W pierwszym kwartale 2019 roku oferta Gates wzbogaci się o ponad 1500 nowych numerów katalogowych, które będą stanowić pierwszy etap długoterminowego programu poszerzania asortymentu przewodów i węży.
Pierwsza partia nowych przewodów i węży o jakości OE obejmie różne grupy produktów
Gates. Będą to:
- Modułowe przewody układów chłodzenia
- Przewody kształtowane
- Przewody turbosprężarki
Modułowe przewody układów chłodzenia — wraz z szybkozłączami, zaworami, ogranicznikami przepływu, portami czujników i innymi plastikowymi komponentami — stały
się typowym wyposażeniem wielu pojazdów wyprodukowanych w okresie ostatnich 5-10 lat. Nowe części robią wrażenie bardziej skomplikowanych od swoich poprzedników, ale ich
wymiana i instalacja są dość proste.
Przewody kształtowane (tradycyjna konstrukcja pozbawiona plastikowych łączników) to
stały element asortymentu. Przewody turbosprężarek przeznaczone do pojazdów osobowych są nowością w ofercie firmy.
Nowe numery katalogowe są przeznaczone do wszystkich popularnych modeli takich marek jak BMW, Mercedes, Volkswagen/Audi i Land Rover. Wkrótce po zakończeniu okresu gwarancji węże i przewody zaczynają wykazywać pierwsze objawy zużycia, a właściciele samochodów stają się potencjalnymi klientami niezależnych zakładów mechanicznych.
– Niezależni dystrybutorzy części z łatwością powiążą nowe przewody modułowe i przewody turbosprężarki z istniejącymi numerami katalogowymi części OE, które zostały już rozpoznane przez Gates jako części, które się psują — wyjaśnia Jacob Tucker, menedżer produktu w Gates. — Instalatorzy będą kupować zamienniki o jakości OE od znanego producenta części OE po cenach z rynku wtórnego.
Konstrukcja najnowszych układów chłodzenia OE jest często zależna od modelu i zawiera
skomplikowane, łączone przewody, które nie są zbyt trwałe i wcześnie ulegają awarii.
Przewody turbosprężarki to często skomplikowane podzespoły wyposażone w szybkozłączki i wykonane z różnych materiałów, odpornych na wysokie temperatury. Sprężone powietrze porywa cząstki oleju z różnych elementów układu turbosprężarki i odkłada je na wewnętrznej ściance przewodu, co z czasem prowadzi do wydmuchu lub przerwania przewodu.
– Skłonność producentów do montowania modułowych przewodów w pierwszym
wyposażeniu stworzyła rzadką okazję dla niezależnych dystrybutorów części i mechaników
samochodowych — konkluduje Jacob Tucker, menedżer produktu w Gates. — Instalatorzy już teraz dobrze sobie radzą z tymi bardziej skomplikowanymi przewodami. Zmienia się jednak to, że zamienniki części OE można już zamawiać u niezależnych dystrybutorów, bez
korzystania z sieci OE.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Marek, 16 stycznia 2019, 18:32 3 -2
coś moda na przewody gumowe sie zrobiła, SKV mocno poszerzył teraz Gates...
Odpowiedz