Koła dwumasowe Valeo VBLADE

, 28 stycznia 2019, 10:42

Przy opracowywaniu konstrukcji nowego koła dwumasowego Valeo VBLADE zgłoszono łącznie aż 80 patentów na projekt, komponenty, mechanizmy i technologię.

W segmencie dwumasowych kół zamachowych stosuje się zróżnicowane, trudne do opracowania technologie. Valeo stworzyło dwumasowe koło zamachowe VBLADE, które zamiast tradycyjnych sprężyn łukowych stosowanych dotychczas w DKZ wykorzystuje dwie sprężyny piórowe (blade’y). Rozwiązanie to pozwala na tłumienie drgań w pełnym zakresie prędkości obrotowej silnika.

Główne cechy Valeo VBLADE:

  • dzięki zastosowaniu rolek prowadzących dwie sprężyny piórowe (blade’y) wyeliminowano tarcie wewnętrzne występujące w tradycyjnych kołach dwumasowych
  • tłumi drgania w pełnym zakresie obrotów silnika
  • konstrukcja z zastosowaniem sprężyn piórowych pozwoliła na wyeliminowanie zjawiska histerezy
  • VBLADE nie posiada wewnętrznych sprężyn łukowych między którymi występowało tarcie, dlatego też w rozwiązaniu tym nie jest stosowany smar.

Valeo VBLADE zdążyło już zyskać uznanie w Europie. Polskie czasopismo motoryzacyjne autoEXPERT przyznało nowemu produktowi Valeo nagrodę „Produkt Roku 2018”. VBLADE w rywalizacji, w której uczestniczyło 200 produktów wprowadzonych na polski rynek posprzedażowy w ostatnich 12 miesiącach, zdobyło główną nagrodę w kategorii części i akcesoria motoryzacyjne.

Z kolei we Francji podczas corocznych targów Inotech poświęconych motoryzacyjnemu aftermarketowi nowe rozwiązanie Valeo zdobyło srebrną nagrodę w kategorii innowacje.

Gama produktów Valeo z zakresu układów przeniesienia napędu obejmuje takie rozwiązania jak:

  • K4P – zestaw do konwersji, zawierający technologię Valeo Long Travel Daemper (tłumik o dużym skoku, LTD) oraz High Efficiency Clutches (sprzęgła wysokowydajne, H.E.C.),
  • Valeo FullPACK DMF – kompletny zestaw zawierający w jednym pudełku technologię dwumasowego koła zamachowego ze sprężynami łukowymi,
  • Valeo L.T.D. DMF – technologia dwumasowych kół zamachowych dedykowanych pojazdom z najwyższym momentem obrotowym,
  • Valeo Pendulum DMF – technologia wahadłowych kół dwumasowych,
  • Valeo VBLADE.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!