Tuleje metalowo-gumowe MEYLE wahacza BMW

, 3 sierpnia 2018, 11:23

Niesprawne tuleje wahacza osi tylnej BMW oznaczają zazwyczaj konieczność wymiany całego wahacza, a zatem wysokie koszty dla warsztatu i kierowcy. Firma MEYLE zaproponowała ekonomiczne i ekologiczne rozwiązanie tego problemu.

Za pomocą zestawu tulei metalowo-gumowej MEYLE-HD, składającego się z fabrycznie sprasowanej, gotowej do montażu tulei  oraz pasującego narzędzia montażowego można przeprowadzić punktową wymianę w wybranych modelach BMW serii 5, 6, 7 i X5. Rozwiązanie MEYLE kosztuje średnio ponad dziesięć razy mniej niż 2 wahacze OE, które bez niego musiałyby zostać wymienione w całości.

Firma MEYLE skonstruowała jedyne na rynku wtórnym narzędzie umożliwiające bezproblemowy demontaż i montaż tulei, które jest oferowane w zestawie z gotowymi do montażu tulejami metalowo-gumowymi. Elementy gumowe są fabrycznie sprasowane na wymiar montażowy i osadzone w tulei montażowej. Tuleja zapewnia optymalny docisk tulei rozciętej, czyli precyzyjny montaż w wahaczu. Fabryczne sprasowanie tulei oznacza, że nie musi ona być równocześnie prasowana na wymiar i wciskana w wahacz, co zazwyczaj wiąże się z błędami i problemami.

Tuleja montażowa jest dłuższa niż element gumowy, więc prowadzi narzędzie podczas wciskania i zapobiega jego ześlizgnięciu się. Ponadto tuleje można zamawiać w firmie MEYLE także osobno: oznacza to, że narzędzie może być wielokrotnie wykorzystywane w warsztacie.

Zestaw Smart Repair firmy MEYLE zapewnia oszczędność zasobów i kosztów podczas naprawy, w myśl zasad zrównoważonego rozwoju. Jest to korzystne także dla środowiska: energochłonny w produkcji aluminiowy korpus wahacza może zostać ponownie wykorzystany, jedynymi odpadami w przypadku zastosowania rozwiązania naprawczego jest kilka części gumowych i aluminiowych. Także porównanie mas wychodzi na korzyść MEYLE: ważące 4 kg wahacze OE są zastępowane przez dwie tuleje MEYLE o masie 600 g. Te zalety rozciągają się na cały łańcuch tworzenia wartości: mniejsze koszty produkcji, podczas transportu i pakowania, demontażu i montażu, a wreszcie wskutek zajmowania mniejszej powierzchni w magazynie warsztatu. Tuleje metalowo-gumowe MEYLE-HD oraz narzędzie montażowe zaprezentowano na targach Automechanika 2018 we Frankfurcie, gdzie otrzymały nagrodę Automechanika Innovation Award 2018.

Praktyczna wskazówka MEYLE

Kierowca może rozpoznać defekt tulei po spowolnionej reakcji układu kierowniczego lub odgłosach grzechotania w osi tylnej. Defekt ten zdarza się najczęściej w pojazdach mających ponad dziesięć lat i więcej niż 200 000 km przebiegu. Częste ciągnięcie przyczepy dodatkowo sprzyja przyspieszonemu zużyciu osi tylnej. Ze względu na wielkość pojazdu i częściowo bardzo wygodne układy jezdne, defekty tulei są w większości przypadków wykrywane dopiero podczas badania technicznego.

Komentarze

Brak komentarzy