Euro Repar Car Service to pierwsza sieć warsztatowa w Polsce, powołana przez producenta pojazdów. Jaki jest cel jej założyciela (Grupy PSA) i czy sieciowe warsztaty nie będą konkurencją dla ASO? Na nasze pytania odpowiedział Piotr Karaszewicz, Dyrektor ds. Części Zamiennych i Serwisu w Peugeot, Citroën Polska.
Witold Hańczka: Sieć warsztatowa Euro Repar Car Service liczy sobie ponad 1400 punktów we Francji, ponad 600 w Hiszpanii, niemal 300 we Włoszech i Niemczech. Jaka będzie skala działalności w Polsce,?
Piotr Karaszewicz: W tym roku zamierzamy uruchomić 20 serwisów sieci Euro Repar Car Service (ERCS). W następnym roku kolejne 20 serwisów. W roku 2020 chcielibyśmy, aby sieć ERCS liczyła co najmniej 100 warsztatów.
Co zadecydowało o sukcesie sieci na innych rynkach? Czy strategia rozwoju w Polsce będzie podobna?
Każdy z tych wcześniej wymienionych rynków jest nieco inny, a na pewno zdecydowanie inny od rynku polskiego. Dostosujemy naszą ofertę do potrzeb klientów. Mamy dobre rozeznanie, przyglądamy się i analizujemy co robi konkurencja.
Czy modelowym klientem Waszych warsztatów jest właściciel auta (niekoniecznie Peugeot lub Citroena), na które właśnie skończyła się gwarancja, chcący zaoszczędzić na kosztach serwisu?
Naszą ofertę kierujemy przede wszystkim do użytkowników samochodów po okresie gwarancji (do użytkowników samochodów wszystkich marek jeżdżących w Polsce). Jest to oferta dla klientów, którzy porównują cenę do jakości i wybierają dla siebie optymalne rozwiązanie.
Wzrasta zaufanie klientów do warsztatów zrzeszonych. W tym również upatrujemy sukces sieci Euro Repar Car Service.
Czy sieciowe warsztaty powstają od zera czy może włączacie do sieci istniejące serwisy, dotąd działających niezależnie?
Budujemy sieć ERCS na bazie istniejących warsztatów. Gdy otrzymujemy zgłoszenie – kandydaturę warsztatu do przystąpienia do sieci ERCS, przesyłamy kandydatowi nasze wymagania i ofertę współpracy.
Warsztaty Euro Repar Car Service będą oferować części marek własnych?
Warsztaty ERCS będą oferować części z gamy Eurorepar. Jest to multimarkowa oferta części zamiennych do niemal wszystkich pojazdów jeżdżących po polskich drogach.
Jakie jeszcze marki znajdą się w ofercie? Czy będą to produkty marek premium oraz budżetowych dostępne powszechnie na aftermarkecie? Co z lokalnie popularnymi markami, niedostępnymi we Francji np. polskimi?
Gama Eurorepar może być uzupełniona w zależności od potrzeb klientów również o oryginalne części zamienne [z logo prod. pojazdu przyp. red.]. Nie wykluczamy, w tym przypadku również, mając na względzie uwarunkowania lokalne, powiększenia w przyszłości naszej oferty o marki polskie.
Czy firma planuje rozszerzenie dystrybucji części poza własne warsztaty? Innymi słowy, czy także warsztaty niezależne spoza sieci będą mogły skorzystać z części dystrybuowanych poprzez Waszą sieć? Na zachodzie istnieje taki projekt, pod nazwą Distrigo.
Dostarczamy już części do wielu warsztatów niezależnych. Zainteresowanie naszą ofertą jest większe niż spodziewaliśmy się w początkowym okresie.
Distrigo to już nie projekt, a działające w rzeczywistości w Europie platformy dystrybucyjne. W Polsce jest jedna platforma Distrigo w Natolinie koło Grodziska. Wkrótce uruchomimy kolejne w kilku regionach o największym potencjale.
W jaki sposób zamierzacie docierać do potencjalnych klientów? Domyślam się, że dużą rolę odegra tu Internet? Czy pracownicy ASO będą polecać warsztaty Euro Repar Car Service właścicielom starszych samochodów?
Oczywiście korzystamy i korzystać będziemy z Internetu i innych cyfrowych środków komunikacji. Sieć ASO oraz sieć Euro Repar Car Service funkcjonują niezależnie.
W ASO, dla starszych pojazdów (3+) posiadamy specjalną atrakcyjną ofertę, która cieszy się dużym zainteresowaniem od lat. Jest to program: „oferta wieku/promocja wieku”.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Iglotkz, 12 grudnia 2017, 22:20 0 -1
Jakieś info czy coś oprócz części oferujecie ?
Odpowiedz
Niezależny, 14 grudnia 2017, 8:30 1 -1
Jak zwykle dużo wymogów , mało od siebie . Oferta części to za mało by zainteresować dobrze prosperujący warsztat niezależny uwiązaniem się z siecią . Jeśli oferujecie dobre szkolenia , dostęp do wiedzy technicznej na przystępnych warunkach , nie wiążecie klienta kosmicznym limitem minimalnym na zakup części u SIEBIE to może warto się zainteresować. Ale doświadczenie z sieciami nie każe mi być hura optymistą :)
Odpowiedz
Karol, 18 kwietnia 2019, 13:14 2 0
A co z silnikiem 1.2 Puretech uważanym za najlepszy silnik koncernu w którym po 20 tys km rozpada się pasek rozrządu powodując zatarcie silnika i koszt 20 tys zł za które producent nie ponosi odpowiedzialnosci?? na tym ma zarabiać Sieć warsztatowa Euro Repar Car Service??????????????????????
Odpowiedz