Na rynek trafiły retrofilty LED zaprojektowane z myślą o samochodach klasycznych

29 maja 2024, 11:08

Na rynku pojawiły się nowe modele retrofitów LED, które znajdują zastosowanie w wielu klasycznych modelach samochodów. Dzięki konwersji, kierowcy tych pojazdów mogą poprawić swoje bezpieczeństwo na drodze oraz zadbać o kondycję układu elektrycznego.

Retrofity H1, H4 i H7

Firma OSRAM rozszerza swoje portfolio retrofitów LED, przeznaczonych do samochodów i jednośladów. Tym razem w ofercie pojawiły się zamienniki tradycyjnych żarówek, które są opracowane specjalnie z myślą o klasycznych samochodach i motocyklach. W rodzinie OSRAM LEDriving HL Vintage znalazły się retrofity LED zastępujące żarówki H1, H4 i H7. Są one dostępne w blaszanych opakowaniach, które wyglądają jak zaprojektowane ponad pół wieku temu.

Jaśniejsze nawet do 300% światło retrofitów LEDriving HL Vintage firmy OSRAM sprawia, że kierowcy aut klasycznych będą mieć znacznie lepszą widoczność po zmroku. Dzięki zoptymalizowanemu rozsyłowi światła redukują one efekt olśnienia. Świetnie sprawdzą się w reflektorach samochodów ze starszymi instalacjami elektrycznymi. Dzięki bardzo kompaktowej konstrukcji, lampy te pasują do znakomitej większości samochodów z reflektorami halogenowymi. Dzięki nowym retrofitom HL Vintage kierowcy klasycznych aut mogą cieszyć się zaletami technologii LED – nie emitują one promieniowania UV, mają niższe zużycie energii oraz dłuższą trwałość.

Nowe retrofity HL Vintage występują w trzech typach – H1, H4 i H7. Wszystkie świecą ciepłą barwą światła (o temperaturze barwowej 2700 K), co idealnie pasuje do klasycznych samochodów. Strumień świetlny wynosi 1200 lm (H1), 1100/1400 lm (H4) i 1600 lm (H7). Retrofity typu H4 można stosować także w reflektorach przystosowanych do żarówek R2, które były powszechnie stosowane w samochodach do lat 70. XX wieku. Retrofity LEDriving HL Vintage są objęte czteroletnią gwarancją producenta.

Dodatkowym smaczkiem retrofitów LEDriving HL Vintage są specjalne, blaszane opakowania. Stylem przypominają bańki oleju z lat 50. czy 60. XX wieku. W podobnym klimacie jest także nadruk na puszce – w roli głównej występuje produkowany w latach 1955-1963 Mercedes 190 SL, a logo OSRAM jest zbliżone do tego, które było stosowane w latach 1922-1965.

Na tę chwilę retrofity OSRAM LEDriving HL Vintage nie posiadają homologacji ECE. Oznacza to, że nie mogą być wykorzystywane w żadnych zastosowaniach zewnętrznych w pojazdach poruszających się po drogach publicznych.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!