Polskie firmy na targach Automechanika 2018

3 października 2018, 14:11

Tegoroczne frankfurckie targi Automechanika przeszły do historii jako rekordowe. Uczestniczyło w nich ponad 5 000 firm z całego świata. Zapytaliśmy polskich wystawców o to, co zaprezentowali i jak oceniają swój udział w imprezie?

Nigdy wcześniej, w targach Automechanika we Frankfurcie nie wzięło udziału aż tak wiele polskich firm. W gronie wystawców było ich ponad 180.
Poniżej prezentujemy opisy nadesłane przez wystawców, którzy odpowiedzieli na nasze zapytanie. Opisy przedstawiamy w losowej kolejności.

NOVOL

Tegoroczna edycja targów Automechanika Frankfurt okazała się dla firmy NOVOL bardzo ciekawa i owocna. Tradycyjnie mieliśmy okazję spotkać się z wieloma z naszych odbiorców i klientów, jak również nawiązaliśmy relacje z potencjalnymi odbiorcami na nowych rynkach. Dodatkowo mieliśmy okazję przedstawić nowości w naszej ofercie. Premierę miał nowy podkład aspartanowy w linii Spectral – UNDER 00-Race. Liczymy na to, że cechy tego produktu pozwolą nam przemodelować sposób pracy warsztatów. Poza wspomnianą technologią Spectral (systemy mieszalnikowe i dodatki) na stoisku promowaliśmy produkty linii Cobra Truck Bedliner – powłoki ochronne, masę uszczelniającą STP FLEX, materiały ścierne i polerskie Quattro, systemy dla przemysłu Industrial oraz NOVOL for Classic Car, czyli technologia do renowacji pojazdów zabytkowych.

Niekwestionowaną gwiazdą stoiska był Maserati 3500 GTI Coupe z 1963 roku, obok którego nie sposób było przejść obojętnie. Automechanika była też doskonałą okazją do przypomnienia i uczczenia naszego jubileuszu – 40-lecia firmy NOVOL.

WESEM

Firma WESEM od wielu lat uczestniczy w targach Automechanika, a jej reflektory spotykają się z rosnącym zainteresowaniem odwiedzających i dużym uznaniem użytkowników. Technologia LED na dobre zawładnęła ofertą producentów oświetlenia do pojazdów i także nasz rodzimy producent pokazał bogatą ofertę produktów wykonanych w tej technologii.

W tym roku główną rolę na stoisku odgrywały 3 produkty: tegoroczna nowość – lampa robocza LED uniwersalnego zastosowania CRC5 z rączką i magnesem oraz dedykowane do samochodów terenowych i ciężarowych reflektory FERVOR, występujące w 2-óch wersjach – o średnicach 220 i 180mm.

Małogabarytowa energooszczędna lampa CRC5 z możliwością regulacji jest mocowana na pojeździe za pomocą magnesu neodymowego. Dzięki niej wszelkie prace wokół samochodu; montaż dodatkowego bagażu, prace naprawcze czy awaryjna wymiana koła przestają być wyzwaniem.

Natomiast reflektory FERVOR doskonale doświetlą drogę podczas długich transportów czy długodystansowych wypraw. Reflektor wyróżnia się nowoczesnym wzornictwem, a jest to jednocześnie praktyczny i użyteczny produkt w bardzo rozsądnej jak na swą klasę cenie.

AUTOPART

AUTOPART jest polskim producentem akumulatorów do wszystkich typów pojazdów samochodowych, maszyn i urządzeń rolniczych oraz łodzi i kamperów. Regularnie bierzemy udział w różnych imprezach z cyklu Automechanika. Zdecydowanie edycja we Frankfurcie należy do najważniejszych wydarzeń i nie mogło nas zabraknąć także w tym roku. Podczas tegorocznej imprezy mieliśmy przyjemność zaprezentować nasz nowy akumulator do samochodów ciężarowych – Galaxy Gold EVR. Kluczem do powstania tej linii było wykorzystanie wyników badań laboratoryjnych z użyciem systemu wibracyjnego najnowszej generacji.

Podczas targów prezentowaliśmy także nasze akumulatory do samochodów z systemem START-STOP – Galaxy EFB oraz linię akumulatorów semitrakcyjnych Galaxy Voyager. Mogliśmy także pochwalić się inwestycjami w nową linię montażową oraz rozbudową zakładu produkcyjnego w Mielcu.

