Petronas Lubricants kontynuuje strategię budowania sieci dystrybucyjnej w Polsce opierając się na współpracy z regionalnymi dystrybutorami części zamiennych oraz akcesoriów samochodowych. Firma sięga po dystrybutorów lokalnych z dobrą znajomością rynku, z którymi wspólnie buduje Partnerską Sieć Warsztatów Petronas.
Przyjęta strategia handlowa oparta na wsparciu analitycznym, technologicznym i marketingowym dla dystrybutorów przyniosła w 2021 roku wzrost liczby Warsztatów Partnerskich Petronas do 330 co stanowi ponad 300% przyrost r/r.
– Chcemy się umacniać na naszym rynku. Potrzebujemy mocnych marek w asortymencie, które dostosowują się i rozwijają wraz z rynkiem motoryzacyjnym. Petronas ma silny background w sportach motorowych. Petronas tworzy nowe technologie, wprowadza innowacje. – powiedział Maciej Bulandra, prezes zarządu Darma Sp. z o.o.
W rozbudowie sieci warsztatów partnerskich zrzeszonych pod marką Petronas, firma wspiera dystrybutorów dostarczając narzędzia, wiedzę i wsparcie marketingowe – z gotowym brandingiem dla serwisów samochodowych. Petronas opracował także narzędzia do analizy kosztów stosowanych olejów, a także takie, które pozwalają dobrać online odpowiedni produkt dla dowolnego pojazdu. Producent zapewnia także kompleksowe wsparcie techniczne i szkoleniowe.
– Naszą ofertę części zamiennych, akcesoriów i narzędzi dla warsztatów wzbogaciliśmy o środki smarne. Pamiętajmy, że 30% kosztów przeglądu to olej silnikowy. Dotąd nie specjalizowaliśmy się w dystrybucji olejów, to się jednak zmienia, a udział olejów w całości naszej sprzedaży systematycznie wzrasta. Wiedza i wsparcie w obszarze handlowym, które otrzymujemy od Petronas pozwala nam patrzeć na ofertę olejową jako ważną część naszych przychodów i budowania przewagi konkurencyjnej w regionie. Dzisiaj Petronas jest jedną z kilku wybranych marek w całym naszym portfolio, na które stawiamy długoterminowo. – dodał Maciej Bulandra.
Petronas aktywnie rozbudowuje sieć dystrybucyjną. Zasady współpracy i z wsparcie dla dystrybutorów i ich klientów, warsztatów samochodowych, w obszarach marketingowym, eksperckim i narzędziowym będzie kontynuowane. Petronas wspólnie z dystrybutorami chce pozyskać do Sieci Partnerskich Warsztatów kilkaset nowych punktów w 2022 roku.
– Wspólnie budujemy pozycję naszych dystrybutorów w regionach. Dążymy do stworzenia efektywnej sieci dystrybucji naszych produktów przeznaczonych do różnych sektorów rynku motoryzacyjnego. Efektywna sieć dystrybucji znaczy dla nas bezproblemowy zakup naszych produktów przez warsztat samochodowy zlokalizowany w każdej części Polski. Ale efektywna sieć dystrybutorska znaczy dla nas także komfortowe warunki operacyjne i handlowe dla naszych Dystrybutorów. Budowa wspólnej sieci niezależnych warsztatów Petronas stanowi dla Dystrybutora możliwość posiadania lojalnej grupy klientów, a także stały profit, co dla wielu dystrybutorów w dzisiejszych czasach jest sporym wyzwaniem. – powiedział Adam Bober, Dyrektor Sprzedaży PETRONAS Lubricants w Polsce, Niemczech i Austrii. – Pozyskanie kilkuset warsztatów z puli kilkunastu tysięcy w Polsce w jeden rok jest realnym, wyliczonym dokładnie planem, w który inwestujemy środki i spore wsparcie pozafinansowe dla naszych dystrybutorów. Dlatego zachęcamy wciąż nowych Partnerów do podjęcia współpracy z nami, szczególnie w regionach gdzie nasza dystrybucja wymaga poprawy
Petonas przenosi doświadczenia z motor sportu do swoich produktów przeznaczonych do tradycyjnych pojazdów. W Polsce emocje motorsportowe zapewnia m. in. dzięki współpracy z ambasadorką marki Syntium, Karoliną Pilarczyk – mistrzynią driftingu.
Komentarze