Dzięki obowiązującym w Unii Europejskiej regulacjom prawnym określanym w branży mianem MV BER lub GVO, możliwe jest m.in. wykonywanie obowiązkowych przeglądów samochodów w niezależnych warsztatach, bez utraty gwarancji producenta. Czy jednak przedstawiciele warsztatów zdają sobie sprawę z faktu istnienia tych regulacji?
Znajomość wspomnianych terminów nabiera w ostatnim czasie szczególnej wagi, gdyż już za około rok upływa termin ich obowiązywania. Przepisy MV BER/GVO wpływają pozytywnie na konkurencyjność niezależnego rynku motoryzacyjnego. Z punktu widzenia warsztatów najważniejszym jest fakt, że dzięki nim mogą one naprawiać nawet pojazdy, które są jeszcze objęte gwarancją.
Dlatego też w ankiecie sprawdziliśmy wiedzę przedstawicieli warsztatów na temat tego zagadnienia. Skrót ten pozytywnie zidentyfikowało ponad dwie trzecie respondentów. Wynik dobry, jednak pokazuje, że nadal istnieje potrzeba informowania i szkolenia warsztatów w zakresie przepisów wpływających istotnie na ich działalność.
Części respondentów ankiety skrót MV BER/GVO błędnie skojarzył się z systemem zdalnego dostępu do danych samochodowych, inni sądzili, że może być to nazwa jednej z platform internetowego handlu częściami.
Dane pochodzą z raportu „Przemysł, handel i usługi w motoryzacji – podsumowanie sytuacji po IV kwartale 2021 r. i prognozy”, przygotowanego przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Santander Bank Polska we współpracy z MotoFocus.pl.
Całość raportu można pobrać TUTAJ.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Aaaaaa, 10 marca 2022, 17:32 0 0
Od kiedy Pass Thru daje możliwość zdalnego dostępu ?
Odpowiedz