Zmiany struktury właścicielskiej w Elit Polska obejmują wiele aspektów działalności w obrębie grupy Rhiag (LKQ Corporation). Jedną z wielu korzyści jest dostęp do zasobów powiększonego magazynu centralnego w Czechach.
Firma systematycznie inwestuje w nowy asortyment produktowy oraz rozwiązania zapewniające dostęp do części i podzespołów. Pomóc ma w tym rozbudowany właśnie magazyn centralny w czeskich Kunicach.
– Zasoby Elit Polska oparte są na trzech magazynach głównych zlokalizowanych na obszarze naszego kraju. To stąd pobierane są zamówienia realizowane przez nasze oddziały i filie terenowe – mówi Marcin Drozdowski, dyrektor ds. zarządzania produktami w Elit Polska. – Stały rozwój naszej sieci, jak i oferty wymaga dodatkowych miejsc składowania i dystrybucji. Służy do tego rozbudowana infrastruktura magazynu centralnego karoserii LKQ dla Europy Centralnej, który zasięgiem obejmuje Bośnię i Hercegowinę, Bułgarię, Czechy, Słowację, Rumunię, Ukrainę, Węgry i od teraz również Polskę.
Magazyn działa pod szyldem Auto Kelly, marki należącej do LKQ Czechy. Kunice położone są w okolicach Pragi, około 200 kilometrów od granicy z Polską. Rozwinięta wokół sieć drogowa gwarantuje szybką realizację zamówień. Wydatnie przyczynia się do tego także praca przez siedem dni w tygodniu.
Obecnie jest to czterokondygnacyjny obiekt o łącznej powierzchni 18,5 tys. metrów kwadratowych. Składowane są w nim przede wszystkim elementy karoseryjne (32 tysiące referencji), szyby (17,5 tys.), lampy samochodowe (blisko 30 tys.), lusterka (6 tys.) oraz części układu klimatyzacji i chłodzenia (30 tys.). Łączenie pozwalają one pokryć 90 proc. parku pojazdów zarejestrowanych w Europie.
– Przysłowie ‘czas to pieniądz’ idealnie oddaje sytuacje, które zdarzają się w warsztatach samochodowych. Dziś właściciel pojazdu wybiera ten punkt, który gwarantuje nie tylko jakość naprawy, ale też wykonanie jej w możliwie najkrótszym terminie – dodaje Marcin Drozdowski z Elit Polska. – Wymaga to szybkiego dostępu do wszystkich części zamiennych, stąd konieczność utrzymania wysokich stanów magazynowych w naszych oddziałach i filiach. Ich możliwości składowania są jednak ograniczone, niezbędny jest więc dodatkowy magazyn centralny, a my niezmiennie chcemy zachować optymalny czas realizacji każdego zamówienia.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 9 grudnia 2018, 19:36 1 -2
Należało by najpierw podszkolić się z gospodarki magazynowej. Zamawiam u nich 6-8 sztuk miesięcznie jednej z części, stan fili 2. Po zgłoszeniu tematu odpowiedź, że można zamawiać a towar przyjdzie na drugi dzień z centrali, ale po co mi na drugi dzień jak u wszystkich jest stan opór.Widać w tym jakiegoś ignoranta w dawnych czasach zwanego zaopatrzeniowcem z metodą jak się sprzeda to zamawiam, analiza produktu na poziomie zerowym.
Odpowiedz