Kto zbuduje prototyp polskiego samochodu elektrycznego?

1 grudnia 2017, 15:54

Spółka ElectroMobility Poland do końca roku wyłoni partnerów do współpracy. Stawką są nawet miliardy na produkcję.

ElectroMobility Poland robi kolejny krok na drodze do polskiego samochodu elektrycznego i zaprasza profesjonalistów z rynku motoryzacyjnego do wzięcia udziału w postępowaniu, którego celem jest wyłonienie partnera do prac nad e-autem. Stawką w konkursie na prototyp, organizowanym przez EMP są duże kwoty, które Skarb Państwa planuje przeznaczyć na uruchomienie produkcji samochodu elektrycznego w Polsce – deklaruje minister energii Krzysztof Tchórzewski.

Uruchomione 27 listopada postępowanie zajmie kilkanaście miesięcy, a jego efektem będzie zbudowanie prototypów samochodów elektrycznych.

Procedura posłuży pozyskaniu know-how z zewnątrz – w najbliższych planach EMP jest nawiązanie współpracy z zespołami, które mają kompetencje w zakresie konstrukcji, prowadzenia prac rozwojowych, budowy prototypu oraz przygotowania do wdrożenia produkcji osobowego samochodu elektrycznego – mówi Piotr Zaremba, szef Projektu ElectroMobility Poland.

Nabór zgłoszeń potrwa do końca roku, a zawarcie pierwszych umów przewidziane jest na luty 2018 roku. W kolejnych etapach najlepsze zespoły zbudują prototypy.

W tej chwili skupiamy się na pozyskaniu profesjonalnie przygotowanej dokumentacji technicznej i biznesowej – mówi Maciej Kość, prezes ElectroMobility Poland. Pochodną wyłonionych w postępowaniu koncepcji będzie rozszerzony biznesplan dla EMP, który ma być gotowy w pierwszym kwartale przyszłego roku. Produkcja pojazdów kosztuje i jeśli Państwo ma w ten proces inwestować, to musimy być do tego przygotowani. Dobry biznesplan jest podstawą do zaangażowania kapitałowego Skarbu Państwa  – dodaje prezes Kość.

Prace nad samochodem elektrycznym to jeden z elementów działań na rzecz budowy ekosystemu elektromobilności. Zanim polski samochód pojawi się na drogach, potrzebna jest przede wszystkim infrastruktura do jego ładowania.

Rozwój elektromobilności to priorytet dla Ministerstwa Energii, dlatego też środki przeznaczone na ten cel są niemałe – sam budżet Funduszu Niskoemisyjnego Transportu to blisko 4 mld zł do końca 2026 roku – mówi minister Tchórzewski.

Wiosną 2019 r. ElectroMobility Poland ma dysponować jeżdżącymi prototypami osobowych samochodów elektrycznych kategorii L7e lub M1 oraz ich dokumentacją techniczną, a to już wstęp do rozpoczęcia budowy zaplecza technicznego dla uruchomienia
w Polsce produkcji seryjnej.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

eletryki to utopia, 2 grudnia 2017, 10:40 2 0

polski samochód elektryczny... spadło 10 cm śniegu (nie latem !) i spora część centralnej Polski trzeci dzień nie ma prądu. Bez komentarza.

Odpowiedz

antyekolog, 2 grudnia 2017, 16:25 0 0

Zastanawiam się dlaczego nie ma możliwości w elektrykach na odzysk energii i ładowanie w czasie jazdy akku . Czyżby znowu jakiś patent ,technologia została schowana w szufladzie żeby koncerny mogły dalej nas doić z kasy .

Odpowiedz