Nowe retrofity w ofercie OSRAM

20 lutego 2019, 11:41

Firma OSRAM systematycznie poszerza ofertę retrofitów LED, zastępujących tradycyjne żarówki. W tym roku do oferowanych już na polskim rynku zamienników żarówek używanych w reflektorach przeciwmgłowych (H8, H10, H11 i H16) dołączyły źródła wykorzystywane w oświetleniu głównym – H7 i HB4. 

Gama produktów LEDriving HL i LEDriving Fog Lamp charakteryzuje się światłem o barwie zbliżonej do dziennego (6000 K), a ich trwałość (5000 h pracy) sprawia, że producent udziela na nie 5-letniej gwarancji. Retrofity rodziny LEDriving są trwalsze od tradycyjnych żarówek, lecz także zużywają mniej energii. Lampy LED, które zastępują żarówki HB4, H7 i H11 mają 14 W, zaś te, które można stosować zamiast żarówek H8/H11/H16 i H10 – 13 W.

Retrofity OSRAM, podobnie jak inne źródła światła tej marki, zapewniają prawidłową dystrybucję światła na drodze. Mają duży zasięg, przez co kierowca może zauważyć przeszkody z wyprzedzeniem i ma więcej czasu na reakcję. Ponadto, w przeciwieństwie do większości dostępnych na rynku tego typu retrofitów zapewniają prawidłową granicę światła i cienia, dzięki czemu mimo długiego zasięgu nie oślepiają kierowców jadących z przeciwka.

Co ważne, retrofity OSRAM można stosować zarówno w samochodach osobowych, w których nominalne napięcie w instalacji elektrycznej wynosi 12 V, jak i ciężarowych, w których napięcie jest dwukrotnie wyższe.

Montaż retrofitów zazwyczaj nie sprawia kłopotów, należy jednak pamiętać, że są one większe niż tradycyjna żarówka i mogą się nie zmieścić. Dlatego przed zakupem warto się upewnić, że będą one pasować do konkretnego pojazdu. Można ich używać jedynie w przypadku jazdy w warunkach off-road, bowiem produkty tego typu nie posiadają homologacji ECE, bo takie regulacje prawne dla oświetlenia LED jeszcze nie zostały opracowane.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

fb 28cali, 21 lutego 2019, 9:08 2 0

To jest legalne w Polsce?

Odpowiedz

cris, 21 lutego 2019, 9:28 2 0

Ostatnie zdanie w artykule: Można ich używać jedynie w przypadku jazdy w warunkach off-road, bowiem produkty tego typu nie posiadają homologacji ECE, bo takie regulacje prawne dla oświetlenia LED jeszcze nie zostały opracowane.

Odpowiedz

Myślący użytkownik, 21 lutego 2019, 12:40 3 0

Skoro brak homologacji to skąd pewność prawidłowej dystrybucji światłą na drodze?

Nie ma to jak Marketing - Przed użyciem skonsultuj się z lekarzem lub przeczytaj ulotkę... :)

Odpowiedz