7 pytań do Krzysztofa Marca z firmy ESEN

Witold Hańczka, 6 lutego 2018, 11:21

Tym razem na nasze pytania odpowiedział Krzysztof Marzec – Specjalista ds. eksportu w firmie ESEN. ESEN zajmuje się dystrybucją części motoryzacyjnych, jest głównym przedstawicielem marki SKV w Polsce.

Najważniejsze wydarzenia 2017 roku na polskim i międzynarodowym rynku części i napraw to…

Krzysztof Marzec: Należy wspomnieć tutaj  o znacznym rozwoju firmy Moto-profil. Ich 25-procentowy wzrost sprzedaży, rekordowe targi ProfiAuto Show, które śmiało można porównać rangą do targów TTM w Poznaniu. Z punktu widzenia naszej firmy znaczne wzrosty zanotowały też firmy Motogama i Motorol, dla których to rok 2017 okazał się rekordowy pod względem zakupów towarów marki SKV. Cieszy nas to niezmiernie, gdyż sukcesy dystrybutorów naszej marki przekładają się na nasz sukces.

Jeśli chodzi o rynek międzynarodowy, to najbardziej istotne są działania konsolidacyjne, przykładem są tutaj przede wszystkim posunięcia firmy LKQ.

Fuzje i przejęcia na rynku dystrybucji i produkcji części w Europie w 2017 r. spowodują…

Fuzje oznaczają przede wszystkim nowy rozkład sił. Tu też upatrujemy swojej szansy na jeszcze większą ekspansję na rynki zagraniczne.

W 2017 roku Marka SKV posiadała już znaczną grupę odbiorców, dzięki konsolidacjom na rynku międzynarodowym, wyniesione pozytywne doświadczenia obecnych odbiorców towarów marki SKV i ich opinie otworzyły nam drogę do rozmów z nowymi kontrahentami na arenie europejskiej.

Największym wyzwaniem dla naszej firmy na rok 2018 jest…

Rok 2018 oznacza dla naszej firmy uczestnictwo w targach motoryzacyjnych w Poznaniu, Moskwie, Birmingham i Frankfurcie. Wiąże się z tym cały szereg wyzwań począwszy od pozyskania nowych klientów, poprzez utrzymanie przyjętej polityki firmy ukierunkowanej na jakość i szybkość w dostosowywaniu oferty na potrzeby rynku do kontynuowania bardzo dobrej dostępności towarów marki SKV.

W najbliższych latach na polskim rynku zmieni się…

Kolejne lata to zapewne dalszy rozwój branży automotive, nowe potencjalne możliwości związane z coraz śmielej rozwijającą się elektromobilnością. Ze względu na rosnące koszta siły roboczej większość firm z branży automotive będzie szukać rozwiązań w systemach teleinformatycznych. Kolejną zmianą, która z całą pewnością nastąpi, będzie jeszcze większe usprawnienie czasu realizacji zamówień czy też napraw aut w wyspecjalizowanych warsztatach mechaniki pojazdowej.

W ciągu najbliższych kilku lat warsztaty niezależne powinny…

Warsztaty powinny kłaść szczególny nacisk na szkolenia kadry pracowniczej oraz dostosowywać wyposażenie stanowisk diagnostycznych/naprawczych do wymogów, jakie stawia przed nimi dynamicznie rozwijający się rynek motoryzacji. Duże znaczenie ma w tym przypadku powszechne stosowanie coraz bardziej zaawansowanych technologii wykorzystywanych przy produkcji samochodów, a co za tym idzie systematyczny wzrost skomplikowania części pod względem elektroniki. Wszystko to przełoży się na zanikanie mniejszych warsztatów specjalizujących się w prostych naprawach, które zostaną wyparte przez wyspecjalizowane serwisy.

Największy wpływ na rynek części w przyszłości będzie mieć…

… wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Zastosowanie szeroko rozwiniętych technologii w działaniach sprzedażowych i marketingowych pomoże znacznie obniżyć koszty dotarcia do klientów.

Zastosowanie nowych technologii nieuchronnie wiąże się z ponoszeniem znacznych nakładów inwestycyjnych, a zarazem staje się bodźcem dla fuzji przedsiębiorstw. Takie połączenia firm będą przekładały się na rozszerzenie ofert produktowych oraz skrócenie czasu realizacji zamówień, co może wiązać się z korzyścią zarówno dla dotychczasowych, jak i nowych odbiorców.

