Mały warsztat z dużym potencjałem

, 8 grudnia 2017, 9:33

W małych warsztatach drzemie duży potencjał – udowadniają to wyniki audytów przeprowadzonych przez firmę Dekra w ramach konkursu „Bezpieczny Warsztat”. Z zaprezentowanych danych jasno wynika, że małe, niezależne serwisy stawiają na rozwój i są bezpieczne.

Wyniki konkursu „Bezpieczny Warsztat”, inicjatywy organizowanej przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, po raz kolejny koncentrują uwagę branży wokół serwisów niezależnych oraz zrzeszonych w ramach sieci serwisowych. W tegorocznej edycji konkursu, podobnie, jak w latach ubiegłych, „pod lupę” wzięto warsztaty małe, średnie oraz duże. Przynależność do danej kategorii uzależniona była od ilości stanowisk naprawczych.

W małych warsztatach bardzo dobrze oceniono sposób współpracy z klientami oraz jakość obsługi. Jak wynika z zebranych danych, wszystkie warsztaty, które wzięły udział w konkursie dbają o teren zewnętrzny serwisu oraz o poszczególne elementy biura obsługi klienta. Ze wszystkich zaudytowanych warsztatów aż 88% oferuje dostępność WI-FI w poczekalni i tyle samo zapewnia możliwość zapłaty kartą za wykonane usługi. 85% małych warsztatów serwisuje samochody wielu marek, a 73% proponuje auto zastępcze na czas naprawy. Serwisy koncentrują się także na swoim wizerunku – 75% z nich dysponuje dobrej jakości stroną internetową.

Małe serwisy chcą się szkolić i rozwijać swoje umiejętności. Na przeszkodzie staje im niedostępność niektórych sprzętów – chociaż 100% zaudytowanych małych warsztatów posiada wózki narzędziowe, urządzenia do geometrii kół, demontażownicę do kół czy wyważarkę, to tylko 50% może pochwalić się urządzeniem do ustawania świateł, a jedynie 25% urządzeniem do badania hamulców czy amortyzatorów. Zakup wyposażenia warsztatu niejednokrotnie wiąże się z koniecznością poniesienia dużych kosztów, dlatego niedobory uzupełniane są stopniowo, w miarę pojawiania się  nakładów finansowych.
Szczegółowe wyniki kategorii „warsztat mały” (od 1 do 3 stanowisk naprawczych) kształtują się następująco:

  • miejsce I Auto Serwis Ireneusz Ławniczak,
  • miejsce II Simp – Automex Piotr Gębiś,
  • miejsce III Auto Service Banaszak.

Warsztatom, które znalazły się na podium w poszczególnych kategoriach wręczono statuetki oraz certyfikaty potwierdzające jakość świadczonych przez nie usług. Uroczyste rozdanie nagród odbyło się podczas XII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego i po raz kolejny z rzędu poprowadzone przez Macieja Wisławskiego – legendę sportu motoryzacyjnego.

– Z dumą prezentujemy na ścianie naszego warsztatu certyfikat poświadczający, że jesteśmy najbezpieczniejszym małym warsztatem w Polsce. Od lat stawiamy na szkolenia i rozwój oraz ściśle związany z nimi profesjonalizm. W dzisiejszych czasach to jedne z głównych czynników sukcesu dla niewielkich przedsiębiorstw – mówi Michał Ławniczak z Auto Crew Ławniczak, zdobywca 1 miejsca w kategorii „warsztat mały” w tegorocznej edycji konkursu.

Trzecia odsłona konkursu „Bezpieczny Warsztat” zakończyła się 8 listopada. W inicjatywie wzięły udział zarówno serwisy niezależne, jak i zrzeszone w ramach sieci warsztatowych: ProfiAuto Serwis, Eurowarsztat, Bosch Car Service i Auto Crew, Q-service i Perfect Service. Patronami konkursu były firmy Castrol oraz Coframa.

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

4 stanowiska, 14 grudnia 2017, 8:40 2 -1

CIEKAWE WYNIKI . 25 % warsztatów co mają od 1--3 stanowisk posiadają sprzęt do sprawdzenia amortyzatorów i rolki hamulcowe ? TO CO CZWARTY WARSZTAT . !!! Gdzie wy te badania robiliście ??? Nawet na bogatszym zachodzie taki wynik jest godny pozazdroszczenia.

Odpowiedz