Automechanika Frankfurt to doskonała okazja do spotkań z naszymi klientami z całego świata – zainteresowanie naszymi produktami było tak spore, że cała nasza 10-osobowa obsada pracowała bez wytchnienia. Nie mniej zaangażowania potrzebne jest jednak po targach, aby realnie odpowiedzieć na potrzeby rynku – Frankfurt potwierdził, że droga rozwoju jest słuszna, a kluczem do sukcesu jest dobra współpraca z klientem.

PTS WAŚ

Firma PTS WAŚ również miała przyjemność brać udział w tragach Automechanika 2018, jak zwykle odbyło się wiele spotkań i rozmów zarówno z dotychczasowymi jak i nowymi klientami. Tradycją już jest, że eksponowane są w ramach stoiska lampy z każdej z grup produktowych, ale też prezentowane są nowości, które odwiedzający mogli zobaczyć po raz pierwszy. Oto w skrócie opis trzech najważniejszych naszym zdaniem nowości produktowych:

• pierwsza z nich to wyjątkowa tylna lampa zespolona W187, zawierająca trójwymiarowy hologram z logo WAŚ. Pełni aż 7 funkcji, w tym posiada „inteligentne” światło stop, natomiast światło pozycyjne z koloru czerwonego płynnie zmienia się w pomarańczowe światło kierunku jazdy.
  • lampy W184 oraz W185 to charakterystyczne lampy zespolone o przestrzennym kloszu, z poszczególnymi modułami o efekcie neonu wraz z dynamicznym światłem kierunku jazdy.
  • trzecia z nowości to pierwsza w Europie lampa W168.6, czyli lampa pozycyjna przednio – tylno – boczna wraz z dynamicznym światłem kierunku jazdy.

Wszystkich zainteresowanych naszymi produktami zapraszamy do odwiedzenia naszej strony

ASMET

Kolejna edycja targów AUTOMECHANIKA we Frankfurcie okazała się dla nas ogromnym sukcesem. Każdorazowo jest to dla nas szansa na poszerzenie swoich horyzontów oraz sieci dystrybucji, lecz skala tegorocznego przedsięwzięcia była oszałamiająca. Pozwoliło nam to na przeprowadzenie jeszcze większej ilość rozmów biznesowych niż w latach poprzednich. Mieliśmy okazję do wielu spotkań z naszymi klientami jak również nawiązania nowych, międzynarodowych kontaktów m.in. z Rosji, Chin, Niemiec, Włoch, Grecji, Szwecji, Czech, Bułgarii czy Holandii. Mamy nadzieję, że część z nich zaowocuje nawiązaniem współpracy.

Z dumą stwierdzamy, że przez całe 5 dni nasza firma cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Osiągnęliśmy korzyści na wielu płaszczyznach – marketing, nowe kontakty biznesowe, nowości z branży, poznanie wymagań klientów oraz przeprowadzenie rozmów z firmami, z którymi współpracujemy od lat.

KAMOKA

Targi we Frankfurcie były dla nas okazją do zaprezentowania nowości produktowych, szczególnie że KAMOKA to marka, która stale się rozwija – poszerzamy nasze portfolio, do którego zalicza się już 78 linii produktowych oraz niemal 10 000 referencji, a wszystkie nasze produkty odznaczają się wysoką jakością i solidnością.

Na naszym stoisku odwiedzający nas goście mogli porozmawiać z konsultantami oraz poznać nasze produkty „na żywo”, dzięki eksponatom, które stanowiły część wystawienniczą. Miłym akcentem było również wyróżnienie naszego stoiska w prestiżowym rankingu StandOUT, co tylko podkreśla, że solidność, elegancja oraz dobra jakość kojarząca się z marką KAMOKA widoczna jest w każdym elemencie.

MELLE

Przedstawiciele firmy Melle – właściciela najbardziej rozpoznawalnej polskiej marki chemii motoryzacyjnej – K2, pojawili się na targach Automechanika już ósmy raz. Marka K2, znana już w ponad 90 krajach całego świata i słynąca z szerokości swojej oferty produktowej to kolejny przykład udanej ekspansji polskich firm na rynki zagraniczne. Targi we Frankfurcie natomiast to doskonała okazja do zaprezentowania oferty produktowej potencjalnym odbiorcom.

