System Start-Stop ma swoich zwolenników, jak i zagorzałych przeciwników. Bez wątpienia można by określić go jednym z najbardziej kontrowersyjnych rozwiązań we współczesnej motoryzacji. Nasza ankieta ma za zadanie sprawdzić, co o systemie sądzą osoby znające temat od strony praktycznej, a więc mechanicy.
Zasada działania systemu Start-Stop jest prosta – ma on za zadanie wyłączać silnik pojazdu w czasie postoju, kiedy jego praca nie jest potrzebna. Gdy ruszamy, system automatycznie uruchomi jednostkę. Taki cykl pracy ma przyczyniać się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin, wiele osób uważa go jednak za szkodliwy dla silnika. Jaka jest opinia mechaników? Zachęcamy Was do wzięcia udziału w naszej ankiecie.
Ankieta została zakończona!
Zachęcamy także do dzielenia się swoimi opiniami w komentarzach pod artykułem.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Szogun, 6 sierpnia 2019, 14:01 17 -1
Poza względami mechanicznymi, u mnie dodatkowo wywołuje podświadomy atak paniki, kiedy auto gaśnie na skrzyżowaniu...
Odpowiedz
Zibi, 7 sierpnia 2019, 12:13 1 -12
W czym problem?
Można go dezaktywować.
Odpowiedz
jurny Kazik, 8 sierpnia 2019, 8:11 13 -1
Najbardziej lubię obserwować ludzi w korku, którzy upajają się swoją nowoczesną technologią, start/stop co 10 sekund.
Odpowiedz
Andy, 8 sierpnia 2019, 8:17 0 0
System start stop sprawdza się w hybrydzie ,ale to inna bajka .
Hybryda wyłącza silnik niemal przy każdym zdjęciu nogi z gazu i to jest sekret oszczędności.
Silnik elektryczny pracuje cały czas i błyskawicznie odpala silnik spalinowy po dotknięciu pedału gazu a jednocześnie uruchamia samochód na prądzie .Odpalenie silnika jest nieodczuwalne.
Przy zużytym silniku start stop nie ma prawa bytu.
Jeździłem BMW dieslem po 200tys rozrusznik ledwo chodził i odpalał z kilku sekundowym opóźnieniem -auto jeżdżone w mieście.
Odpowiedz
wr888, 8 sierpnia 2019, 8:27 6 -5
Jeżeli system START/STOP miałby kolosalny wpływ dla ograniczenie emisji to fabryka nie montowałaby klawisza umożliwiającego jego dezaktywację. Tu chodzi głównie o zmniejszenie zużycia paliwa kosztem szybszego zużycia podzespołów o których owa w ankiecie....
Odpowiedz
Conrad81, 8 sierpnia 2019, 8:35 5 -4
jak na razie wpływa dobra kasa za jego deaktywację więc może sobie być montowany seryjnie hehe
Odpowiedz
Jack F1, 8 sierpnia 2019, 8:39 10 0
Czekam na przeprowadzenie poważnej analizy, do ilu wypadków doprowadził działający układ Start-Stop przy ruszaniu ze skrzyżowania. Sam mało nie byłem jego ofiarą, ze względu na opóźnienie, a przede wszystkim zaskoczenie w zadziałaniu.
Odpowiedz
Batman511, 14 sierpnia 2019, 21:32 0 0
Te systemy są bardzo różne. np. w VW przy manualnej skrzyni, nie ma szans by Cię opóźnił. Z automatem już nie jest tak pięknie. Natomiast system Fiata sam nie wiem kiedy zaczyna działać i mocno opóźnia
Odpowiedz
Driver, 8 sierpnia 2019, 12:13 7 0
Start/stop system wprowadzono poniewaz w WARUNKACH LABORATORYJNYCH (kontolowane warunki pomiarow) mial on wplyw na obnizenie zuzycia paliwa a co za tym idzie emisji CO2 - dwutlenku wegla. Na tym etapie nikogo nie obchodzila zywotnosc podzespolow samochodu a jedynie wartosc o jaka producenci samochodow moga zadeklarowac gloablny dla danej marki spadek emisji CO2, tak aby miescic sie w kwotach przewidzianych przez nowe normy i nie placic kar.
W warunkach ulicznych (prowadzilem wlasne pomiary w Warszawie i okolicach) dzialanie systemu ma znikomy wplyw na zuzycie paliwa (nie liczylem CO2 ale to idzie w parze). Z mojej praktyki wynika ze plynna jazda daje wieksze oszczednosci niz ten system. Na 100% system na negatywny wplyw na zarowki (zwykle i LEDowe) bo kazdorazowy start silnika powoduje znikomy, ale jednak, spadek i skok napiecia. Mam kolejne auto z tym systemem i regularnie go dezaktywuje.
Odpowiedz
Jack F1, 8 sierpnia 2019, 16:31 4 -1
Co do oszczędności w paliwie, to dodam, że wg. wyliczeń mojej bardzo skrupulatnej klientki jazda z systemem START-STOP w małym mieście, gdzie nie ma dużych korków, ale za to dużo znaków STOP powoduje zwiększenie zużycia paliwa o ok. 0,5l/100km!!!
Odpowiedz
4007, 8 sierpnia 2019, 14:13 3 -1
przerost formy nad treścią, laboratorium i naukowiec to daleko od codziennej eksploatacji, jeśli to miałaby być tak super sprawa to dlaczego jej nie ma w F1 lub choćby w Super Cap Porsche ?
denerwujące i zagrażające bezpieczeństwu na drodze, producenci powinni być zobowiązani do możliwości bezpłatnej stałej dezaktywacji tego "wynalazku"
Odpowiedz
Anonim, 9 sierpnia 2019, 8:18 1 0
Ja się cieszę ze zakładają,bo jeszcze jakieś pieniądze można zarobic od ludzi za dezaktywacje.
Odpowiedz
Batman511, 14 sierpnia 2019, 21:35 1 0
Największa masakra jest przy parkowaniu. Przełączasz bieg w automacie, a silnik gaśnie. Przy manualu jest OK. Jednak i z manualem jazda w korku z włączonym Start/Stop jest przekleństwem.
Odpowiedz