7 pytań do Wojciecha Głowatego z firmy Corteco

, 30 stycznia 2018, 11:14

Tym razem na nasze pytania dotyczące rynkowych trendów oraz najważniejszych wydarzeń minionego roku odpowiedział Wojciech Głowaty – Regional Sales & Marketing Area Manager firmy Corteco Europe.

Najważniejsze wydarzenia 2017 roku na polskim i międzynarodowym rynku części i napraw to…

Wojciech Głowaty: fuzje i przejęcia na rynku dystrybucji i produkcji części w Europie w 2017 r.

Spowodują one…

spore zamieszanie w portfolio produktowym firm dystrybucyjnych. W przypadku rynku polskiego może w perspektywie kilku najbliższych lat dojść do redukcji marek produktowych oferowanych przez dystrybutorów w ramach poszczególnych linii. Jest to ogromne wyzwanie dla wszystkich – poczynając od mentalności warsztatów i sklepów, poprzez przebudowę oferty dystrybutora do dalszych fuzji i przejęć. Dla producentów takie zmiany oznaczają konieczność dopasowania, a czasami zmiany swojej polityki sprzedażowej do nowych wyzwań.

Największym wyzwaniem dla naszej firmy na rok 2018 jest…

umacnianie wizerunku marki Corteco na poziomie warsztatu i sklepu oraz rozpoznawalności jako produkt Premium dla wszystkich linii produktowych.

W najbliższych latach na polskim rynku zmieni się…

stosunek napraw wykonywanych w autoryzowanych stacjach obsługi. Nastąpi wzrost udziału tego segmentu kosztem rynku niezależnego przede wszystkim poprzez specjalne programy lojalnościowe dedykowane do pojazdów z zakończonym okresem gwarancyjnym.

W ciągu najbliższych kilku lat warsztaty niezależne powinny…

odnowić i poszerzyć swoje wyposażenie techniczne na poziomie zbliżonym do ASO oraz zadbać o należyty poziom obsługi klienta. Tylko wtedy będą w stanie skutecznie opierać się naciskom sieci serwisowych producentów samochodów.

Największy wpływ na rynek części w przyszłości będzie mieć…

szybkość konsolidacji rynku na poziomie firm dystrybucyjnych oraz dostępu do wiedzy technicznej i baz danych na poziomie porównywalnym z podstawowym dostępem na poziomie rynku pierwotnego.

Produktem/grupą produktów/koncepcją/usługą, której poświęcimy wiele uwagi w 2018 roku jest…

W roku 2018 dużą uwagę poświęcimy na serwis naszych produktów rozumiany jako  szybkość dostarczania dla naszych klientów – firm dystrybucyjnych oraz ich kluczowych odbiorców.

Komentarze

Brak komentarzy!