Tylko podczas pięciu dni trwania targów przedstawiciele marki K2 odbyli ponad 200 rozmów z kontrahentami z całego świata, co oznacza, że już niedługo polska chemia motoryzacyjna trafi na kolejne nowe rynki, z szansą na udowodnienie swojej wysokiej i ciągle rosnącej jakości. Oprócz globalnych bestsellerów K2, takich jak środki do pielęgnacji deski rozdzielczej K2 Polo Cockpit, oleje silnikowe K2 Texar czy samochodowe odświeżacze powietrza, na targach zaprezentowano całą gamę produktów K2 – od autokosmetyków po płyny do chłodnic i produkty dla mechaników.

WSOP

Jako firma WSOP – producent CERTUSA: polskiej linii diagnostycznej klasy premium do kontroli pojazdów – wystawialiśmy się po raz trzeci we Frankfurcie. Tegoroczna edycja targów Automechanika była dla nas rekordowa i bardzo udana. Odwiedziło nas wielu dystrybutorów z różnych części świata, którzy szukają produktu do swojej oferty. Mieliśmy także okazję kontynuować rozmowy rozpoczęte na innych zagranicznych targach, które odwiedziliśmy jako wystawca w ramach dotacji programu Go to Brand.

Uwagę naszych rozmówców zwróciła przede wszystkim solidność wykonania części podłogowych. Docenili zwłaszcza konstrukcję ciężarowego urządzenia rolkowego do kontroli hamulców, zwracającego uwagę pełnowymiarową skrzynią nośną, wyróżniającą się na tle częściowych lub szkieletowych rozwiązań innych producentów.

Drugim kluczowym aspektem był atrakcyjny i wyróżniający nas design szafy sterującej i grafiki oprogramowania. Komplementowana była dbałość o szczegóły i elegancja wykonania, przy jednoczesnym zachowaniu prostoty. Potencjalni przyszli dystrybutorzy pozytywnie przyjmowali także standardy serwisowania, ułatwionego dzięki przyjętej konstrukcji elektroniki.

Naszym rozmówcom prezentowaliśmy również możliwości techniczne Centrum Badawczo-Rozwojowego, którego budowę ukończyliśmy niedawno w Knurowie koło Gliwic przy wsparciu programu Innowacyjna Gospodarka. W najbliższym czasie oddamy je do użytku, a wraz z nim zwiększą się nasze możliwości wszechstronnego testowania nowych produktów i rozwiązań technicznych.

TurboTec

Turbo-Tec jest jedną z największych niezależnych firm w Europie, specjalizującą się w profesjonalnej regeneracji turbosprężarek, układów zasilania paliwem silników diesla, układów kierowniczych, sprężarkach układu klimatyzacji i pompach wspomagania układu kierowniczego.

Dysponując najnowocześniejszym parkiem maszynowym, wysoko wykwalifikowanym personelem oraz dzięki restrykcyjnym procedurom i technikom naprawczym, firma oferuje produkty spełniające najwyższe standardy jakościowe i techniczne. Dzięki ciągłemu rozwojowi firmy marka Turbo-Tec obecna jest w wielu krajach Europy.

Fischer Automotive

Dla naszej Firmy udział w tegorocznych targach miał wyjątkowe znaczenie ponieważ przez minione dwa lata znacząco zwiększyliśmy eksport, w tym na nowe dla nas rynki, a Frankfurt jest najlepszym miejscem by spotkać partnerów handlowych i porozmawiać o dalszym rozwoju współpracy. Co więcej była to znakomita okazja, by zaprezentować nowości naszej oferty i porozmawiać o planach rozwojowych, a te mamy naprawdę imponujące.

Uczestnicząc w Automechanice od wielu edycji wyraźnie widzimy, jak dobrze radzą sobie te firmy, które kładą nacisk na innowacyjność, nie boją się wyzwań i konsekwentnie realizują swoją politykę rozwoju. Tak właśnie staramy się działać w Fischer Automotive i dlatego też nasze stoiska są coraz bardziej okazałe. Gości coraz więcej i ciągle niesłabnące zainteresowanie naszą ofertą. W czasach, gdy rynek często weryfikuje zasadność istnienia przeróżnych targów, Automechanika Frankfurt robi świetny użytek ze swojej renomy i pozostaje na szczycie. Po krótkim oddechu, szybko wybiega się myślami w przyszłość do następnych targów we Frankfurcie.

TIP-TOPOL

Ten rok był wyjątkowy ponieważ po raz pierwszy na tej największej tego typu imprezie w Europie prezentowaliśmy dwa odrębne stoiska. Marka NEOTEC, produkt firmy TIP-TOPOL gościła na targach we Frankfurcie już po raz siódmy.

