Jak wyceniasz części, które sprzedajesz w warsztacie? Ankieta.

, 5 grudnia 2019, 13:49

Według danych SDCM, ponad 83% zakupów części zamiennych w Polsce odbywa się za pośrednictwem warsztatów samochodowych. Oznacza to, że to właśnie właściciele warsztatów realnie kreują ceny części na rynku. W jaki sposób dokonują wyceny? Właśnie tej kwestii poświęcona jest nasza ankieta.

Zachęcamy do wzięcia udziału w krótkiej ankiecie.

  Strona: 1/2

W jaki sposób ustalasz cenę na części zakupione w hurtowni, które sprzedajesz klientom w ramach usługi naprawy pojazdu? *

Jak ustalasz cenę na części, gdy zakupisz je taniej niż zwykle (np. w Internecie lub w ramach promocji czy programu bonusowego)? *

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

twoja stara, 10 grudnia 2019, 21:30 1 -19

AAA przedstawiciele handlowi szkolą mechaników jak jednym klawiszem ukryć ceny hurtowe w katalogu hurtowni. W sytuacji gdy mechanik coś zamawia przy komputerze, a klient stoi i sie paczy w monitor, aby klient myślał że warsztat płaci za np. przegub 100 zł gdy tak naprawdę tylko 80 zł.

hehe

Odpowiedz

Mareczek, 14 grudnia 2019, 12:08 17 -1

Co widzi Pan niestosownego w generowania marzy na produktach? Czas, który warsztat poświęca na przygotowanie oferty, to nie czas odpoczynku tylko czas pracy. Równie dobrze w tym czasie mechanik mógłby klocki czy olej za co dostałby wynagrodzenie.
Klient kupując części w sklepie motoryzacyjnym także płaci za towar do którego ceny hurtowej została dodana marża.

Odpowiedz

twoja stara, 14 grudnia 2019, 20:15 2 -5

tylko po co to ukrywać? I udawać że jest inaczej

Odpowiedz

Daiv, 14 grudnia 2019, 20:43 10 -1

Żeby klient głupich pytań się zadawał

Odpowiedz

Prawda, 15 grudnia 2019, 8:37 1 -4

Ale oczywiście że jest dużo nie stosownego kurde te części są kupowane na paragon i oszukiwany jest klient i państwo a państwo to my wszyscy czyli tak naprawdę oszukuje się każdego obywatela.

Odpowiedz

Mareczek, 15 grudnia 2019, 11:44 9 -1

W moim warsztacie wszystkie części są kupowane na fakturę, która jest później przefakturowywana na klienta ostatecznego, także wszystko na pełnym legalu, bez pominięcie podatków. Jeżeli klient siedzi grzecznie i nie pcha oczu w monitor, ma wyliczona cenę na podstawie dodania konkretnej marży do ceny hurtowej, natomiast jeżeli jest wscibski i zagląda w ekran płaci za części w cenie detalicznej, która jak wiemy ma dość duża marżę w niektórych przypadkach.

Odpowiedz

piotr, 2 stycznia 2020, 9:44 3 0

Nie ma znaczenia jak warsztat kupił części, Ważne jest w jaki sposób rozliczył się z klientem.

Odpowiedz

twoja stara, 15 grudnia 2019, 23:03 4 -1

Co widzi Pan niestosownego w generowania marzy na produktach? Czas, który warsztat poświęca na przygotowanie oferty, to nie czas odpoczynku tylko czas pracy. Równie dobrze w tym czasie mechanik mógłby klocki czy olej za co dostałby wynagrodzenie.
Klient kupując części w sklepie motoryzacyjnym także płaci za towar do którego ceny hurtowej została dodana marża.
Serio?
a skąd mechanik weźmie filtry albo klocki ? pewnie klient mu przywiezie ... bo on przecież nie będzie czasu przy komputerze marnował.
Pozdrawiam :-)

Odpowiedz

Anonim, 14 grudnia 2019, 21:11 8 -1

Ja sobie nie pozwalam żeby klient zaglądał mi w komputer, to po pierwsze, a po drugie na częściach w serwisie generuję minimum 30%.

Odpowiedz

TEDI, 2 stycznia 2020, 14:43 2 0

Jest to podstawowa zasada handlowo-usługowa, cena detaliczna i hurtowa, obowiązująca i stosowana wszędzie na świecie, we wszystkich branżach. Nikt tego nie podważa, roztrząsa i nie zadaje głupich pytań za ile kupił, tylko nawiedzony, lub jak kto woli próbujący zaoszczędzić na wszystkich, tylko nie na siebie polak, mało tego sprawdź sobie jaka jest różnica cenowa i cywilizowanych krajach. Jak idziesz do marketu to masz wgląd do cen zakupu?, czy ładujesz wózek do pełna pokazując innym na co cię stać.

Odpowiedz

laik, 17 grudnia 2019, 11:43 7 0

A może zamiast pytać o serwisy niezależne w jaki sposób zarabiają ,(miedzy innymi również na sprzedaży części, nawiasem mówiąc to nie tylko sprzedaż i wzięcie kasy to też udzielenie gwarancji na towar, dobór tej części i montaż, i niestety uświadamianie klientom, że warsztat to nie sklep internetowy ) to pokażcie jaką marże stosują serwisy dealerskie. Pewnie kazdy z właścicieli warsztatów zna przykłady cen z tych serwisów , podam ostatni: osłona zbiornika paliwa avensis 2,0 2004r dealer w pl ponad 400 zł dealer w hamburgu 78 euro na e-bay 17 $ to jaka jest marża?? wszędzie osłona oryginalnie zapakowana towar oe toyota

Odpowiedz

TEDI, 2 stycznia 2020, 14:47 1 0

Rzeczywiście jesteś "Laik" więc się nie ośmieszaj i nie wypowiadaj.

Odpowiedz

Anonim, 2 stycznia 2020, 15:05 0 -1

Dokładnie. Przepływomierz w aso Toyota do 5.7 vvti to koszt 670zł brutto. Ten sam oryginalny w USA kosztuje 24 dolary. Też oryginalny. Tak to można zarabiać.

Odpowiedz