Narva wprowadza do sprzedaży kolejne typy retrofitów Range Power LED

, 8 sierpnia 2019, 11:12

Retrofity LED to potencjalni następcy żarówek halogenowych stosowanych w pojazdach mechanicznych. Narva poszerzyła właśnie gamę ich oferowaną na polskim rynku.

Żarówki halogenowe to wciąż najczęściej stosowany typ oświetlenia w motoryzacji. Nie oznacza to jednak, że ich konstrukcje z przed kilku lat i obecnie oferowane w sprzedaży są takie same. Systematyczny rozwój nowych technologii znacząco poprawił ich parametry, przede wszystkim poprzez wydłużenie wiązki światła i podniesienie temperatury barwowej. Jednak nie uda się ich zrównać do wartości lamp ksenonowych czy zestawów zbudowanych z diod LED.

– Inżynierowie opracowali więc konstrukcję hybrydową – pozostawili trzon żarówki halogenowej, a w miejscu szklanej bańki i żarnika zamocowali aluminiowy korpus z układem wysokowydajnych diod LED. To rozwiązanie ma kilka unikalnych cech, które podnoszą ich wartość użytkową. To przede wszystkim możliwość bezpośredniego zamontowania tych retrofitów w gniazdach lamp przeznaczonych do żarówek halogenowych. Dla właściciela pojazdu jedynym nakładem finansowym jest zakup retrofitów – powiedziałąWioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland.

Kolejna kwestia to znacząca poprawa parametrów świecenia – zarówno długości wiązki, jej barwy i jasności oraz linii odcięcia. W typach H4 i H7 przeznaczonych do reflektorów głównych można je porównać do jakości ksenonów. Ponadto uzyskano trwałość produktu obliczoną na kilka lat.

Narva posiada już w swojej ofercie takie retrofity będące odpowiednikami popularnych żarówek halogenowych. Gama Range Power LED składa się dwóch podstawowych typów H4 i H7 oraz szeregu pomocniczych – T10, P21W Red, P21/5W Red, W21 Red i Festoon (38 mm).

Ich uzupełnieniem są wprowadzone właśnie typy – HB3/HB4, HIR2, H11 i Fog H8/H11/H16. Wszystkie charakteryzują się temperaturą barwową na poziomie 6000 K, czyli światłem zbliżonym do dziennego. Wszystkie typy są kompatybilne z instalacją elektryczną 12 i 24 V.

Osobną kwestią w retrofitach LED jest odprowadzanie ciepła. Narva rozwiązała to zastosowaniem czterech pasów wykonanych z czystej miedzi. Przy okazji rozszerzenia gamy Range Power LED w H4 i H7 zmieniono kolor oplotu z czarnego na niebieski. Nie ma to jednak wpływu na stosowane dotychczas kody paskowe produktów.

– Retrofity LED mają wiele zalet użytkowych i realne przełożenie na jakość oświetlenia drogi oraz pojazdu. Jest to jednak na tyle nowe rozwiązanie, że wciąż trwają badania i testy nad przyznaniem im homologacji dopuszczającej do użytku na drogach publicznych. Wyjątkiem są tu typy retrofitów używanych we wnętrzu pojazdu, można je stosować bez przeszkód. Na ich przykładzie doskonale widać jak zmienia się jakość świecenia w porównaniu do stosowanych dotychczas klasycznych żarówek – dodała Wioletta Pasionek.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Trap, 14 sierpnia 2019, 11:58 5 0

Rozumiem, że pani Wioletta właśnie przyznała, że Narva ( jak zresztą i inni producenci ) oferuje retrofity LED bez wymaganych homologacji.
To fascynująca sytuacja prawna, która ma się nijak do sytuacji rzeczywistej.

Odpowiedz

radlin, 14 sierpnia 2019, 12:15 5 0

Ja rozumiem, że p. Wioletta nigdy jadąc w nocy czy w deszcu po zmierzchu nie została oślepiona tzw retrofitami LED.
Tłumaczenie, że mogą być wykorzystywane poza drogami publicznymi (jak kiedyś żarówki 100W) będzie żenujące.
Powinno być prawnie zakazane sprzedawanie czegoś takiego (podobnie jak zestawów "zrób sobie ksenona"

Odpowiedz