Tym razem na 36 metrowym stoisku, znakowanym symbolami związanymi z projektem Go to Brand reprezentowała nas 6 osobowa brygada Menagerów ds. Eksportu. Klienci mieli okazję porozmawiać również z technologiem firmowym. I rzeczywiście tym rozmowom nie było końca, o czym świadczy choćby wynik 50 zupełnie nowych kontaktów z różnych zakątków świata.

Po raz pierwszy w historii TIP-TOPOL pokazał stoisko prezentujące szeroką ofertę produktów dla warsztatów wulkanizacyjnych i mechanicznych. Pokazaliśmy na nim materiały eksploatacyjne, narzędzia oraz maszyny. Nasza ekspozycja cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem. Mieliśmy okazję spotkać się nie tylko z naszymi aktualnymi klientami, ale była to również okazja do rozpoczęcia współpracy z nowymi partnerami handlowymi z całego świata. Odwiedzili nas klienci z ponad 40 krajów, z 5 kontynentów. Największym zainteresowaniem klientów cieszyły się nowości w naszej ofercie m.in. preparat do wyważania kół ciężarowych ORBIS Smart Balance. Ta edycja targowa była dla nas w pewien sposób szczególna, jako, że przypadła w 30 roku istnienia firmy.

SKV

FIRMA SKV kolejny raz zaprezentowała się swoim klientom. Po targach w Poznaniu, Birmingham i Moskwie przyszedł czas na Frankfurt – największe targi motoryzacyjne na świecie. Marka SKV wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, na frankfurckich targach zaprezentowała główne linie produktów, a wśród nich między innymi cewki zapłonowe, podnośniki szyb, zawory EGR, zaciski hamulca oraz piasty koła.
Esen będący właścicielem marki SKV ma w planach w najbliższym czasie rozbudowę asortymentu z działu przewodów turbin oraz chłodnic.

Na rynku europejskim mamy się bardzo dobrze, ciągły wzrost sprzedaży zachęca nas do prezentowania się na tragach. Jest to świetna okazja, aby spotkać się ze stałymi kontrahentami, a także przedstawić ofertę asortymentową nowym klientom.

Dewizą SKV jest: „cena zamiennika, jakość oryginału”. Szeroka oferta, obecność w katalogu TECDOC oraz pozytywna opinia na rynku, przyniosła efekt w postaci dużej ilości gości odwiedzających stoisko SKV.

Master-Sport Automobiltechnik

Grupa Master-Sport Automobiltechnik (MS) uczestniczy w Targach Automechanika Frankfurt od 30 lat i zawsze poznajemy dynamicznych partnerów z całego świata. Podczas spotkań przedstawiliśmy cieszącą się wielkim zainteresowaniem bezkonkurencyjną ofertę 130 kompletów naprawczych zawieszenia do samochodów osobowych.

Przedstawiliśmy opatentowane akumulatory litowo-jonowe (LiFePO4). Nasze filtry kabinowe ANTI-SMOG / STOP-MICROBE z aktywnym węglem, biosrebrem i włóknami bambusa zapewniają czystość powietrza wewnątrz pojazdu, a co za tym idzie komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów wprowadziliśmy nową linię produktów Premium BavarianBrakeSystem. Grupa ta obejmuje tarcze hamulcowe (suche) powlekane warstwą antykorozyjną, nie wymagają one mycia przed montażem. Linia Premium to również klocki hamulcowe ECO-COMFORT, w których mieszanka spełnia amerykańskie i europejskie normy ochrony środowiska przewidziane na rok 2025.

Autos

W roli wystawcy na targach Automechanika we Frankfurcie zadebiutowaliśmy dwa lata temu. Śmiało można stwierdzić, że debiut był na tyle udany, że nie mogło nas tam zabraknąć również w tym roku. Dlatego też po­sta­no­wi­li­śmy po raz kolejny pokazać się ja­ko wy­staw­ca jak najszerszemu gronu odbiorców z całego świata.

Pod­czas pię­ciu bar­dzo in­ten­syw­nych dni tar­go­wych przez na­sze sto­isko prze­wi­nę­ły się set­ki go­ści, od­by­ło się bez mała kilkaset spo­tkań, a co za tym idzie wiele ważnych rozmów. Ten czas po­za szu­ka­niem no­wych ryn­ków zby­tu i od­bior­ców chcą­cych pod­jąć z na­mi mię­dzy­na­ro­do­wą współ­pra­cę po­zwo­lił nam rów­nież na­wią­zać no­we kontakty z po­ten­cjal­ny­mi do­staw­ca­mi. Dzię­ki te­mu na­si klien­ci bę­dą mie­li jesz­cze więk­szy wa­chlarz moż­li­wo­ści do­bo­ru oferowanego asortymentu w róż­nych za­kre­sach ce­no­wych.

