Powlekane tarcze hamulcowe od Delphi Technologies

, 17 czerwca 2019, 11:29

W niezależnych testach powlekane tarcze hamulcowe marki Delphi Technologies  wytrzymały ponad 720 godzin testu odporności na korozję w mgle solnej. W przypadku lakierowanej na czarno tarczy klasy premium i niepowlekanej tarczy OE konkurencyjnych marek uzyskano wynik poniżej 24 godzin.

Wiemy, że kluczem do rentownego serwisu hamulców jest szybki i niezawodny montaż. Nasze powlekane tarcze hamulcowe są tak zaprojektowane, aby można je było rozpakować i zamontować bezpośrednio po wyjęciu z opakowania, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Rozumiemy również, że dystrybutorzy i warsztaty samochodowe chcą najlepszych produktów dla swoich klientów. Testy porównawcze dowodzą tego, o czym wiemy od dawna – korzystając z powlekanych tarcz hamulcowych Delphi Technologies warsztaty mogą świadczyć rentowne naprawy przy użyciu rekomendowanych części – mówi Neil Fryer, wiceprezes ds. globalnego marketingu, produktów i strategii Delphi Technologies Aftermarket.

Niezależne, specjalistyczne laboratorium materiałowe przeprowadziło porównawcze testy typu H2H (head-to-head) produktów stosowanych w pojazdach PSA. Zgodnie z przepisami normy ASTM B117-16 w laboratorium zbadano komponenty Delphi Technologies, OE i pięciu konkurentów na rynku Aftermarket, poddając je intensywnemu działaniu mgły solnej przez 720 godzin. Po 24 godzinach powlekana tarcza hamulcowa Delphi wykazała umiarkowaną korozję w kilku obszarach. W trakcie całego testu nadal działała z optymalną wydajnością. Tarcza OE, jak i lakierowana tarcza klasy premium, uległy korozji w ciągu 24 godzin i zostały wycofane z procedury.

Żeliwne tarcze hamulcowe są podatne na korozję powodowaną przez sól drogową, brud i wodę. Dlatego aplikujemy przyjazną dla środowiska powłokę Geomet na bazie wody i cynku na całej powierzchni naszych tarcz, łącznie z kołnierzem górnym, obręczą zewnętrzną, kanalikami wewnętrznymi i powierzchniami ciernymi. Testy jasno wykazały, że taka obróbka znacznie poprawia ochronę komponentu – wyjaśnia Neil Fryer.

I choć lakierowane lub częściowo powlekane tarcze mogą wyglądać równie dobrze po montażu, korzyści w przypadku podzespołów tego typu będą krótkotrwałe. Zanieczyszczenia, szczególnie w miesiącach zimowych, mogą szybko i łatwo spenetrować lakier lub inne niechronione powierzchnie, prowadząc do korozji i przyspieszonego zużycia.

Poza zwiększoną ochroną, powlekane tarcze hamulcowe Delphi Technologies oferują również korzyści dla mechaników. Na tarczach nie ma powłoki olejowej, która wymagałaby usunięcia, dlatego mechanicy mogą po prostu rozpakować i zamontować element bezpośrednio po wyjęciu z opakowania. Ppowłoka Geomet na powierzchni montażowej piasty ułatwia również demontaż tarcz hamulcowych.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Hans, 27 czerwca 2019, 12:32 2 0

fakt łatwo sie montuje te tarcze a troche sie ich w życiu nazakładałem

Odpowiedz