Nowość TEXA do kalibracji kamer i radarów

23 września 2019, 9:35

RCCS 2 to rozwiązanie odpowiednie do przeprowadzania wszystkich operacji związanych z kalibracją kamer i radarów.

Zbudowane jest ze wspornika głównego z elektryczną regulacją wysokości, z możliwością precyzyjnego ustawienia równoległości położenia względem pojazdu za pomocą praktycznego pokrętła znajdującego się z tyłu urządzenia. Belka poprzeczna wyposażona jest w dwa dalmierze oraz przesuwny odbłyśnik wyposażony w centralny laser do ustawiania względem radaru czołowego.

Ponad ramą urządzenia znajduje się kolejny wskaźnik laserowy – pomocny w ustaleniu środka pojazdu poprzez wycelowanie wiązki lasera w przednie logo pojazdu.

Ponadto, RCCS 2 można w łatwy sposób przemieszczać w warsztacie dzięki obrotowym kółkom, w które jest wyposażony. Jest dostępny w trzech wersjach z uchwytami na obręcze kół – z uchwytami na opony, z zestawem do kontroli ustawienia zawieszenia, z czujnikami CCD i uchwytami na obręcze kół.

RCCS2 wykorzystuje tryb ustawiania optycznego, który umożliwia szybkie wykonanie wszystkich czynności związanych z kalibracją radarów i kamer. W celu ustawienia pojazdu wykorzystuje się dwa laserowe dalmierze, których wiązki kierowane są na dwie tabliczki pomiarowe.

Przed przystąpieniem do kalibracji, należy sprawdzić geometrię zawieszenia pojazdu. Pominięcie tego etapu może wiązać się z ryzykiem w zakresie bezpieczeństwa oraz niezadowolenia klienta. Czynność tą można zlecić warsztatowi zewnętrznemu posiadającemu urządzenie do kontroli zawieszenia, jednakże wiąże się to z utrudnieniem pracy i zmniejszeniem zysku z wykonywanej usługi. Z tego względu można skorzystać z zestawu RCCS 2 z uchwytami na obręcz koła podlegającego rozbudowie przez dodanie czujników CCD, umożliwiających sprawdzanie ustawienia zawieszenia oraz cyfrowe pozycjonowanie zestawu kalibracyjnego.

Zestaw wykorzystuje cztery elektroniczne sensory CCD wyposażone w czujniki na podczerwień, które instalowane są zarówno na konstrukcji RCCS 2 oraz na kołach przy pomocy czteropunktowych uchwytów z mocowaniem na ich obręczy. Lekkość czujników i brak przewodów połączeniowych pomiędzy przednimi a tylnymi sensorami zapewniają wygodę użytkowania oraz precyzję pomiaru kątów zawieszenia pojazdu.

Wykorzystane w urządzeniu oprogramowanie TOE AND THRUST ANGLE CHECK pozwala na wykonanie dwóch rodzajów czynności: kontroli ustawienia RCCS2 względem geometrycznej osi jazdy pojazdu i powierzchni warsztatu, a także weryfikację zbieżności kół. Te procedury są kluczowe dla przygotowania samochodu do kolejnego etapu kalibracji kamer i/lub radarów.

Narzędzia TEXA umożliwiają przywrócenie poprawnego działania systemów ADAS, zgodnie ze specyfikacjami wymaganymi przez producentów.

Dział TEXAEDU opracował dwa dedykowane szkolenia specjalistyczne: D9C i D9T. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub pytań dotyczących procedur kalibracji, TEXA oferuje specjalną infolinię Call Center ADAS. Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.texapoland.com lub pod numerem telefonu: 32 364 18 88

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Winniczek, 23 września 2019, 15:55 0 0

Adres strony to texapoland.pl

Odpowiedz