Produktem/grupą produktów/koncepcją/usługą, której poświęcimy wiele uwagi w 2018 roku jest…

Bieżący rok to dla nas również rok ważnych decyzji. Dynamiczny rozwój firmy przyczynił się do zakupu działki o powierzchni blisko 2 ha posiadającej dostęp do bocznicy kolejowej  położonej we włocławskiej strefie gospodarczej. Obecnie znajduje się tam hala magazynowa o powierzchni 2000 mkw, która zostanie w 2018 roku rozbudowana o kolejne 5000 mkw.

Uwaga marki SKV skupiona będzie głównie na poszerzaniu oferty o nowe grupy asortymentowe. W samym pierwszym kwartale oferta marki SKV wzbogaci się o ok. 600 nowych referencji. Wśród nich znajdzie się około 150 modeli zacisków hamulcowych, pojawią się również zupełnie nowe linie produktów takie jak piasty koła czy czujniki parkowania. Naszym głównym celem jest rozbudowa oferty o kolejne elementy układu hamulcowego czy zawieszenia. Nadal przy tym chcemy utrzymać status lidera  wśród dostawców na polskim rynku części zamiennych w takich grupach asortymentowych jak: pompy paliwa, cewki zapłonowe, podnośniki szyb czy zawory EGR.

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

czarny olo, 6 lutego 2018, 20:11 3 -11

......status lidera wśród dostawców na polskim rynku części zamiennych w takich grupach asortymentowych jak: pompy paliwa, cewki zapłonowe, podnośniki szyb czy zawory EGR. ????////!!!???? czy coś przegapiłem ostatnio, może mnie ktoś oświeci.

Odpowiedz

biały bolo, 7 lutego 2018, 20:48 2 0

to znajdz kogos kto ma tyle w ofercie modeli podnośników co SKV, i cena nie jest powyzej 200 zl za sztuke (z tego co widziałem około 350 referencji, które faktycznie są dostępne). Znajdz kogoś na same chlodnice poza nimi do EGR np 070131512D. Pomp paliwa mają tez sporo co nikt nie ma...

Odpowiedz

Johny, 7 lutego 2018, 21:01 19 -3

przegapiłeś sporo :P

Odpowiedz

wiedza tajemna, 8 lutego 2018, 6:41 22 -4

Skoro do tej pory nie zauważyłeś szerokości ich oferty w TecDoc to faktycznie przegapiłeś. A jak widziałeś ofertę to znaczy, że nie widziałeś cennika. Oświecony?

Odpowiedz

czarny olo, 8 lutego 2018, 13:48 6 -16

Dzięki za oświecenie. Już dziś dzwonię do swoich dostawców IT, AP, Gordon, żeby koniecznie wprowadzili produkty lidera rynku, niech NGK z cewkami spada. A na poważnie, takiego chińczyka oferuję klientom wyłącznie na ich odpowiedzialność.

Odpowiedz

wiedza tajemna, 8 lutego 2018, 17:37 14 -1

jak nie handlujesz chińczykiem to czym handlujesz? Klockami do trabanta? haha Chyba przespałeś ostatnie 10 lat. Teraz już mercedes na OE kładzie chińczyka Delphi, Magneti Marelli, Beru czy może TRW, Vaico i SKV to jeden Heniek tylko inaczej wypromowany i z inna cena dla takich jak Ty co chinczyka oferują wyłącznie na ich odpowiedzialność i wolą sprzedać Delphi ze spapraną marżą i zarobkiem 15zł zamiast SKV pochodzące z tej samej fabryki i zarobkiem 65zł. Ale przecież Ty nie prowadzisz biznesu dla pieniędzy tylko dla idei?

Odpowiedz

czarny olo, 8 lutego 2018, 17:53 1 -20

Czekałem z utęsknieniem kiedy w dyskusji o takich niemieckojęzycznych markach padnie te słynne porównanie wszystko to w chinach robione, to to samo, kupujcie nasze w cenie piasku a w jakości OE. To jest najniższych lotów zabieg marketingowy, takich handlowców grzecznie wypraszam z firmy, bo nie ma o czym z nimi rozmawiać. Jeżeli uważasz, że TRW to chińczyk to apeluję do ZF/TRW jeśli to czytają, aby zajęli się takimi wypowiedziami.

Odpowiedz

wiedza tajemna, 8 lutego 2018, 18:14 8 -1

daj znać kiedy i gdzie będzie ten apel - pośmiejemy się z ciebie. Tak ciężko wpisać w przeglądarke TRW china?

