ZF ogłosił wprowadzenie na rynek kamery S-Cam4.8 z udoskonaloną technologią wizyjną firmy Intel Mobileye. Kamera będzie montowana w nowym Nissanie Rogue w Stanach Zjednoczonych.
S-Cam4.8, jedna z pierwszych w historii kamer oferująca 100-stopniowe poziome pole widzenia, stanowi kolejny ważny krok w kierunku spełnienia przyszłych wymogów Euro NCAP 5-Star Safety Ratings oraz IIHS Top Safety Pick+, a także ogólnych przepisów bezpieczeństwa, które wymagają coraz bardziej rygorystycznych testów dla systemów o krytycznym znaczeniu dla bezpieczeństwa jazdy.
S-Cam 4.8 zaoferuje klientom ZF możliwość dalszego udoskonalania systemów, takich jak system hamowania awaryjnego (AEB) w przypadku pieszych i rowerzystów, oferując jednocześnie najlepszy w swojej klasie system utrzymania pasa ruchu (LKA – Lane Keeping Assistant). Umożliwi ona również korzystanie z bardziej zaawansowanych, półautomatycznych funkcji ułatwiających jazdę, takich jak wspomaganie jazdy na autostradzie czy asystent jazdy w korku. ZF może zaoferować te technologie całemu spektrum pojazdów lekkich – powiedział Christophe Marnat, Executive Vice President i General Manager dywizji ZF Electronics and ADAS.
ZF i firma Mobileye, projektują, opracowują i dostarczają zaawansowane systemy kamer oparte na procesorze EyeQ4 Mobileye, aby uzyskać zaawansowaną technologię rozpoznawania obiektów, szczególnie przydatną w ochronie użytkowników dróg, którzy są najbardziej narażeni na wypadki. Firma ZF włącza tę technologię do swojego portfolio innowacyjnych kamer S-Cam, które obejmuje również pierwszą w branży trójobiektywową wersję Tri-Cam4, wspierającą zaawansowane półautomatyczne funkcje kierowania pojazdem, dodając teleobiektyw o zwiększonych możliwościach detekcji dalekiego zasięgu oraz obiektyw typu “rybie oko” o zwiększonych możliwościach detekcji krótkiego zasięgu i szerszym polu widzenia.
Mobileye pozostaje liderem branży, rozwijając się w kierunku kamer o szerokim polu widzenia, które zwiększają możliwości systemu hamowania awaryjnego. Pozwala to sprostać szerszemu zakresowi scenariuszy, w których obiekty przecinają się z trajektorią jazdy samochodu lub gdy samochód skręca. Szerszy kąt widzenia poziomego (FOV) pozwala również na stosowanie systemów utrzymania i centrowania pasa ruchu, aby lepiej radzić sobie z ostrymi zakrętami – powiedział Tomer Baba, wiceprezes Mobileye ds. wykrywania algorytmów.
Firma ZF zaopatruje kilkunastu producentów pojazdów na całym świecie w zaawansowane technologie czujników ADAS, w tym kamery skierowane do przodu, radary średniego i dalekiego zasięgu oraz lidary. Technologie te są projektowane i testowane zgodnie z rygorystycznymi wymaganiami przemysłu motoryzacyjnego i klientów. Dzięki temu ZF oferuje producentom pojazdów systemy umożliwiające poprawę bezpieczeństwa pojazdów oraz zaawansowane funkcje zwiększające komfort jazdy.
Dla segmentu samochodów osobowych oferowanych przez wiodących światowych producentów, firma ZF w najbliższym czasie skupi się na systemach Level 2/2+, które wykorzystują zaawansowane technologie kamer, takie jak S-Cam4.8 i Tri-Cam4. Jeszcze w tym roku, we współpracy z producentem samochodów z Azji, ZF wprowadzi na rynek swój system CoAssist Level2+, czyli najbardziej przystępny cenowo system Level2+ dostępny w cenie znacznie poniżej 1000 USD.
Komentarze