Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:00 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 15:45 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Elektromobilność

Podgrzewane pasy bezpieczeństwa – nowa technologia ZF

Grupa ZF opracowała technologię podgrzewanych pasów bezpieczeństwa dla pojazdów elektrycznych. Pozwala ona zmniejszyć ilość energii zużywanej na ogrzewanie pojazdu – zwłaszcza w połączeniu z innymi ogrzewaczami kontaktowymi, takimi jak podgrzewacze siedzeń. Podczas niskich temperatur system może zwiększyć zasięg nawet o 15 procent poprzez zmniejszenie energii potrzebnej do ogrzania wnętrza pojazdu.

Delphi Technologies startuje z programem Masters of Motion

Delphi Technologies, marka należąca do BorgWarner Inc., rozpoczęła kampanię, która ma na celu wsparcie warsztatów i mechaników. Zadaniem Masters of Motion jest proaktywne zaangażowanie się w działalność warsztatów w nowej rzeczywistości.

Cisza to nieoczekiwane źródło zagrożenia. Samochodowe generatory dźwięku.

W ciągu ostatnich dziesięciu lat nastąpił ogromny postęp w rozwoju samochodów elektrycznych pod wpływem czynników zarówno technicznych, jak i politycznych. Nowa (choć nie aż tak bardzo) technologia z pewnością wpasowała się w rynek i w ciągu najbliższych kilkudziesięciu lat może go zupełnie zdominować. Istnieją jednak problemy, z których część wymaga pilnego rozwiązania w przypadku pojazdów […]

Co napędza samochód elektryczny? Bateria to nie wszystko.

Najważniejszym słowem w kontekście samochodów z napędem elektrycznym jest oczywiście akumulator. W mediach cały czas mówi się o urządzeniach pozwalających na magazynowanie energii. Jednak energia to nie wszystko – potrzebujemy bowiem mechanizmu, który przetworzy ją na użyteczną dla silnika moc. W tym artykule omówimy pokrótce, czym jest to urządzenie i dlaczego jest tak potrzebne?

Bridgestone Mobility Solutions i Bia łączą siły

Bridgestone Mobility Solutions nawiązała współpracę z Bia, firmą zajmującą się oprogramowaniem, która zbudowała platformę do planowania, monitorowania i optymalizacji ładowania pojazdów elektrycznych, w celu wsparcia płynnej elektryfikacji flot. 

Znaczenie aerodynamiki w pojazdach samochodowych

Choć dziś ma znaczenie fundamentalne, to historycznie była dziedziną najbardziej zaniedbaną przez przemysł motoryzacyjny. Mowa tu oczywiście o aerodynamice. Trudno uwierzyć, że wcześniej powstał samochód elektryczny niż taki, który uwzględniał opór powietrza, ale to prawda.

Wodór w motoryzacji – możliwości i ograniczenia

Przepisy unijne, których uchwalenie planowane jest na 2035 r. zabronią produkowania nowych samochodów z napędem innym niż bezemisyjny. Dyrektywa mówi wyraźnie o przejściu na samochody elektryczne z akumulatorem – ale czy będzie miejsce na jakiekolwiek alternatywy? W tym artykule przyglądamy się możliwościom, pułapkom i ograniczeniom technicznym wykorzystania wodoru jako paliwa.

UFI Filters produkuje wymienniki ciepła do elektryków Renault i Nissan

Firma UFI Filters została wybrana na producenta wymiennika ciepła do nowego, przedniego silnika elektrycznego ePT-160 o mocy 160kW, montowanego w samochodach Renault Megane E-Tech i Nissan Ariya. Silnik ten znajdzie się również w innych pojazdach segmentu C, które zostaną wprowadzone na rynek do 2024 roku przez francusko-japoński sojusz motoryzacyjny, dzięki czemu w najbliższych latach może […]

Zielony transport – POPiHN przygotowała nowy raport

Zmiana modelu transportu będzie w najbliższych latach kluczowym wyzwaniem dla Polski, m.in. ze względu na politykę Unii Europejskiej oraz inwestycje firm motoryzacyjnych. Otwartym pytaniem pozostaje, w jaki sposób to osiągnąć. Tematowi „zielonej transformacji” poświęcony jest najnowszy raport powstały we współpracy organizacji branżowych związanych z sektorem motoryzacji i transportu.

Akumulator półprzewodnikowy: rozwiązanie problemów czy tylko złudzenie?

W rozmowach o żywotności, pojemności i szybkości ładowania baterii w samochodach elektrycznych niezmiennie pojawiają się głosy mówiące o rychłym wynalezieniu rozwiązania półprzewodnikowego, które wyeliminuje wiele bolączek, z którymi zmaga się dziś branża BEV. Na razie jednak słyszymy tylko obietnice, a samochodu elektrycznego z akumulatorem półprzewodnikowym jak nie było, tak nie ma.

W jaki sposób wzrost popularności samochodów elektrycznych wpływa na działalność warsztatów samochodowych? Czy dotychczasowe stanowiska pracy są zagrożone? Jakich nowych kompetencji wymaga serwisowanie pojazdów zasilanych energią elektryczną? O tym przeczytasz w dziale “Elektromobilność”. Jest on odpowiedzią na rosnące zainteresowanie elektromobilnością i zmianą lub rozszerzeniem profilu działalności wielu warsztatów samochodowych. 

Znajdziesz tu rzetelne i aktualne informacje dotyczące samochodów elektrycznych, baterii i innych komponentów niezbędnych do ich prawidłowego działania i serwisowania.