Odpowiedz

l`equipe, 8 lutego 2018, 19:14 13 0

czarny olo, niestety, TRW produkuje w Chinach (np zaciski z elektrycznym hamulcem postojowym). W Chinach produkują prawie wszyscy, a ci, którzy nie produkują w Chinach, robią to w Indiach, Bangladeszu, na Taiwanie itp. Takie czasy i to nic złego. Problemem nie jest miejsce produkcji, ale procedury zapewnienia jakości. O ile produkt poważnego i dbającego o jakość koncernu będzie wysokiej jakości, niezależnie, czy przypłynie ze Sri Lanki, Chin, czy UK, to w przypadku produktów wyrastających jak grzyby po deszczu firm(emek) już niekoniecznie. Mechanizm jest prosty, jest ogromny rynek chińskich producentów wszelkich części. Ktoś w Europie zakłada firmę, dogaduje cenę i zamawia. Trzeba zainwestować, trochę zaryzykować. Żadna z firm - kogucików sama niczego nie bada, nie opracowuje i nie wymyśla żadnej własnej technologii. Przy zakupie warto się zawsze zastanowić, co jest, albo raczej - czego nie ma w pudełku z produktem, który możemy kupić za 1/2 ceny markowego?

Odpowiedz

lechu, 8 lutego 2018, 20:42 12 -1

dlatego właśnie ciekawe jest czym handluje czarny Olo skoro nie handluje chinczykiem. cewki skv to to samo co delphi czego zatem klient nie dostaje - pewnie takiego marketingu jaki ma delphi by później na forach ludzie pokroju czarny Olo mogli gadać że nie handluja chinczykiem

Odpowiedz

czarny olo, 8 lutego 2018, 22:16 1 -5

znasz takie cewki NGK, sorry zapomniałem według ciebie to też pewnie chińczyk

Odpowiedz

czarny olo, 8 lutego 2018, 22:25 2 -5

tylko chodzi oto, że właśnie wszelkie pseudo firmy posługują się tym sloganem i stawiają znak równości między produktem markowym, a takim np SKV czy innymi.

Odpowiedz

obiektywny, 9 lutego 2018, 4:09 15 -1

znow chlopie nie trafiłeś, NGK robi cewki w Chinach. Zrozum w końcu, że jak napisał l`equipe wszyscy dostawcy produkuja w chinach/indiach czy innych azjatyckich krajach. Nikt nie karze Ci handlować mniej znanymi markami, ale tez nie obrzucaj nikogo błotem nie znając jego towaru. Rynek polski jest specyficzny, klient chce jak najtaniej, tu pojawia się miejsce dla małych firm które często nie ustępują pod względem jakości towaru tym dużym. Około 6 lat temu cewki magnetti marelli padały na potęgę, wtedy to MM przeniosło produkcję do Chin? Duży nie zawsze znaczy lepszy żyj i daj żyć innym. Powodzenia

Odpowiedz

czarny olo, 9 lutego 2018, 9:25 2 -11

Ciągle nie rozumiecie istoty sprawy. Opel jest produkowany w Polsce to co wszystkie Ople to Polskie samochody. TRW ma fabryki w Polsce to co wszystkie części TRW to polskie albo chińskie bo mają tam fabrykę. Właśnie dzięki takim słowom wytrychom zakłada się niemieckojęzyczną firmę a potem stawia znak równości między TRW, NGK, a jakimś chinolem typu SKV, mówiąc przecież wszystko produkowane jest w chinach. A najlepsi są znawcy typu .. obie cewki wyglądają identycznie tylko cena lepsza po co przepłacać. Jak wlejesz do szklanek CocaColę i HoopColę obie wyglądają identycznie kumacie o co chodzi.

Odpowiedz

obiektywny, 9 lutego 2018, 21:29 7 -2

ty widziałeś kiedykolwiek ich produkt? tak uczciwie napisz, jeśli nie to czemu z góry wiesz że jest gorszy?

Odpowiedz

czarny olo, 11 lutego 2018, 12:52 0 -1

Tak EGR, skusiło mnie dla mechanika do naprawy niskobudżetowej. Efekt dwa tygodnie i reklamacja, mechanik sadził się choć sam chciał coś po taniości, reklamacja uznana.

Odpowiedz

obiektywny, 11 lutego 2018, 14:36 1 -1

i na podstawie jednego zakupu/reklamacji znasz już jakość całej oferty i wiesz ze już wszystkie EGR nie działają. Ps. Reklamowany EGR zadziałał?

Odpowiedz

Michalak, 7 lutego 2018, 10:49 10 -25

nie wierzę, że ten gość wierzy w to co pisze? dziwię się że profile rozwijają coś co jest w Motorolu haha

Odpowiedz

biały bolo, 7 lutego 2018, 20:52 12 -7

a dlaczego ma nie wierzyć? Chyba wie najlepiej kto od nich ile kupuje? Po indeksach na profi tez widac ze maja sporą dostępność SKV.

