ZF myśli o przejęciu WABCO

, 4 marca 2019, 11:47

Koncern ZF Friedrichshafen ujawnił, że sonduje możliwość przejęcia konkurencyjnej firmy WABCO, specjalizującej się w produkcji elementów systemów kontroli pojazdów oraz bezpieczeństwa. WABCO jest potentatem na rynku pojazdów ciężarowych.

ZF przygotowuje się na nadejście ery samojezdnych samochodów ciężarowych, przez co dąży do przebudowy swojej obecnej działalności. Koncern ujawnił agencji Reuters, że prowadzi rozmowy, których celem jest przejęcie jednego z największych rynkowych konkurentów. Strony nie doszły jednak na razie do porozumienia. WABCO potwierdziło tę informację.

WABCO specjalizuje się w zaawansowanych systemach wspomagających kierowcę montowanych w samochodach ciężarowych i przyczepach, które są kluczowymi elementami budowy autonomicznych technologii napędowych. Jej przychody w ubiegłym roku wyniosły 3,83 mld USD, a zatrudnienie to ok. 15 tysięcy pracowników na całym świecie.

– ZF regularnie sprawdza strategiczne opcje, takie jak partnerstwa lub możliwe sensowne przejęcia. Te strategiczne rozważania wielokrotnie prowadzą do tego, że ZF rozmawia z innymi firmami. Prowadziliśmy również otwarte dyskusje z WABCO. Jednak nie ma jeszcze żadnych decyzji. – powiedział rzecznik prasowy ZF.

W ostatnim czasie ZF sondowało także możliwość przejęcia szwedzkiej firmy Haldex – także mającej doświadczenie w produkcji nowoczesnych układów hamulcowych do ciężkich pojazdów. Niepowodzenie tej misji może wskazywać na szczególną determinację koncernu w celu zakupu WABCO. Szacuje się, że rynek zaawansowanych systemów wspomagania kierowców i pojazdów autonomicznych wzrośnie z około 3 miliardów dolarów w 2015 roku do 96 miliardów w 2025 roku i 290 miliardów dolarów w 2035 roku (przewidywania agencji Goldman Sachs).

ZF i WABCO miały okazję do współpracy w niedalekiej przeszłości. Firmy wspólnie opracowywały nowoczesny system kontroli hamowania Evasive Manewr Assist. Ewentualna transakcja byłaby największym ruchem zakupowym ZF od czasu przejęcia amerykańskiej firmy TRW.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!