Oględziny koła pasowego wykonujemy co 60.000 km lub przy każdej wymianie paska klinowego. W jaki sposób najłatwiej sprawdzić koło pasowe podpowiadają specjaliści z NTN-SNR.
Gdy silnik jest chłodny i wyłączony, należy zrobić znak na kole sięgający od jego zewnętrznej krawędzi aż do piasty.
Następnie należy uruchomić silnik i włączyć wszystkie funkcje korzystające z napędu paska klinowego (wspomaganie kierownicy, obracając kierownicę, alternator, włączając urządzenia elektryczne, kompresor, włączając AC).
Wyłączyć silnik i sprawdzić znak na kole pasowym. Znak powinien wrócić do swojej pierwotnej pozycji. W przeciwnym wypadku należy wymienić koło, ponieważ wkładka elastyczna nie spełnia swojej funkcji.
Sprawdzamy:
- Spuchnięcie pierścienia elastycznego np. na skutek oddziaływania oleju
- Pęknięcia lub bruzdy w pierścieniu elastycznym
- Deformacja pierścienia elastycznego
- Pęknięcia na piaście lub kole zewnętrznym (prowadzącym)
- Rozczłonkowanie segmentów koła
- Obecność kawałków części elastycznej koła na pasku
Komentarze