Firma ZF wprowadziła swój system półautomatycznej jazdy coASSIST Level2+ w modelu 2020 Dongfeng Aerolus Yixuan, dostępnym w sprzedaży od końca 2020 roku. Jest to pierwsza globalna premiera systemu coASSIST Level2+ na rynku.
System coASSIST spełnia przewidywane protokoły testów Euro NCAP 2025, zapewniając popularne funkcje na poziomie Level2+. Po wstępnym rozpoczęciu produkcji, w przyszłości system ten wprowadzi również pierwszą premierę radaru średniego zasięgu Gen21 firmy ZF.
ZF jest integratorem całego systemu coASSIST, który został opracowany we współpracy z partnerem Mobileye i zawiera technologię kamer Mobileye EyeQ. Wykorzystuje on również radary krótkiego zasięgu firmy Hella. Połączenie zestawu kamer i czujników radarowych z centralną jednostką sterującą umożliwia realizację takich funkcji, jak adaptacyjny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych, asystent zmiany pasa ruchu, asystent utrzymania pasa ruchu, asystent jazdy po autostradzie i asystent jazdy w korkach.
Wprowadzenie coASSIST we współpracy z firmą Dongfeng Motor jest ważnym kamieniem milowym we wprowadzaniu systemów Level2+ do przystępnych cenowo pojazdów osobowych. W ZF wierzymy, że systemy Level2+, które spełniają zaawansowane protokoły testów bezpieczeństwa i pomagają odciążyć kierowcę, będą w niedalekiej przyszłości głównym motorem napędowym przyszłego rozwoju segmentu lekkich pojazdów, a obserwowanie tych systemów na światowych drogach jest bardzo ekscytujące – powiedział Christophe Marnat, Executive Vice President dywizji ZF Electronics and Advanced Driver Assist Systems.
Przystępność cenowa tych systemów jest ważna, ponieważ umożliwia większą penetrację rynku i szybsze udostępnienie ich klientom. Pomoże im to również przyzwyczaić się do półautomatycznych funkcji, ponieważ kierowca jest zawsze w kontakcie z systemem, mając jednocześnie dostęp do zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i wygody.
ZF oferuje pełen zakres systemów na poziomie L2+, w tym:
- ZF coASSIST – rozwiązanie Level 2+, które pomaga spełnić wymagania Euro NCAP w zakresie wydajności, dostarczając jednocześnie najbardziej popularne funkcje ADAS Poziomu 2+ wykorzystujące technologię EyeQ firmy Mobileye (Intel Company).
- ZF coDRIVE – rozszerza funkcjonalność wsparcia jazdy w korkach i na autostradzie. Obraz kamery 360° oraz możliwości przetwarzania technologii Mobileye EyeQ umożliwiają automatyczną zmianę pasa ruchu i automatyczne wyprzedzanie.
- ZF coPILOT – został zaprojektowany z myślą o zaawansowanej mocy obliczeniowej i skalowalności przetwarzania od poziomu 2+ do poziomu 4. Oferuje takie funkcje, jak obsługa bez użycia nóg i rąk, automatyczna zmiana pasa ruchu i wyprzedzanie, automatyczne parkowanie w garażu i uczenie się trasy.
Ta pełna oferta systemów wspomagania jazdy jest najbardziej wszechstronna na rynku i pozwala klientom wybrać odpowiedni poziom funkcjonalności, odpowiedni w różnych scenariuszach jazdy, takich jak jazda po autostradzie, korki w mieście lub na autostradzie, automatyczna zmiana pasa ruchu inicjowana przez kierowcę czy automatyczna pomoc przy parkowaniu. Po wstępnym uruchomieniu systemu coASSIST we współpracy z firmą Dongfeng, funkcje jazdy autonomicznej ZF wyższego poziomu zostaną dostarczone i zastosowane w Dongfeng Aerolus Yixuan MAX, flagowym modelu rodziny Dongfeng Aerolus Yixuan, w ciągu następnych 1-3 lat – dodał Christophe Marnat.
Komentarze