Pod­czas wi­zy­ty we Frank­fur­cie pro­mo­wa­li­śmy firmę Autos jako solidnego partnera biznesowego, z którym warto nawiązać długotrwałą współpracę. Takie wydarzenia jak targi Automechanika to do­sko­na­ła okazja do wy­mia­ny do­świad­czeń, szukania no­wych roz­wią­zań i in­spi­ra­cji do przy­szłych re­ali­za­cji. Wró­ci­li­śmy z Nie­miec zmę­cze­ni, ale bar­dzo za­do­wo­le­ni i z przekonaniem, że ta wizyta wniesie coś nowego do naszej pracy.

M-TECH

Firma M-TECH zajmuje się profesjonalnym oświetleniem samochodowym i jest oficjalnym dystrybutorem marki Osram. Na Automechanice Frankfurt już od 3 lat zajmuje stale to samo stoisko w hali 3.1 F81, ponieważ dobrze czuje się w segmencie tuningu i akcesoriów.

Podczas targów dużą uwagę przyciągnęła seria produktów opartych o źródła światła marki Osram Opto Semiconductors, w której skład wchodzą żarówki LED, lampy inspekcyjne, lampy dalekosiężne czy lampy do jazdy dziennej.

UNIMETAL

Dla firmy UNIMETAL, AUTOMECHANIKA Frankfurt to ważny element budowania marki na arenie międzynarodowej. Już obecnie urządzenia diagnostyczne produkowane przez UNIMETAL pracują w ponad 20 krajach świata. Jak podkreśla Dyrektor Handlowy firmy Joanna Kaczmarek-Ćwiszewska:

– Sprzęt podbija rynki i zdobywa serca użytkowników dzięki niezawodności, prostocie obsługi i pełnej integracji procesu badań technicznych, przy użyciu najnowszych technologii.

Podczas targów firma prezentowała kompletną gamę linii diagnostycznych w wersjach przeznaczonych do oficjalnych badań technicznych pojazdów w SKP oraz w wersjach mobilnych – przeznaczonych dla służb inspekcyjnych i firm transportowych. UNIMETAL zaprezentował również swój najnowszy koncept iSKP (inteligentna Stacja Kontroli Pojazdów), w tym innowacyjne rozwiązania, które optymalizują pracę diagnostów, redukując do minimum czynności biurokratyczne. Wchodzące w skład linii diagnostycznej: urządzenia rolkowe do badania hamulców, płyta zbieżności, tester zawieszenia, analizator gazu, tester świateł, a nawet szarpak tworzą spójny system sterowany za pomocą urządzenia mobilnego z systemem Android lub tradycyjnego pilota radiowego.

Międzynarodową premierę miał SkidCraft – ,,najmłodsze dziecko” Centrum Badawczo-Rozwojowego firmy, czyli urządzenie do wprowadzania pojazdu w stan utraty przyczepności na torach jazdy.

Highway International Sp. z o.o. (AVA CEE)

Targi Automechanika 2018 były dla Firma Highway International Sp. z o.o. pierwszą oficjalną okazją, aby przedstawić się jako AVA Central & Eastern Europe (AVA CEE). Spółka reprezentowała we Frankfurcie część koncernu AVA Quality Cooling. Na stoisku nr B36 w hali 6.2 zaprezentowała chłodnice firmy TitanX przeznaczone na pierwszy montaż do samochodów ciężarowych, produkty o szerokim zastosowaniu w samochodach ciężarowych i użytkowych m.in.: układy recyrkulacji spalin (EGR), zbiorniki wyrównawcze, sprzęgła wiskotyczne czy kondensatory, a także szeroką ofertę do pojazdów off-road.

Oferta koncernu AVA Cooling przeznaczona do samochodów osobowych została zaprezentowana na głównym stoisku firmy, w hali 6.1. Zaprezentowano kompletną ofertę  części z zakresu chłodzenia i klimatyzacji sprzedawanych na świecie pod marką AVA Quality Cooling.

Na oficjalnej konferencji prasowej, która odbyła się pierwszego dnia targów, AVA Cooling zaprezentowała strategię rozwoju na najbliższe lata. Związana jest ona z szczególnie z zaprezentowaniem na rynku IAM kompletnej oferty chłodzenia i klimatyzacji do wszystkich segmentów pojazdów osobowych i użytkowych.