Odpowiedz

roben, 8 lutego 2018, 7:28 29 -2

Po co ma wierzyć w to co mówi. To jest marketing, mówi to za co ma płacone.
Profile nie mają nic do gadania. Konkurencja wśród dystrybutorów jest za duża a SKV to już rozpoznawalna marka. Będą marudzić to się zaraz znajdzie inny dystrybutor.

Odpowiedz

cinek, 8 lutego 2018, 8:04 22 -3

dokładnie jak napisałeś, SKV już jest rozpoznawalną marką i jeśli nie profilowi to sprzedadzą gdzie indziej.

Odpowiedz

antytool, 11 lutego 2018, 11:44 0 -4

Motorol jak zwykle wszystko ceną zajedzie w rynku i na 1%marży będą wszyscy sprzedawać

Odpowiedz

wiedza tajemna, 11 lutego 2018, 14:59 2 -1

ale to chyba dla nas sprzedawców tylko na plus wychodzi, że możesz coś kupić z niską marża? Czy wolisz kupić drogo?

Odpowiedz

Rotsen, 12 lutego 2018, 11:32 1 -5

Ale dla Motorolu nie jest istotne, czy to kupujeszcz Ty, czy twój klient. :)

Odpowiedz

antytool, 12 lutego 2018, 16:45 0 -3

W punkt.

Odpowiedz

antytool, 12 lutego 2018, 16:49 0 -1

Tak to się zgadza , ale weź ustaw marże na 1% ciekawe jak długo byśmy wytrzymali .

Odpowiedz

wiedza tajemna, 12 lutego 2018, 20:43 2 0

nie wiem na jakiej marży jedzie motorol i szczerze to mało mnie to interesuje. Nie bawcie sie w bycie ich ksiegowymi - jeśli daleko nie zajadą i się wysypią to przecież na rynku jest kolejka chętnych by przejąć ich klientów. Mam wrażenie, że tanio to dla was też nie dobrze...Dla którego dostawcy jest istotne co kupujecie wy albo wasz klient? Chyba liczy się to na czym się zarabia. Co lepiej sprzedać dwumase VALEO za 1400zł i zarobić 30zł czy komplet fitrów STS za 160zł i zarobić 40zł?

Odpowiedz

antyanty, 21 lutego 2018, 16:41 1 0

Polecam dalej kupować w IT,AP i reszcie. Podejrzewam że przyjdziesz do nich malutki jak okaże się że twój klient kupuje taniej od ciebie.

Odpowiedz

Mechanik, 8 lutego 2018, 9:18 1 -30

Nie wiem czy już to zauważyliście ale te produkty są bardzo awaryjne i jest mnóstwo reklamacji na ktrore zawsze jest odmowa wymiany na nowa.

Odpowiedz

Tomek, 8 lutego 2018, 9:47 11 -3

nie przesadzaj, z awaryjnością nie jest wcale tak źle, powiedziałbym, że nawet lepiej niż u konkurencyjnych marek, za tą cenę jest jakość bardzo dobra, co do uznawalności to chyba pomyliłeś firmy, bo w SKV nigdy nie miałem problemów

Odpowiedz

Grzegorz, 8 lutego 2018, 10:16 3 -13

Jak jesteś pracownikiem to na pewno nie miałeś problemu

Odpowiedz

do mechanika, 8 lutego 2018, 17:51 26 -4

Coś tu nie gra.Jak piszesz to bardzo awaryjne części i mnóstwo reklamacji na które jest zawsze odmowa wymiany na nową a jakoś wymienione w wywiadzie firmy zwiększają u nich zakupy i szerokość oferty. To, że zwiększają ilość zakupów widać po dostępnościach więc się zgadza wniosek jest taki że Twoje gadanie jest zwykłym trolowaniem. Moto profil, motogama i motorol nie powiększali by przecież oferty na coś co jest bardzo awaryjne a reklamacje nie są uznawane

Odpowiedz

Anonim, 8 lutego 2018, 22:21 4 -2

jak się nie ma własnych brendów typu maxger, czy kraft czy 4max to się bierze chinola SKV bo brzmi z niemiecka i wiadomo, że w przypadku takich chinoli reklamacje załatwiane są od ręki bo to jest wliczone w koszty.

Odpowiedz

obiektywny, 9 lutego 2018, 4:14 7 -8

profil przecież ma własny brand - YSPARTS. co do wypowiedzi mechanika to wyglada na żałosną prowokację konkurencji.

Odpowiedz