Producent części zajął się regeneracją komponentów rowerów elektrycznych

11 czerwca 2024, 8:05

Valeo oraz Smovengo, operator Vélib’ Métropole, wielkoskalowego publicznego systemu rowerów publicznych w Paryżu i 64 jego gminach, połączyły siły w celu regeneracji silników i akumulatorów 8 000 elektrycznych rowerów Vélib’, które jeżdżą po ulicach Paryża. Zaangażowanie Valeo w sektor e-rowerów obejmuje dostawę silników elektrycznych Valeo Cyclee™ i konserwację w obiegu zamkniętym innych istotnych komponentów stosowanych w e-rowerach Smovengo.

Valeo na rynku rowerowym

Wprowadzenie takiej usługi dla eBike’ów jest w częścią realizacji strategii gospodarki obiegu zamkniętego Valeo (4R), mającej na celu wydłużenie żywotności istniejących systemów mobilności.

Eric Schuler, CEO Valeo Service takimi słowami komentuje nawiązanie współpracy:

– Valeo z przyjemnością ogłasza partnerstwo ze Smovengo, głównym graczem w dziedzinie mobilności miejskiej w Paryżu. Ta współpraca w zakresie naprawy i regeneracji baterii i silników do elektrycznych rowerów Velib pokazuje zaangażowanie Valeo w bezpieczniejszą i bardziej zrównoważoną mobilność oraz jej zdolność do oferowania rozwiązań w zakresie elektryfikacji wszystkich form mobilności.

Valeo ma ponad 40-letnie doświadczenie w projektowaniu i produkcji części nadających się do regeneracji. Do współpracy ze Smovengo zostały wybrane dwa zakłady Valeo specjalizujące się w regeneracji:

  • „Circular Electronics Laboratory” w Nevers, do regeneracji baterii

Uruchomione w 2023 roku Circular Electronics Lab w Nevers (Francja) powstało, aby stworzyć zespół zajmujący się rozwijaniem projektów elektroniki w obiegu zamkniętym. Jednostka ta z powodzeniem wprowadziła na rynek pierwszą w historii regenerowaną kamerę przednią ADAS i rozszerzyła swoje usługi związane z obiegiem zamkniętym dla Small Mobility, rozpoczynając od naprawy akumulatorów dla Smovengo.

  • „Circular Innovation Factory” w Czechowicach (Polska) do regeneracji silników elektrycznych

Czechowice to centrum kompetencyjne Valeo w zakresie regenerowanych produktów, takich jak rozruszniki, alternatory, dwumasowe koła zamachowe, podwójne sprzęgła i sprężarki klimatyzacji. Zakład ten obecnie rozszerza swoją działalność w zakresie regeneracji na obszar mikromobilności poprzez regenerację silników montowanych w rowerach elektrycznych Smovengo.

Valeo i Smovengo

Odkąd w 2018 r. Smovengo zostało operatorem Vélib’ Métropole, największej na świecie usługi rowerów publicznych opartej na stacjach, obejmującej 65 gmin i 450 km2, stanęło przed poważnym wyzwaniem logistycznym. Każdego dnia zespoły w terenie i w warsztatach naprawiają 1000 rowerów, aby zapewnić stałą dostępność floty, 24 godziny na dobę, każdego dnia w roku.

Aby sprostać temu wyzwaniu i w odpowiedzi na kryzys ekologiczny, Smovengo zdecydowało się wzmocnić swoje zaangażowanie w gospodarkę o obiegu zamkniętym, projektując części, które są trwalsze, a przede wszystkim nadają się do regeneracji.

Od 2020 roku firma wdrożyła kompletny przemysłowy proces recyklingu części zamiennych. Wszystkie części serwisowe są przygotowywane do drugiego życia lub poddawane recyklingowi. Obecnie 30 pracowników codziennie zajmuje się testowaniem i naprawą tych komponentów. Równolegle w Alfortville powstała linia produkcyjna kół, wytwarzająca 2500 kół potrzebnych do utrzymania floty każdego tygodnia, przy użyciu nowych lub poddanych regeneracji części.

Aby móc iść naprzód i naprawiać bardziej złożone części, takie jak silniki elektryczne i akumulatory, potrzebna była specjalistyczna wiedza, a także zdolność do industrializacji. Dlatego też właśnie Smovengo nawiązało współpracę z Valeo.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!