Firma Comma, producent olejów samochodowych, powstała w Wielkiej Brytanii w 1965 r. W swojej działalności początkowo skupiała się na produktach przeznaczonych na rynek wtórny. Obecnie jest częścią brazylijskiej grupy Cosan Group. Produkty Comma można znaleźć na ponad 50 rynkach międzynarodowych. O produkcji i planach na polskim rynku rozmawiamy z Rene Doomenem, szefem sprzedaży międzynarodowej firmy Comma.
Agnieszka Wraga-Marciniak: Gdzie produkowane są produkty Comma?
Rene Doomen: Wszystkie oleje Comma powstają w Wielkiej Brytanii przy użyciu składników pochodzących od zaufanych dostawców, wraz z zachowaniem dbałości o wymagania klientów. Każdy nasz produkt zaprojektowany został tak, aby maksymalizować żywotność, sprawność i niezawodność silników samochodowych. Jako Brytyjczycy jesteśmy bardzo honorowi i bierzemy dużą odpowiedzialność za jakość naszych produktów – coś, z czego nie jesteśmy zadowoleni, na pewno nie zostanie oznaczone logo Comma i nie zostanie wprowadzone na rynek.
W jaki sposób kontrolowana jest jakość Waszych produktów?
Mamy wewnętrzne standardy produkcji i rygorystyczne kontrole jakości. Na przykład każda partia oleju silnikowego jest poddawana wszechstronnemu próbkowaniu i porównywaniu w celu zapewnienia, że jej właściwości są takie same jak partii poprzedniej. Nasze produkty są także zgodne ze standardami jakości ISO 9001:2014, ISO 14001:2015. Otrzymaliśmy także złotą nagrodę RoSPA Health & Safety Awards.
Co więcej, jakość produktów Comma jest uznawana i certyfikowana przez producentów OEM, z którymi można się zapoznać na naszej stronie internetowej.
Swoje oleje testujecie także w warunkach ekstremalnych.
Tak. Od niemal 50 lat nasze produkty sprawdzane są przez zespoły i zawodników wielu sportów motorowych. Produkty Comma znane są w rajdach crossowych, rajdach ulicznych, w British Touring Cars. Stosowane są także w silnikach prototypowych pojazdów podczas wyścigów Le Mans, FIA Formula 2 oraz przez zespół Carlin GP2. Tak ciężkie warunki użytkowania naszych produktów są świetnym poligonem doświadczalnym – zwłaszcza jeśli chodzi o oleje silnikowe, płyny chłodzące i środki chemiczne przeznaczone do konserwacji. Mówimy, że zaufanie pochodzi z wewnątrz – musimy to udowodnić!
W swojej ofercie posiadacie bardzo dużą liczbę olejów. Dlaczego zdecydowaliście się na tak szeroką gamę produktów?
Technologie produkcji olejów silnikowych stają się coraz bardziej złożone. Dodatkowo każdy z producentów OEM ma swoje specyficzne wymagania. Nie jest możliwe spełnienie wszystkich założeń poprzez produkcję jednego oleju, ponieważ dobór odpowiednich składników ma decydujące znaczenie dla samochodów naszych klientów. Flagowa gama olejów Comma Performance zawiera 25 różnych olejów silnikowych tworzonych zgodnie z wytycznymi OEM. Nasze produkty pokrywają 99% zapotrzebowania rynku.
W jaki sposób ułatwiacie swoim klientom wybór odpowiedniego oleju?
Staramy się dostarczać na bieżąco naszym klientom odpowiednie rozwiązania techniczne – takie jak aplikacje czy katalogi. W znaczący sposób powinny one ułatwić wybór środków smarnych. Znajdują się one na naszej stronie internetowej https://pl.commaoil.com/
Czy chętnie dzielicie się z Waszymi klientami informacjami na temat Waszej marki? Czy mają oni możliwość poznania jej “od środka”?
Tak, staramy się, aby wszyscy zainteresowani mieli możliwość dogłębnego zrozumienia technologii produktów i ich zastosowań. W tym celu Comma tworzy biuletyny techniczne dostępne na naszej stronie internetowej. Umieszczamy w nich również najnowsze informacje branżowe. Co więcej, oferujemy także szerokie portfolio modułów szkoleniowych, które obejmują zagadnienia techniczne i biznesowe. Dla profesjonalistów z branży warsztatowej stworzyliśmy Program Partnerski, dzięki któremu będą oni mieli możliwość poszerzania swojej wiedzy.
Jakie są plany Comma dotyczące polskiego rynku?
Jesteśmy obecni na rynku polskim od ponad 20 lat. Naszym wyłącznym dystrybutorem jest Inter Cars, dzięki czemu klientom możemy zagwarantować łatwy dostęp do naszych produktów. Nasze produkty smarne gwarantują wysoką jakość, co udokumentowane jest licznymi certyfikatami. Naszym celem jest, aby polskie warsztaty uznawały nas za profesjonalistów godnych zaufania.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Riki, 20 stycznia 2020, 22:44 0 0
Szkoda, że u mnie w mieście nie ma intercarsu
Odpowiedz
DWARF, 21 stycznia 2020, 7:58 2 -1
Czy to aby napewno miasto?
Odpowiedz
Riki, 23 stycznia 2020, 20:37 0 0
Tak Macieju!
Odpowiedz
DWARF, 23 stycznia 2020, 20:45 0 -1
Weszłem do ciebie, a ty mi mówisz że nie będziesz kupywał no to wyszłem. Poza tym OZORKÓW to nie miasto! I nie bedzie tam KARSA!
Odpowiedz
motospożywka, 21 stycznia 2020, 8:42 3 0
Inter Cars i Gordon to jak Lidl i biedronka. Gordon dla ubogich Inter Cars dla tych większych i bogatszych , jest jeszcze AP jak Kaufland po prostu Tanio i dużo klientów. Rodon to już raczej wycofujące się TESCO, Inter Team to taki zapomniany Carrefour ... Ogólnie za chwilę my też wszyscy będziemy zarabiać jak w marketach...
Odpowiedz
Bieniek, 23 stycznia 2020, 20:21 0 0
Rodon????!!!!
Odpowiedz
GP!!, 23 stycznia 2020, 20:57 0 0
Kto to?
Odpowiedz