M-TECH wprowadza na europejski rynek innowacyjne laserowe lampy samochodowe WLLDL

18 września 2024, 23:10

Stało się. Firma M-TECH jako pierwsza na rynku europejskim wprowadza do oferty lampy oparte o LASEROWE źródła światła tzw. Work Laser Long Distance Lamp (WLLDL). W kontekście oświetlania samochodowego technologia laserowa uznawana jest za innowację porównywalną do takich przełomów jak wprowadzenie lamp halogenowych, ksenonowych, a ostatnio – lamp diodowych. Przewiduje się, że laserowe źródła światła zapewnią zupełnie nowe możliwości w zakresie projektowania m.in. reflektorów czy lamp dalekosiężnych i poprawy ich parametrów użytkowych, pozwalając na zmniejszenie ich rozmiarów bez wpływu na jasność oraz uzyskanie nieporównywalnego z innymi typami reflektorów zasięgu oświetlenia drogi. Będzie to możliwe, ponieważ światło laserowe wyróżnia jasność większą niż w przypadku innych technologii. Przykładowo: jest ona czterokrotnie większa w porównaniu z diodami LED. Na początku w ofercie pojawią się trzy modele WLLDL105 (5”), WLLDL107 (7”) i WLLDL109 (9”), które oferują nawet do 1600m zasięgu.

Pierwszym z modeli jest lampa WLLDL105. Model ten o średnicy 5 cali został wyposażony w 15W diodę wykonaną w technologii laserowej oraz 8 diod LED typu High Power. Dzięki takiemu połączeniu uzyskujemy 6400lm, które sprawiają, że strumień świetlny sięga nawet do 1082m@1LUX.

Kolejny model to WLLDL107. Źródłem światła jest dioda laserowa, podobnie jak we wcześniejszym modelu, o mocy 15W oraz dodatkowo 12 diod HP LED. Taka kombinacja, pozwala wysłać strumień świetlny na odległość nawet do 1128m@1LUX i osiągnąć do max 10900lm. WLLDL107 to lampa nieco większa od poprzednika. Jej średnica to 7 cali.

Trzeci, ostatni model to flagowy WLLDL109. Jest to największa z wprowadzanych do ofert lamp o średnicy 9 cali, a co za tym idzie o najlepszych parametrach świetlnych. Dzięki zastosowaniu laserowej diody o mocy 30W oraz dodatkowo 28 diodom LED wykonanych w technologii High Power, uzyskujemy efekt świetlny do tej pory nieosiągalny dla nawet najbardziej wydajnych źródeł światła stosowanych w branży automotive. Takie zestawienie pozwala uzyskać max 19400lm, a co za tym idzie oświetlić nawet do 1600m@1LUX drogi przed pojazdem.

W procesie produkcji wszystkich modeli wykorzystano obudowy z odlewanego ciśnieniowo aluminium, najwyższej jakości komponenty, a także soczewkę z poliwęglanu, która jest odporna na zarysowania i blaknięcie. W zestawie znajduje się wspornik typu U ze stali nierdzewnej, który umożliwia bezpieczne przymocowanie światła bez drgań i wibracji oraz czarna nakładka pozwalająca na ich zakrycie.

Dodatkowo modele WLLDL105 i WLLDL107 posiadają 2 nakładki, przeźroczystą oraz pomarańczową, służące do dyfuzji światła z punktowego na bardziej rozproszone, natomiast model WLLDL109 został wyposażony pomarańczową nakładkę pozwalając na zmianę koloru światła.

Wszystkie lampy posiadają klasę wodoodporności na poziomie IP67, co gwarantuje niezawodność nawet w najtrudniejszych warunkach.

Firma M-TECH jako lider branży oświetlenia samochodowego od zawsze znana jest z tego, że wprowadza do oferty innowacyjne produkty, których próżno szukać w asortymencie innych firm. Wprowadzane lampy robocze, stworzone w oparciu o laserowe źródła światła, są tego doskonałym przykładem oraz początkiem prawdziwej rewolucji w tym segmencie. Wystarczy spojrzeć na zasięg światła jaki oferują wszystkie modele, nieosiągalny dla dotychczas stosowanych technologii. Początkowo na rynek trafią trzy okrągłe modele o średnicy 5 (WLLDL105), 7 (WLLDL107) i 9 (WLLDL109) cali sprawiając, że każdy znajdzie produkt odpowiadający jego potrzebom. Dodatkowo wszystkie modele posiadają w zestawie czarne nakładki służące do ich zakrycia, a WLLDL105 i WLLDL107 dodatkowo nakładki przeźroczyste i pomarańczowe służące do dyfuzji światła.

Artykuł sponsorowany M-TECH

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Moto Trips, 19 września 2024, 8:40 0 0

Dało by radę to podłączyć do motocykla jako halogeny? wygląda konkretnie

Odpowiedz

Laser, 19 września 2024, 14:00 2 0

Homologację drogową te świecidełka posiadają? Czy tylko z balkonu sobie można świecić?

Odpowiedz

Stach, 20 września 2024, 12:07 4 0

Nie posiadają, jak i żadne inne retrofity w Polsce. Z drugiej strony się nie dziwię, bo zdarzyło mi się jechać autem właśnie z retrofitami, poziom wkurzenia pozostałych użytkowników drogi był przeogromny, pomimo że miałem opuszczone światła na sam dół. Rozumiem, że retrofity "fajnie" świecą, bo mocno i wszystko widać, ale nie jesteśmy sami na drodze. Może jakościowo były słabe, ale sądzę, że jak będzie zielone światło na montowanie, to właśnie większość będzie takiej słabej jakości, a nikt tego nawet nie będzie sprawdzał.

Odpowiedz

Trap, 19 września 2024, 21:19 1 0

No właśnie - homologacja ?

Odpowiedz

anonim, 23 września 2024, 14:36 4 -1

Retrofity LED: mokry sen właścicieli starych złomów.

Odpowiedz

Diesel na prąd, 27 września 2024, 0:14 0 0

Fantastyczne rozwiązanie dla maszyn rolniczych, pracujących na polach o powierzchni ponad 100ha. Na drodze wolałbym nie spotkać użytkownika takiej lampy. Wystarczą przeszczepy lamp z anglików i chińskie retrofity

Odpowiedz