Test produktów marki Quaro – wnioski

14 kwietnia 2022, 12:47

Potwierdzeniem wysokiej jakości produktów marki Quaro są wyniki testów, które zostały przeprowadzone równolegle z zamiennikiem klasy premium. Do testów zostały wykorzystane dwa samochody marki Škoda Octavia w wersji kombi wyposażone w silniki benzynowe 1,5 TSI, w podobnej opcji wyposażenia, z podobnym przebiegiem, mające takie same układy hamulcowe oraz ogumienie.

Testy zostały przeprowadzone w tych samych warunkach pogodowych. W samochodach zostały zainstalowane nowe zestawy elementów ciernych na osi przedniej – tarcze hamulcowe oraz klocki hamulcowe. Zestaw Quaro składał się z tarcz High Carbon oraz klocków hamulcowych Silver Ceramic. Nowe zestawy zostały dotarte na odcinku 20 km. W badaniach brali udział dwaj kierowcy, którzy mieli różną siłę docisku pedału hamulca. Wykonanych zostało 10 prób hamowania z prędkości 80 km/h oraz 5 prób z prędkości 100 km/h dla każdego z zestawów. Dodatkowo zestawy zbadano na stanowisku rolkowym. Celem badania był pomiar siły hamowania zestawu rozgrzanego oraz zimnego. Dodatkowo na stanowisku rolkowym sprawdzana była owalizacja tarcz.

WNIOSKI:

Pojazd wyposażony w zestaw Quaro uzyskał lepsze wyniki w teście hamowania z prędkości 80 oraz 100 km/h. Samochód zatrzymywał się na krótszym dystansie i powtarzalność wyników była większa. To oznacza, że siła nacisku na pedał hamulca nie ma tak dużego znaczenia w przypadku zestawu Quaro. W przypadku zestawu konkurencyjnego różnica w drogach hamowania między kierowcą pierwszym a drugim jest znacznie większa niż w przypadku Quaro. Zestaw Quaro szybciej uzyskiwał odpowiednią temperaturę pracy. Nagrzewanie się elementów ciernych Quaro nie wpływało negatywnie na drogę hamowania.

 

Opublikowane przez: MotoFocus.pl
Artykuł sponsorowany Auto Partner SA

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Obiektywny, 14 kwietnia 2022, 16:40 10 0

Przy testach 2 produktów zawsze można wybrać gorszej jakości konkurenta... co to za miarodajny test?

Odpowiedz

fanmoto, 14 kwietnia 2022, 20:03 10 -12

Lepsze bajki tylko w TVP

Odpowiedz

Anonim, 16 kwietnia 2022, 15:53 16 -3

Tym drugim konkurencyjnym produktem był Maxgear, zawsze od handlowca AP słyszę że Maxgear to klasa premium. Wychodzi na to, że Quaro to High Premium

Odpowiedz

Magic, 18 kwietnia 2022, 19:31 2 -8

"Zamiennikiem premium" - pewnie takim samym premium jak Quaro. Pakowacz, który sam nic nie produkuje, klocki standardowe (nie ceramiczne" porażka - piszczący badziew. Tarcze 320m do I40 szlag trafił po 3 miesiącach (połowę tańsze "nie premium" Nipparts śmigają bezproblemowo od 1,5 roku).

Odpowiedz

wito, 11 kwietnia 2023, 18:30 5 -6

Niestety ten produkt nie spełnił moich oczekiwań miałem w Toyocie Auris 2012 5 dni piątego dnia skasowałem auto nie zahamowało a przynajmniej tak jak bym chciał miałem wcześniej boscha i było dobrze namówił mnie mechanik czego pożałowałem

Odpowiedz

MMaaa, 2 maja 2023, 14:49 2 -1

Ja mam z kolei mam z przodu w Avensis tarcze i klocki Boscha i mi piszczą! Mechanik powiedział że Boscha wszystkim piszczą. Teraz na tył chciałem spróbować te

Odpowiedz

Nirr, 9 czerwca 2023, 19:24 2 0

Ja zamontowałem zestaw Quaro do Dodge Durango V6 jak narazie jestem zadowolony klocki w ogóle nie piszczą i nie sypią się jak zwykłe. Alumfelgi są czyste a nie jak kiedyś ciągle brydne z pyły cały czas trzeba było dmuchać spreżonym powietrzem. Każdy montując nowy zestaw obojętne jakiej firmy powinien przemyśleć swoj styl jazdy i czego oczekuje.

Odpowiedz

Karol, 15 grudnia 2023, 10:25 3 0

Kupiłem komplet klocków i tarcz do astry , po zamontowaniu KLOCKI PISZCZĄ . Pisałem do Quero tej sprawie jednak sie wypieli . Nie polecam

Odpowiedz

Anonim, 15 grudnia 2023, 12:51 1 0

Miałem tak w C5, ale rozebrałem wszystko, wyczyściłem i założyłem nowe prowadnice. Niestety musiałem poprawić po zaprzyjaźnionym mechaniku :) W jednym zacisku jedna prowadnica ledwo się ruszała, w drugim były założone odwrotnie (zacisk Bosch, prowadnica pełna od ataku, a była założona z gumką). Teraz jest cicho

Odpowiedz

SrT_WWA, 15 grudnia 2023, 14:30 2 0

Dla mnie to trochę manipulacja przedstawiać tak wykresy, mając do dyspozycji 4 miejsca na wykres można zestawić oba produkty ze sobą w podziale na kierowców. Takie przedstawienie zaburza możliwość porównania bezpośredniego. Do tego po przyjrzeniu się wcale nie widać jakiejś super jakości quaro-gear.

Odpowiedz

Smieszek, 15 kwietnia 2024, 23:45 2 0

Taki test... co jego wyniki można sobie w buty włożyć.

Odpowiedz

Szary, 12 lipca 2024, 10:40 0 0

Witam zalozylem komplet do astry f klocki i tarcze i jestem zaskoczony kiepska jakoscia auto zwalnia a nie hamuje zrobilem okolo 100 km i rozebralem jeszcze raz i zobaczylem tragedie nigdy wiecej tych tarcz wole juz tarcze sanko

Odpowiedz

kocyk, 29 sierpnia 2024, 15:18 0 0

Mam Chryslera 200C z trzystu konnym silnikiem i mam założone tarcze Quaro HC + ceramiczne klocki i auto normalnie hamuje . Niczego więcej od zestawu w tej cenie nie wymagam. Testowałem wszelkie power stopy , EBC Greenstuff i oprócz ceny nie widzę różnicy.

Odpowiedz