VANSTAR

Firma Vanstar, znany od wielu lat na rynku europejskim, polski producent oryginalnych elementów układów wydechowych i akcesoriów do pojazdów użytkowych po raz kolejny wzięła udział w targach Automechanika we Frankfurcie oraz IAA w Hanowerze

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów jakie przyniosły targi Automechanika oraz IAA. Na obu wystawach zaprezentowaliśmy prototypy nierdzewnych, polerowanych rur ozdobnych na halogeny, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. W najbliższym czasie, pojawią się one w naszej ofercie. Odwiedzający, mogli także przyjrzeć się i fizycznie ocenić produkty układu wydechowego (katalizatory, rury, tłumiki, rury elastyczne, izolacja termiczna, akcesoria) przeznaczone zarówno na rynek wtórny (AEM) oraz na pierwszy montaż (OE).

Nasze stoiska na obu wystawach odwiedziła bardzo duża liczba osób pochodzących z różnych zakątków globu. Wysoka jakość i trwałość produkowanych artykułów, potwierdzona certyfikatami ISO-TS 16949, ISO 9001, ISO 14001 została doceniona przez wszystkich obecnych oraz potencjalnych klientów.

Best Products

Tegoroczna edycja targów Automechanika Frankfurt była dla Best Products kolejną okazją do przedstawienia odwiedzającym wybranych fragmentów szerokiej oferty. Skoncentrowaliśmy się na urządzeniach produkowanych przez naszych partnerów technologicznych, skupionych w chińskiej „Dolinie Krzemowej”, czyli Shenzhen. Zaprezentowaliśmy testery diagnostyczne Xtool Tech., stacje AC firmy Tektino oraz urządzenia do geometrii w technologii 3D firmy 3Excel, z którą współpracujemy już od ponad 8 lat. Właśnie te ostatnie cieszyły się największym zainteresowaniem ze strony potencjalnych klientów.

Dzięki prezentacji nowego modelu geometrii T268 (system dwukamerowy z automatycznym śledzeniem unoszącego się pojazdu) potwierdziły się nasze przewidywania, że klienci oprócz atrakcyjnych cen poszukują również bardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych. Dlatego do stałej oferty Best Products został wprowadzony jeszcze bardziej wyrafinowany model T75A, który oprócz ww. funkcji Auto Tracking jest wyposażony w 4 kamery zamiast standardowych dwóch oraz oryginalną bazę danych Autodata®.

TEDGUM

Firma z Rudy Śląskiej po raz kolejny zaprezentowała swoją ofertę na targach we Frankfurcie. W tym roku ofertę prezentowała w nowym miejscu, a mianowicie w Hali 5.0. Poza możliwością spotkań z klientami, targi dały możliwość zaprezentowania swojej oferty potencjalnym odbiorcom, którzy mogli zapoznać się z ofertą elementów metalowo-gumowych, elementów poliuretanowych oraz narzędzi do wymiany tulei. Zaprezentowane także zostały nowe funkcje katalogu online dostępnego za darmo na stronie internetowej producenta.

Caffaro

Targi Automechanika Frankfurt 2018 stały się dla firmy Caffaro W. Szafarski i Wspólnicy Sp.J. doskonałą okazją do zaprezentowania swojego 10-letniego dorobku w zakresie produkcji rolek prowadzących, rolek napinających oraz napinaczy. We wrześniu 2018 roku firma otrzymała certyfikat IATF 16949 wydany przez jednostkę certyfikującą TUV SUD. Norma ta w przemyśle motoryzacyjnym jest najważniejszym certyfikatem potwierdzającym jakość zarządzania produkcją oraz pozwala na produkowanie części na tzw. „pierwszy montaż”.

Targi Automechanika Frankfurt dały możliwość spotkania i przeprowadzenia rozmów zmierzających do utrwalenia dobrych, partnerskich relacji z dotychczasowymi klientami, a także do pozyskania nowych odbiorców dla swoich produktów. Pierwszy nasz atut, czyli norma IATF 16949 zadziałała na potencjalnych klientów jak magnes. Targi okazały się bardzo udane – wiele firm wyraziło zainteresowanie współpracą z nami i mamy nadzieję, że szybko domkniemy szczegóły, aby jak najszybciej zacząć produkcję dla nowych podmiotów. Pierwsze audyty, przeprowadzane standardowo przez nowych klientów przewidujemy jeszcze w październiku. Należy dodać, że mamy czym się pochwalić. Właśnie oddajemy do użytku trzecią halę produkcyjną, która zwiększy powierzchnię firmy do 5300 m2, a park maszynowy jest jednym z najnowocześniejszych w branży. Wprowadziliśmy także do produkcji metodę spajania tzw.”Clinchingu”, a nasza oferta została poszerzona o produkty do traktorów i kosiarek.

