawę całościowo

Odpowiedz