Firma OSRAM systematycznie poszerza ofertę retrofitów LED, zastępujących tradycyjne żarówki. W tym roku do oferowanych już na polskim rynku zamienników żarówek używanych w reflektorach przeciwmgłowych (H8, H10, H11 i H16) dołączyły źródła wykorzystywane w oświetleniu głównym – H7 i HB4.
Gama produktów LEDriving HL i LEDriving Fog Lamp charakteryzuje się światłem o barwie zbliżonej do dziennego (6000 K), a ich trwałość (5000 h pracy) sprawia, że producent udziela na nie 5-letniej gwarancji. Retrofity rodziny LEDriving są trwalsze od tradycyjnych żarówek, lecz także zużywają mniej energii. Lampy LED, które zastępują żarówki HB4, H7 i H11 mają 14 W, zaś te, które można stosować zamiast żarówek H8/H11/H16 i H10 – 13 W.
Retrofity OSRAM, podobnie jak inne źródła światła tej marki, zapewniają prawidłową dystrybucję światła na drodze. Mają duży zasięg, przez co kierowca może zauważyć przeszkody z wyprzedzeniem i ma więcej czasu na reakcję. Ponadto, w przeciwieństwie do większości dostępnych na rynku tego typu retrofitów zapewniają prawidłową granicę światła i cienia, dzięki czemu mimo długiego zasięgu nie oślepiają kierowców jadących z przeciwka.
Co ważne, retrofity OSRAM można stosować zarówno w samochodach osobowych, w których nominalne napięcie w instalacji elektrycznej wynosi 12 V, jak i ciężarowych, w których napięcie jest dwukrotnie wyższe.
Montaż retrofitów zazwyczaj nie sprawia kłopotów, należy jednak pamiętać, że są one większe niż tradycyjna żarówka i mogą się nie zmieścić. Dlatego przed zakupem warto się upewnić, że będą one pasować do konkretnego pojazdu. Można ich używać jedynie w przypadku jazdy w warunkach off-road, bowiem produkty tego typu nie posiadają homologacji ECE, bo takie regulacje prawne dla oświetlenia LED jeszcze nie zostały opracowane.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
fb 28cali, 21 lutego 2019, 9:08 2 0
To jest legalne w Polsce?
Odpowiedz
cris, 21 lutego 2019, 9:28 2 0
Ostatnie zdanie w artykule: Można ich używać jedynie w przypadku jazdy w warunkach off-road, bowiem produkty tego typu nie posiadają homologacji ECE, bo takie regulacje prawne dla oświetlenia LED jeszcze nie zostały opracowane.
Odpowiedz
Myślący użytkownik, 21 lutego 2019, 12:40 3 0
Skoro brak homologacji to skąd pewność prawidłowej dystrybucji światłą na drodze?
Nie ma to jak Marketing - Przed użyciem skonsultuj się z lekarzem lub przeczytaj ulotkę... :)
Odpowiedz