AS-PL

Automechanika Frankfurt to najważniejsze targi motoryzacyjne w kalendarzu AS-PL. Firma uczestniczy w nich jako wystawca już od wielu lat. Tegoroczna edycja była bardzo ważna ze względu na zmienioną koncepcję dotyczącą prezentacji firmy i jej produktów.
Po raz pierwszy zaprezentowano dwupoziomowe stoisko wykonane z nowoczesnych materiałów o wysokim połysku. Na dole, poza ekspozycją produktów oraz ladą, było jedno miejsce do spotkań. Na górze zaś znajdowały się odseparowane miejsca do rozmów z pełnym zapleczem.

Po raz pierwszy na tych targach pokazano film korporacyjny oraz film „Alternator Love Story”, a także ekspozytor z obracającym się przekrojem alternatora. Cieszył się on dużym zainteresowaniem odwiedzających, którzy mogli zobaczyć urządzenie w ruchu z uwzględnieniem jego budowy wewnętrznej.

Targi były przede wszystkim okazją do spotkań z dotychczasowymi klientami oraz dostawcami. Prowadzono rozmowy z wieloma nowymi kontaktami wśród potencjalnych klientów oraz dostawców. Ze względu na efekt skali międzynarodowego wydarzenia, była możliwość nawiązania kontaktów praktycznie z całego świata.

Polcar

Były to już siódme targi we Frankfurcie dla Polcar. Tym razem,  już od pierwszego dnia byliśmy mile zaskoczeni wyjątkowo dużą falą odwiedzających stoisko.  Wielu z nich zaplanowało wizytę w celu rozpoczęcia współpracy, słysząc wcześniej o Polcarze i jego podejściu do oferowanego wyboru towarów. Polcar nie oferuje tych samych produktów w różnych pudełkach i z innymi naklejkami, a sprzedaje produkty wprost z fabryk bez zbędnych pośredników (aż do 5 różnych dla pojedynczego zastosowania), nadając im jednoznaczne oznaczenia jakościowe i opisując ich cechy. Klienci doceniają także prowadzenie sprzedaży wyłącznie za pośrednictwem regionalnych partnerów. Gdy z już objętego przez dystrybutora rejonu, zgłasza się do nas kolejny potencjalny klient, jest on kierowany do działającego w tym rejonie dystrybutora.

Ponadto, coraz więcej firm z branży w Europie Zachodniej świadomie rezygnuje z własnego importu od producentów. Wynika to z kosztów składowania zbyt dużych ilości części, które należałoby zamówić, żeby miało to ekonomiczny sens. Stąd porównując nasze ceny takie firmy widzą, że często płacą bardzo zbliżone, otrzymując towar nie w przeciągu dwóch, trzech miesięcy, ale w przeciągu trzech dni. W takiej sytuacji coraz więcej średnich, ale również większych firm korzysta z naszego magazynu jak ze swoistego składu fabrycznego producentów oddalonych od Europy, zyskując czas i oszczędzając pieniądze związane z gospodarką magazynową.

TOMEX Hamulce

Podczas tegorocznych targów we Frankfurcie, polski producent klocków hamulcowych, firma TOMEX, przygotował w tym roku długo oczekiwaną premierę – tarcze hamulcowe.

– Jest to odpowiedź na coraz częstsze zapytania naszych klientów o ten właśnie asortyment. Podczas doboru klocków hamulcowych często mechanik wybiera tarczę tej samej firmy, mając na uwadze fakt, iż taki komplet daje gwarancję pewnego dopasowania – mówi Krzysztof Szymański, Export Manager w firmie TOMEX Hamulce. – Nie przez przypadek na premierę tak ważnego dla nas asortymentu wybraliśmy właśnie Frankfurt. To właśnie w tym miejscu udało nam się pozyskać swego czasu kilku znaczących europejskich klientów. Obecnie targi we Frankfurcie są także doskonałą okazją spotkania się z wieloma naszymi partnerami, nie tylko z Europy, w jednym i dogodnym dla wszystkich miejscu. Oczywiście nie zapominamy o rozwoju naszej głównej linii produktowej, dlatego też zaprezentowaliśmy klocki hamulcowe z najnowszej, automatycznej linii FLEX MATIC – dodaje Krzysztof Szymański.

