Hengst Blue.tron trafił w marcu po raz pierwszy do produkcji seryjnej w 6-cylindrowych wysokoprężnych silnikach montowanych w samochodach BMW. To rozwiązanie zapewnia wydajność dzięki aktywnej wentylacji skrzyni korbowej.
Nadchodzące przepisy dotyczące emisji spalin nakładają surowe wymagania wpływające na rozwój silników. Aby utrzymać odpowiednią wentylację skrzyni korbowej, w podlegających nowoczesnym procesom spalania niskoemisyjnym silnikom wysokoprężnym i benzynowym, konieczne są wysokie współczynniki separacji oleju.
To z kolei powoduje, że aktywna wentylacja skrzyni korbowej stała się nowym technologicznym trendem. Dzięki wysokiej prędkości obrotowej tarcz, elektrycznie napędzany separator tarczowy Blue.tron firmy Hengst, jest jednym z najbardziej zaawansowanych rozwiązań w tym zakresie. Ta innowacja ma szczególne znaczenie w przypadku nadchodzącej generacji 6-cylindrowych układów silników diesla o pojemności 3,0 l montowanych od marca 2020 roku w samochodach BMW serii 3, a w kolejnych miesiącach również w modelach X5 i X6.
Pierwsza seria separatorów Blue.tron ma opracowany napęd, który jest dostosowany do wymagań sześciocylindrowego silnika wysokoprężnego BMW. Stałą komunikację ze sterownikiem silnika zapewnia protokół LIN. Ciśnienie jest regulowane za pomocą zaworu membranowego, który odnosi się do ciśnienia otoczenia. Zestaw dysków separatora został opracowany na potrzeby pracy w silnikach montowanych w samochodach osobowych.
W produkcji seryjnej Blue.tron jest dostępny w trzech rozmiarach, dzięki czemu można zwiększyć jego zastosowanie i dopasować go do wymagań różnych silników. Dzięki temu modułowemu rozwiązaniu, inżynierom Hengst udało się spełni wymagania klienta – w tym wypadku firmy BMW.
Komentarze