Sprzedaż opon w Polsce w 2017 r.

16 lutego 2018, 14:21

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w 2017 r. producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży opon do samochodów osobowych, dostawczych, SUV oraz motocykli.

W segmencie samochodów osobowych nastąpił wzrost o 7%. Rośnie także wolumen sprzedanych opon do samochodów SUV (+9%) i lekkich dostawczych (+4%). Warto zwrócić uwagę na wysoką dynamikę sprzedaży opon zimowych, aż o +11%. Utrzymuje się także trend wzrostowy dla opon całorocznych (+29%) i motocyklowych (+25%).

– Polska nadal wykazuje wyższe dynamiki sprzedaży opon w porównaniu do danych europejskich – pokazuje to, że nasz rynek nadal ma potencjał wzrostowy. Zwyżki sprzedaży markowych opon klasy premium i średniej to dobra wiadomość dla wszystkich użytkowników dróg – lepsza jakość ogumienia to większe bezpieczeństwo nasze i innych kierowców – wskazuje Rafał Spirydon, prezes Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.

 

Europejski rynek opon notuje stabilne poziomy sprzedaży:

– Sprzedaż opon w Europie w utrzymała się w 2017 r. na stabilnym poziomie – co przekroczyło założenia formułowane na początku roku. Martwi nas spadek sprzedaży opon do pojazdów rolniczych – zwłaszcza, że systematycznie rośnie import w tym segmencie – powiedziała Fazilet Cinaralp, sekretarz generalna ETRMA.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!