UNI-TROL

Firma UNI-TROL, producent wyposażenia warsztatowego, już po raz 12. gościła na targach Automechanika 2018 we Frankfurcie. Stoisko zawierało szeroką gamę znanych na całym świecie wyważarek i montażownic. Nie zabrakło również nowych produktów o innowacyjnych rozwiązaniach, a dobrym przykładem może być przykuwająca uwagę i budząca zainteresowanie wyważarka MONOLITH. Urządzenie to wyróżnia między innymi intuicyjna obsługa, obraz z kamery oraz monitor dotykowy. Urządzenie wyposażone jest w laserowe wskazanie miejsca korekcji oraz automatyczne zamykanie i otwieranie osłony koła, co znacznie przyspiesza czas pracy.

Kolejną z nowości przedstawioną przez naszą firmę była wyważarka 2451 L (TOTEM), charakteryzująca się nowoczesną szatą graficzną z dynamicznym obrazem, która w zależności od rozmiaru felgi zwiększa lub zmniejsza widoczny na monitorze obraz koła. Podobnie jak wyważarka MONOLITH, 2451 L (TOTEM) posiada monitor dotykowy i automatyczne naprowadzanie w miejsce niewyważenia felgi. Na ergonomicznie zaprojektowanej kasecie wyważarki znajduje się kowadełko na którym np. możemy dogiąć klips ciężarka korekcyjnego.

DENCKERMANN

Firma DENCKERMANN uczestniczyła na targach Automechanika Frankfurt po raz piąty. To świetna okazja by spotkać się z obecnymi klientami, porozmawiać z potencjalnymi i zaprezentować aktualną ofertę firmy. Z każdą edycją przyjeżdżamy prezentować swoją ofertę ze szczególnym naciskiem na nowości, których przybywa setki rocznie.

– Obecnie posiadamy przeszło 7700 referencji w 13 liniach produktowych. W każdej linii oferujemy szeroki wybór części do każdego modelu auta osobowego i dostawczego. Nasza oferta staje się globalna, wykraczamy poza granice polskiego, a nawet europejskiego rynku – mówił Michał Wasilewski, dyrektor handlowy w firmie DENCKERMANN.

W tym roku, po raz pierwszy, prezentowaliśmy na naszym stoisku nową linię wycieraczek, uniwersalnych i dedykowanych, górne mocowania amortyzatorów, akcesoria montażowe do szczęk hamulcowych, czujniki ABS oraz amortyzatory i miechy powietrzne.

Dzięki regularnemu i stabilnemu rozwojowi, zapewnieniu ciągłej dostępności oraz pozyskiwaniu nowych rynków firma DENCKERMANN stale wzmacnia swoją pozycję na rynku samochodowych części zamiennych.

Nortec

Wrześniowe targi Automechanika we Frankfurcie to była nasza druga z rzędu edycja.
Profesjonalne urządzenia warsztatowe marki Nortec są sprzedawane z dużym sukcesem na rynku polskim. Od kilku lat również i za granicą. Wysokie stany magazynowe tych urządzeń pozwalają Spółce na rozwój eksportu.

Lokalizacja w hali 9.1. na targach w 2016 była dla nas totalnym nieporozumieniem.
Dlatego w tym roku duży nacisk położyliśmy na to by znaleźć się w hali o numerze 8.0

Tegoroczną Automechanikę uważamy za niezwykle udaną. Targi traktujemy w pierwszej kolejności jako podtrzymanie kontaktów z istniejącymi już klientami, a dopiero w kolejnym punkcie ważności jako możliwość zdobycia kolejnych kanałów sprzedaży. W takim też podziale był profil odwiedzających nas klientów: w największym zakresie odwiedzali nas nasi dystrybutorzy, a w drugim – ich konkurenci. Bardzo przyjemnie jest słyszeć od potencjalnego Klienta, że chce być przedstawicielem w danym kraju urządzeń warsztatowych marki Nortec.

Naszym zdaniem ostatni dzień targów był praktycznie przez zwiedzających niewykorzystany, także ze swojej strony w końcowej ankiecie targów zgłaszaliśmy potrzebę skrócenia czasu trwania targów o ostatni dzień, czyli o niedzielę.