Naprawy samochodów elektrycznych czy też częściowo elektrycznych to nieunikniona przyszłość polskich warsztatów. W naszym badaniu zapytaliśmy przedstawicieli tej grupy o największe wyzwania, związane z przystosowaniem biznesu do oferowania takich usług.
Rosnący udział pojazdów elektrycznych i hybryd typu plug–in w polskim parku samochodowym będzie miał istotne znaczenie dla długoterminowego rozwoju aftermarketu.
Dla ankietowanych warsztatów samochodowych trzema największymi wyzwaniami przed rozpoczęciem pracy przy naprawach elektryków, okazują się: zakup nowych urządzeń (57,0%) i dostęp do specjalistycznej wiedzy i jej aktualizowanie (49,7%). Trudnością w opinii ponad co trzeciego przedstawiciela warsztatu będzie pozyskanie bądź przeszkolenie personelu (36,3%).
Co ciekawe, co dziesiąty warsztat zadeklarował, że już teraz jest gotowy na obsługę zelektryfikowanych pojazdów. Dla co piątego warsztatu, dużym wyzwaniem jest konieczność rozbudowy warsztatu – stanowiska do obsługi pojazdów elektrycznych wymagają większej przestrzeni niż te, służące do napraw aut spalinowych.
Dane pochodzą z raportu „Przemysł, handel i usługi w motoryzacji – podsumowanie sytuacji po IV kwartale 2021 r. i prognozy”, przygotowanego przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Santander Bank Polska we współpracy z MotoFocus.pl.
Całość raportu można pobrać TUTAJ.
Komentarze