Włoski koncern Eni, którego logo przedstawia psa o sześciu nogach, jest w 2012 roku jedynym oficjalnym dostawcą paliwa i smarów dla nowej klasy wyścigów motocyklowych Moto3, która zastąpiła kategorię 125cc. Eni jest także dostawcą paliw i smarów dla kategorii Moto2 do roku 2014.
– Znalazło to odbicie w nazwach olejów – mówi Rafał Szyszkowski z BP Techem SA, przedstawiciela włoskiego koncernu Eni w Polsce od 2003 roku. – W nazwie SW-40 jest Moto 2, a w nazwie 10W-60 jest MotoGP. Warto dodać, że ten drugi olej jest przeznaczony dla motocykli ścigających się na torze.
iRide motoGP 10W-60 to syntetyczny olej silnikowy, który został opracowany przy użyciu zaawansowanej technologii tak, aby zwiększyć wydajność
silników czterosuwowych.
Eni i-Ride moto 2 SW-40 jest syntetycznym olejem przeznaczonym do smarowania nowoczesnych silników motocyklowych o dużej mocy, pracujących nawet w ciężkich warunkach eksploatacyjnych (rajdy i wyścigi). Produkt został opracowany przy użyciu syntetycznych baz olejowych i jest przeznaczony do czterosuwowych silników motocyklowych.
Dotychczas paliwa i smary tego koncernu, wykorzystywane nie tylko przez sportowców, ale także dostępne dla wszystkich zmotoryzowanych, sprzedawane były pod marką AGIP, której znakiem był sześcionogi pies. Obecnie jest on znakiem handlowym wszystkich wyrobów koncernu, sprzedawanych pod wspólną marką Eni, która zastąpiła dotychczasowe marki.
Komentarze