Continental zaprojektował Conti C.A.R.E., kompleksowy system technologiczny, zastępujący tradycyjną felgę i oponę. Rozwiązanie Conti C.A.R.E. (z ang. Connected. Autonomous. Reliable. Electrified. – Połączony. Autonomiczny. Niezawodny. Zelektryfikowany.) stanowi odpowiednio zestrojony system łączący technologie obręczy i opon, który daje możliwość zarządzania pożądanymi parametrami podczas jazdy.
Dane z systemu są maksymalnie dostosowane do wymagań elektrycznego i bezzałogowego (zautomatyzowanego) kierowania pojazdem, zarówno w indywidualnych, jak i współdzielonych środkach transportu. W połączeniu z internetową aplikacją ContiConnect Live, Conti C.A.R.E. tworzy elastyczny ekosystem, który umożliwia zarządzanie stanem opon np. dla nowoczesnych flot robo-taksówek, łącząc najlepszą wydajność wraz z optymalizacją kosztów.
Conti C.A.R.E. posiada czujniki ContiSense wbudowane w konstrukcję opony. Czujniki te generują i stale analizują dane dotyczące nie tylko temperatury i ciśnienia w oponie, ale także głębokości bieżnika oraz ewentualnych uszkodzeń. Ten system monitoringu w czasie rzeczywistym przekazuje informacje o stanie opon do aplikacji ContiConnect Live, pozwalając operatorom flot na efektywne zarządzanie pojazdami.
Nie mniej innowacyjny jest pomysł aktywnej regulacji ciśnienia w oponach, za pomocą pomp odśrodkowych wbudowanych w koła. Gdy pojazd przyspiesza, siła odśrodkowa w obręczy działa na pompę, wytwarzając sprężone powietrze. Ta technologia, nazwana PressureProof, stale utrzymuje ciśnienie w oponach w odpowiednim zakresie i pomaga osiągnąć spadek emisji CO2 w przypadku aut spalinowych, lub wydłużyć czas pomiędzy ładowaniem w pojazdach elektrycznych. Nadmiar sprężonego powietrza jest magazynowany w zintegrowanym zbiorniku. Technologia PressureBoost wykorzystuje następnie to powietrze do szybkiego dostosowania ciśnienia w oponach do różnych sytuacji podczas jazdy.
W ramach koncepcji SilentWheel Continental opracował zmodyfikowaną obręcz koła, która samoczynnie redukuje wibracje wytwarzane podczas jazdy i zapewnia niezrównany komfort prowadzenia. Jazda samochodem wyposażonym w takie felgi to prawdziwa przyjemność.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Greg, 16 kwietnia 2020, 9:59 1 0
Proponuje jeszcze aby po osiągnięciu "zaprogramowanego zużycia" samochód sam skierował się do "zaprogramowanego serwisu wymiany opon" a kierowca to już tylko dostanie tylko FV za usługę do uregulowania ...
Odpowiedz