Tym razem na nasze pytania dotyczące rynkowych trendów oraz najważniejszych wydarzeń minionego roku odpowiedział Wojciech Głowaty – Regional Sales & Marketing Area Manager firmy Corteco Europe.
Najważniejsze wydarzenia 2017 roku na polskim i międzynarodowym rynku części i napraw to…
Wojciech Głowaty: fuzje i przejęcia na rynku dystrybucji i produkcji części w Europie w 2017 r.
Spowodują one…
spore zamieszanie w portfolio produktowym firm dystrybucyjnych. W przypadku rynku polskiego może w perspektywie kilku najbliższych lat dojść do redukcji marek produktowych oferowanych przez dystrybutorów w ramach poszczególnych linii. Jest to ogromne wyzwanie dla wszystkich – poczynając od mentalności warsztatów i sklepów, poprzez przebudowę oferty dystrybutora do dalszych fuzji i przejęć. Dla producentów takie zmiany oznaczają konieczność dopasowania, a czasami zmiany swojej polityki sprzedażowej do nowych wyzwań.
Największym wyzwaniem dla naszej firmy na rok 2018 jest…
umacnianie wizerunku marki Corteco na poziomie warsztatu i sklepu oraz rozpoznawalności jako produkt Premium dla wszystkich linii produktowych.
W najbliższych latach na polskim rynku zmieni się…
stosunek napraw wykonywanych w autoryzowanych stacjach obsługi. Nastąpi wzrost udziału tego segmentu kosztem rynku niezależnego przede wszystkim poprzez specjalne programy lojalnościowe dedykowane do pojazdów z zakończonym okresem gwarancyjnym.
W ciągu najbliższych kilku lat warsztaty niezależne powinny…
odnowić i poszerzyć swoje wyposażenie techniczne na poziomie zbliżonym do ASO oraz zadbać o należyty poziom obsługi klienta. Tylko wtedy będą w stanie skutecznie opierać się naciskom sieci serwisowych producentów samochodów.
Największy wpływ na rynek części w przyszłości będzie mieć…
szybkość konsolidacji rynku na poziomie firm dystrybucyjnych oraz dostępu do wiedzy technicznej i baz danych na poziomie porównywalnym z podstawowym dostępem na poziomie rynku pierwotnego.
Produktem/grupą produktów/koncepcją/usługą, której poświęcimy wiele uwagi w 2018 roku jest…
W roku 2018 dużą uwagę poświęcimy na serwis naszych produktów rozumiany jako szybkość dostarczania dla naszych klientów – firm dystrybucyjnych oraz ich kluczowych odbiorców.
Komentarze