Wyniki finansowe Inter Cars w pierwszym półroczu 2018

6 września 2018, 10:45

Grupa Inter Cars w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2018 roku odnotowała zysk na poziomie 116 548 mln zł. Jest on wyższy od zysku z pierwszego półrocza 2017 roku o 8 209 mln, czyli o ponad 7%.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy wzrosły o 17,1 % w porównaniu do analogicznego okresu roku 2017.

Przychody Inter Cars z rynku krajowego stanowiły około 54% przychodów łącznie całej Grupy Kapitałowej (uwzględniając wyłączenia konsolidacyjne) natomiast w pierwszym półroczu 2017 udział przychodów Inter Cars z rynku krajowego wynosił 58%. Rynek polski pozostaje podstawowym rynkiem sprzedaży dla Grupy.

Skonsolidowana marża na sprzedaży wynosi 30,2% i jest na poziomie marży z pierwszego półrocza 2017 roku. W porównywanych okresach wpływ różnic kursowych na zmianę marży był nieznaczny.

Sprzedaż eksportowa rozumiana jako sprzedaż bezpośrednia (z Inter Cars S.A.) do kontrahentów zagranicznych (głównie z rynków wschodnich) oraz do zagranicznych spółek dystrybucyjnych wzrosła o 27% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Grupa konsekwentnie realizuje politykę ekspansji terytorialnej na obszarze Europy Środkowej i Wschodniej. Rynki te wykazują się dużym potencjałem wzrostu i wyższą rentownością netto dla branży niż rynek krajowy. Najwyższą dynamikę sprzedaży w I półroczu 2018 roku w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku (po przeliczeniu na PLN i po wyłączeniach konsolidacyjnych) odnotowały spółki w następujących krajach: Bośnia (wzrost o 4.073%), Mołdawia (wzrost o 176%), Niemcy – Cleverlog (wzrost o 61%), Słowenia (wzrost o 69%) i Estonia (wzrost o 96%). Przy czym ze spółek o największym wpływie na przychody Grupy należy wskazać spółki dystrybucyjne w następujących krajach: Rumunia (wzrost o 13%), Litwa (wzrost o 17%), Czechy (wzrost o 24%), Chorwacja (wzrost o 27%) Bułgaria (wzrost o 31%), Słowacja (wzrost o 27%), Łotwa (wzrost o 29%) oraz Węgry (wzrost o 26%).

Podstawowe dane finansowe Grupy Inter Cars S.A. w I półroczu 2018 roku prezentuje
poniższa tabela:

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 6 września 2018, 22:41 7 -2

Niezła marża na hurt. Do każdej ceny dorzucają prawie 45%. Niejeden sklep taki detal ma.

Odpowiedz

dwarf, 13 września 2018, 21:22 0 0

a to sklep ma też hurt?!

Odpowiedz

Anonim, 13 września 2018, 23:17 0 0

nie IC ma hurt jak niejeden sklep detal !!!!!!!!!!! Jak myślisz ile sklep powinien zarabiać na detalu 40%, 45% może 60% a może 100% skoro hurtownik zarabia 45%

Odpowiedz

dwarf, 14 września 2018, 20:17 0 -1

hurtownik zarabia 45% jeśli sprzeda w detalu IC lub doliczy pare oczek do detalu. Jeśli sklep ustawia detal w podobnych granicach do cen hurtowych w IC to do kogo masz pretensje? Poza tym nie interesuje mnie sklep....

Odpowiedz

Anonim, 15 września 2018, 13:38 0 0

Do nikogo nie mam pretensji tylko zwracam uwagę ile zarabia IC i zastanawiam się jak to się ma do innych firm z rynku oraz sklepów. IC to hurtownik, pierwsza ręka, dystrybutor, jego główna domena to sprzedaż w hurcie. Z raportu wynika, że ma narzutu 45% czyli w hurcie dorzuca 45%. Z doświadczenia wiem, że wiele sklepów ma w detalu narzut 45 - 50%, dlatego się zastanawiam jak to jest. Chyba, że założymy, że IC to wielka firma, która kupuje u producenta i sprzedaje w detalu poprzez swoją wielką sieć sklepów.

Odpowiedz

dwarf, 21 września 2018, 7:40 0 0

a ja widze marżę na sprzedaży 30%

Odpowiedz

Anonim, 22 września 2018, 12:24 0 0

Czyli dobrze widzisz narzut około 45% jeśli wiesz co to marża i narzut

Odpowiedz

Miras, 8 września 2018, 22:05 2 -14

Gordon wymiata

Odpowiedz

Nieznajomy, 17 września 2018, 9:07 4 0

kurz z półek chyba :P

Odpowiedz

dwarf, 21 września 2018, 18:28 1 0

półek nie ma :(

Odpowiedz

Realista, 5 października 2018, 17:31 2 0

Ważna jest EBITDA, a nie marża.
Dostępność produktów, logistyka i obsługa klienta kosztują.
Można sprzedawać z marżą 5% ale towar będzie dostępny po 2 tygodniach i klient niech sam po niego przyjedzie albo zapłaci za kuriera i spakowanie towaru.

Odpowiedz